Евелин Костова - винаги в движение Снимка: © Студио КАРЕ за BoulevardBulgaria.bg

Тя живее в постоянно бързане, но по гласа ѝ се познава, че това ѝ харесва. С много упорита работа и може би малко късмет, Евелин Костова е от онези актьори, които работят усилено още от студентските си години.

Българската публика се запознава с нея още през 2013 г., когато тя е едва на 19 и още дори не е влязла в НАТФИЗ, но е избрана за сериала “Къде е Маги?”. Следват и други роли в киното и телевизията като “Sex, лъжи & TV”, “Столичани в повече” или двете части на “Завръщане”. В последните години ни разсмива с ролята на Ивон Спасова в комедията “Съни бийч”, чийто трети сезон ще се излъчва до средата на май.

Редом с това стои и работата ѝ в Театър “Българска армия”, където вече седма година е член на трупата.

Зад гърба си има ролите на Магдалена в “Много шум за нищо”, Марияна в “Тартюф”, Клия в “Черна комедия”, Хестър Уърсли в “Жена без значение”, а през беше и премиерата на постановката “Пет жени в еднакви рокли” с реж. Атанас Атанасов.

Днес времето ѝ е разделено между театъра и семейството. Казва, че някак естествено ѝ се получава да съчетава грижите за 3-годишната си дъщеря с работата в театъра и киното.

Споделя обаче, че едно нещо може да развали деня ѝ и това е да излезе без слушалки.

Това е и причината да я изберем за независим тестер новите open-air слушалки Huawei FreeClip. Освен това тя е и потребител на марката във всекидневието си.

Евелин слуша музика, както за удоволствие, така и за успокоение, и държи много на качеството на звука.

С FreeClip обаче я хвърляме в една съвсем нова категория, не само като удобство и качество, но и от гледна точка на стил.

Huawei FreеClip имат две основни специфични предимства, които ги правят идеални за активно спортуващите, танцуващите и лудуващите – стабилност и безопасност.

Фактът, че не навлизат в ушния канал, дава възможност да се улавят достатъчно от по-силните и резки шумове около вас, например от автомобили, клаксони и въобще градската среда.

Техният C-Bridge Design ги прави стабилни дори при много бурни движения. На практика е много трудно да загубите слушалка.

Да започнем от там, понеже поводът са новите слушалки на Huawei. Какво има в твоя плейлист?

В моя плейлист има много Ед Шийрън, има Бийонсе, Манескин, има 90-арски парчета от филми или сериали, които са ми любими, има и български песни. Харесвам съвременна българска музика, но има и доста неща и жанрове. Но може би всяка трета или четвърта песен е на Ед Шийрън.

Използвам слушалките си за абсолютно всичко. Ако случайно изляза от вкъщи и ги забравя, все едно денят ми е тръгнал накриво, без тях се чувствам, все едно съм излязла гола. Движа се с градския транспорт и обожавам лукса на слушалките, с които можеш да потънеш в своите мисли макар и в претъпканото метро, но все пак не пропускаш спирката си.

Другото е, когато пътувам на турнета или за снимки и пътуването ми става много по-леко, защото се изолирам и си почивам.

Говорейки за музика и слушане, наскоро имаше премиера в театъра и даже пееш на сцената. Разкажи ни повече за „Пет жени в еднакви рокли“.

Така ми се случи, че след като се върнах от майчинство, ми се падат само женски проекти. “Пет жени в еднакви рокли” е третата такава постановка, в която става въпрос за една сватба, но на фокус не са булката и младоженеца, а петте шаферки, които са отделени в едно помещение и наблюдават техния живот по време на сватбата. И общото между петте е, че всяка една от нас не желае да бъде на сватбата и всяка една копнее събитието да се провали.

Режисьор е Атанас Атанасов и той добави към всичко останало и задачата за всяка една от шаферките да изнесе програма на сватбата. За мен частта с пеенето беше най-вълнуваща. Аз съм от хората, които обичат да пеят, но само на караоке (смее се). Притеснявах се, защото никога не съм пяла толкова на сцена и Петя Диманова много ми помогна по тази част.

Освен това трябваше и да танцуваме и мисля, че се получи голям букет от емоции. Доста трудно, но и забавна и удовлетворяващо и се радвам, че публиката страшно много хареса представлението.

Ти си част от трупата на театър „Българска армия“ от няколко години. Какво те задържа там вече толкова време?

