Димитър Денев от ДСК е новият председател на IAB България

С пълно мнозинство Управителният съвет (УС) на Интерактив Адвертайзинг Бюро България избра Димитър Денев за свой председател. Той поема поста от Милена Мишинева, CDO & Product Strategy Director dentsu Southeast Europe, която не завърши своя мандат.

Димитър Денев е директор Маркетинг и дигитални продажби в банка ДСК и е от квотата на рекламодателите. Той е бил част от УС в период 2019 - 2020 в качеството си на Маркетинг мениджър на дигиталните канали на А1. Целият професионален опит на Денев е свързан с дигиталния маркетинг, като той е заемал отговорни позиции във Vivacom, A1 и понастоящем в ДСК.

Имаме амбицията да засилим връзката с IAB Европа и да сме проактивни по темите, които засягат пазара. Необходимо е да се заздрави силно и административният капацитет на организацията, защото в последните години тя силно се разрасна откъм нови членове и техните очаквания, както и предизвикателствата на пазара, стават все по-големи”, каза Денев.

Управителният съвет на Интерактив Адвертайзинг Бюро България се състои от 9 души, разделени на квотен принцип между медии, рекламни агенции и рекламодатели.

На 12.08. предстои Общо събрание на Сдружението, на което Милена Мишинева, представител на Dentsu, ще бъде освободена, а на нейно място да бъде избран нов член на УС от квотата на агенциите. Следваща стъпка е УС да обяви конкурс за овакантения пост на изпълнителен директор на Сдружението.

IAB България е част от Interactive Advertising Bureau - най-голямото глобално сдружение на медии, рекламни агенции,

Технологични компании и рекламодатели, отговорни за дигиталния бизнес по света. Локални IAB организации има в 46 държави на 6 континента. Всички те участват в разработването и прилагането на стандарти в онлайн бизнеса и работят за развиването на дигиталната индустрия.

Последният доклад за дигиталния пазар на IAB показва, че европейският пазар на дигитална реклама е нараснал с 30,5% през 2021 до 92 милиарда евро. През 2021 г. всички пазари са отбелязали двуцифрен ръст на годишна база.

Въпреки, че местният пазар също расте, България остава много назад спрямо бюджета за интернет реклама, който се инвестира в дигитална среда на европейско ниво. Средно това са 115 евро на глава от населението, за Великобритания са 481 евро, Норвегия 330 евро, а у нас едва 12 евро. “За нас е важно тези пари да остават в местните медии и ще работим за една по-конкурента среда и развитие на пазара”, каза още Димитър Денев.


Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук:

Важно днес

Спасителни екипи издирват президента на Иран след инцидент с хеликоптер (Обновена)

Към момента няма информация какво е състоянието на Ебрахам Раиси

16:36 - 19.05.2024
Важно днес

Киев обвинява Русия, че атакува цивилни в Харковска област

Русия включи евтини, но смъртоносни планиращи бомби във войната в Украйна

11:46 - 19.05.2024
Живот

Адв. Мария Шаркова и спортът, който ѝ спаси живота

Move Her Mind, или защо жените трябва да спортуват

11:11 - 19.05.2024
Важно днес

ПП-ДБ се обявиха против идеята ББР да отпуска безплатни кредити за държавни служители

Предложението е на служебната власт, но според ПП-ДБ това е опит за купуване на гласове от ГЕРБ на гласове

10:39 - 19.05.2024