Още преди седем години, когато влязох за първи път в трупата на театъра, се почувствах много добре и постепенно с тях се сближихме. Вече имаме толкова много спомени помежду си, че това там далеч не е само работа. Там винаги има човек, който може да ти помогне и неведнъж съм казвала, че не бих си сменила театъра.

Друга роля, в която напоследък те гледаме, е тази на Ивон в „Съни бийч“. Какво те привлече към проекта като начало?

Към сериала ме привлече името на Димитър Димитров и Борис Славков, и това се случи още в далечната вече 2017 г., когато точно влязох в Театъра на армията по заместване на съпругата на Димитър, Деси Касабова, и трябваше да науча много скоростно три нейни представления. Беше страшно много работа и в същия този момент ми се обадиха за кастинг на някакъв нов сериал. А аз си бях казала, че искам да се концентрирам върху театъра, тъй като вече бях правила достатъчно сериали.

За кастинга ми изпратиха един огромен текст и смятах, че не мога да поема такъв ангажимент, но Деси ме посъветва, казвайки, че няма да съжалявам, тъй като го прави съпругът ѝ, с когото аз така или иначе бях работила в сериала “Секс, лъжи и телевизия”.

Накрая се съгласих, защото винаги е хубаво да влезеш в проект, чийто режисьор харесваш и знаеш, че той е постоянен. Още от кастинга той подхвана всичките, които бяхме в главните персонажи, а след това на репетициите всичко започна твърде хубаво, за да не стана част от това преживяване.

Била си на 19, когато получаваш една от първите си главни роли, тази в сериала „Къде е Маги?“. Как ти се отрази това ранно навлизане в професията?

Тогава едновременно много се страхувах и се радвах, защото осъзнавах, че имам голям късмет. Това ранно запознаване със снимачните площадки ориса по някакъв начин кариерата ми, защото след това дойдоха много други сериали. Но стъпвайки за първи път на снимачна площадка още преди да съм влязла в академията, се чувствах като в чужда държава, чийто език не говоря.

Тогава бяхме няколко много млади актьори и големите бяха така добри да ни помагат и това остава скъп мой спомен. В “Къде е Маги?” имах доста трудни сцени, макар да не беше голяма роля, но успях да опитам от всичко на много ранна възраст.

А когато влезе в академията, попадаш в класа на Стефан Данаилов. Разкажи ми за най-запомнящата се случка с професора ти?

Професорът е толкова огромна личност, че някак си аурата му трудно се побираше в една стая, затова и имам толкова много спомени с него. Но може би най-ярката беше, когато снимахме късометражния филм на Ясен Генадиев, защото цялото преживяване си остана някак наше си.

Историята е много лична и наподобяваше неговата история, защото жена му наскоро беше починала и това го правеше някак още по-сантиментален. Аз също бях буквално преди завършване на 4-и курс и съответно - ураган от емоции заради приключването на този етап.

Бях изключително притеснена, а професорът през цялото време се държа като с мен като с равна. И го направи, за да ми вдъхне самочувствие и увереност. И естествено после (по закона на Мърфи), когато дойде премиерата, аз не можах да отида, защото имах представление в Шумен, затова снимките на филма си остават най-скъпия спомен.

В какви ситуации най-често ти се иска отново да поговориш с него?

Най-често, когато съм поставена пред някакъв избор, дори не е задължително да е професионален, а просто житейски, защото ние много се допитвахме до него и той знаеше как да изслушва човека. Някак с времето се научих сама да си отговарям на тези въпроси, да чувам неговия глас може би какво би ме посъветвал.

Наистина много ми липсва и не само в тези моменти. Но споменът за него става жив и плътен най-вече, когато се срещам със състуденти или други негови студенти. Защото когато си такъв човек като Стефан Данаилов, няма как споменът за теб да избледнее.

В много случаи ежедневието на актьорите (на хората от театъра като цяло) не минава по стандартния начин. Най-малкото при вас няма такова нещо като работен ден от 9 до 17. Как минава един твой стандартен ден?

Денят започва със ставане около седем (с мъка!) и се приготвяме да закараме детето на детска градина, след това единия поема кучето, другия поема битовите задължения вкъщи.

После се отива на репетиция, след което бързам към вкъщи, за да мога да си почина за някакво време. Следобедът ми е времето за готвене, след като взема детето от градина, прекарвам време с него, а вечерта често се връщам в театъра, за да играя нещо (различно от това, което съм репетирала сутринта).

Аз вечно бързам, дори след представление, защото искам да се върна вкъщи, преди дъщеря ми да е заспала. След това имам час-два, в които мога да седна и да си поговоря с Мишо. Има и дни в които сме много по-свободни и тогава сме изцяло на разположение.

Обикновено за повечето хора вечерите са време да седнат заедно, докато ние от театъра тогава отиваме на работа и с това понякога трудно се свиква, особено когато имаш малко дете. Но пък дъщеря ни е свикнала, че в някои от вечерите или майка ѝ, или баща ѝ да излизат за работа .

Как си почиваш?

Най-често гледам някакъв сериал или пък чета хубава книга, даже мога да седя и да си мисля и така успявам за малко да се изключа. Предимно сама, ако е възможно. Когато е замесен и още един човек, някак си не е почивка. Пак е хубаво, но не е почивка. Човек си почива, когато е самичък.

Терапия ли е за теб музиката?

Може и така да се гледа, в зависимост от емоционалното състояние. Аз например имам случаи, в които съм твърде енергична и трябва да освободя тази енергия. Тогава си пускам по-енергични парчета и ги танцувам, за да се освободя. Или ако имам спектакъл, който пък е твърде обран, и в който трябва да съм концентрирана, мога да се отпусна с някое по-спокойно парче.

А много често си пускам приспивни неща или звуци от природата, които ме успокояват.

Кое е приложението, без което не можеш?

Може би Spotify. Като цяло не съм човек който е зависим от технологиите, но без Spotify би било много тихо в моя живот. Другото са приложенията, чрез които си плащам всички битови сметки. (смее се)

Как съчетаваш ролите си на млада майка и актриса? Толкова трудно ли е, колкото мнозина казват?

Като цяло е трудно да съчетаваш която и да е професия с родителството. Преди да стана родител, ми беше много странно да слушам колеги, на които им е било много трудно да се справят. Но това е типично разсъждение на човек, който още няма деца. Когато ти се случи, разбираш, че най-хубавото нещо е да бъдеш родител, макар и да изисква цялата ти енергия.

От която и да е професия може да се отдалечиш, но от родителството не можеш да си вземеш отпуск. А що се отнася до мен, още докато дъщеря ми беше малка, ми се наложи лека-полека да се връщам към театъра или към снимките постепенно. Просто свикнах с двете неща едновременно, те си вървяха ръка за ръка.

Според мен е важно децата ни да виждат, че ние обичаме професията. Да създаваме това впечатление в тях, че трябва да се стремиш да бъдеш това, което искаш.

Ако трябва да определиш себе си като родител, как би се определила?

Много искам да бъда добър родител и съм много всеотдайна. Със сигурност не правя всичко по най-добрия начин, но давам всичко от себе си. Постоянно се опитвам да се вглеждам в нейните индивидуални черти и да се вслушвам в нея.

Като цяло мисля, че моето поколение като родители много повече обръщаме внимание на емоциите на децата, и по този начин мисля, че можем да създадем едно покоелние от по емоционално интелигенти същества, което е много важно. Смятам, че когато човек може да разпознава емоциите си, тогава е значително по-лесно да развива своите най-добри черти и качества. Това е най-важното според мен.

И накрая как избираш слушалки? Фен ли си на това да използваш всички продукти и аксесоари на дадена марка?

Ами като типично момиче, ги избирам по външния вид и по удобството. Много ми е важно да са удобни, защото ушите ми са малки, и ползвам слушалките по много часове. Не знам колко е важно всичко да е една марка, но в моя случай ми харесват въпросните продукти на Huawei, защото се допълват и покриват моите лични критерии.

Няма ляво, няма дясно - Huwei FreeClip и синия океан от възможности


Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук:

Култура

Новият албум на Били Айлиш и еволюцията на един аутсайдер в поп музиката

Ако в музикалната индустрия има някакви популярни течения, то Били Айлиш прави всичко възможно, за да ги избегне

11:54 - 18.05.2024
Важно днес

Откриха 6.5 млн. къса нелегални цигари, скрити в ел. табла на ГКПП "Кулата"

Агенция „Митници“ съобщава, че това е най-голямото количество нелегални цигари, задържани на "Кулата" за последните две години.

10:56 - 18.05.2024