Lidl и Kaufland се включват в международна акция за почистване на река Дунав

Lidl и Kaufland, част от най-голямата ритейл група в Европа – Schwarz, обединяват усилия в съвместна международна инициатива за почистването на река Дунав. Кампанията носи името „Заедно за по-чисти реки: River CleanUp Collective @Дунав“ и е част от дългосрочната стратегия на групата за пластмасата RЕset Plastic.

Подразделения на двете търговски вериги от 10 различни държави, през които Дунав минава, провеждат различни акции по почистване на реката. България също ще се присъедини, като на 3 септември служители на Lidl и Kaufland заедно ще почистят брега в околностите на гр. Русе – в близост до град Мартен и до село Сандрово. Партньори на инициативата са Туристическо дружество „Приста“, Русенски клуб за пътешествия „Бяла звезда“ и ЕКОПАК България.

Данните сочат, че река Дунав е една от най-замърсените с пластмаса реки в Европа. Всяка година около 1000 тона пластмасови отпадъци се вливат от нея в Черно море. Основната цел на инициативата по почистването е както да намали количеството на пластмасата, така и да насочи вниманието на широката общественост към този изключително важен проблем.

Това е и един от основните приоритети в цялостната стратегия за пластмасата на Schwarz групата – REset Plastic, чийто устойчиви цели се основават на принципа „По-малко пластмаса – затворен цикъл на суровините“. Действията по изпълнението им са обединени в пет ключови сфери на дейност както на оперативно ниво, така и извън него: намаляване (REduce), редизайн (REdesign), рециклиране (REcycle), проучване (REsearch) и премахване (REmove), под която област попада международната акция по почистването.

Всяка година около 10 милиона тона пластмасови отпадъци попадат във водоеми по целия свят. Чрез участието си в кампанията, Lidl и Kaufland изпълняват своя ангажимент да допринесат за премахването на вече попаднала в околната среда пластмаса, като мотивират и други да се включат активно в грижата за опазване на природата.

„Мисли глобално, действай локално“ - възможност да застанем заедно и да обединим усилия на международно ниво за по-чиста околна среда с инициативата „Заедно за по-чисти реки: River CleanUp Collective @Дунав“. Кампанията е част от цялостната стратегия за пластмасата RЕset Plastic на групата Schwarz, част от която са Lidl, Kaufland и PreZero.

Повече информация за REset Plastic може да намерите тук.


Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук:

Кино и сериали

"Пушилка" по Max - високоскоростно приключение от старата школа

Джош Холоуей (Lost) влиза в ролята на най-добрия шофьор на мафиотски бос

16:30 - 19.05.2025
Важно днес

ПП-ДБ: Борисов се отказа да "наказва" софиянци, защото подцени ситуацията

"Да, България" поиска оставките на бордовете на транспортните дружества, които обслужват градския транспорт в София

15:18 - 19.05.2025
Важно днес

Зад гърба на кмета Терзиев кабинетът на ГЕРБ обяви 15 млн. лв. за заплати на шофьорите в София

Кметът Васил Терзиев не вижда как идеята на кабинета решава основния проблем

13:59 - 19.05.2025
Важно днес

Столичната община осигурява безплатен транспорт за матурите на 21 и 23 май

Очаква се услугата да обхване до 400 зрелостници и квестори

13:20 - 19.05.2025
Важно днес

Платформа подпомага споделеното пътуване в София

bezgradski.com набра хиляди потребители за часове и може да е полезна и без да има стачка

13:06 - 19.05.2025
Политика

ЕС и Великобритания дават "рестарт" след Брекзит с важен пробив за отбраната и енергетиката

Брюксел и Лондон отново работят заедно и се събират за среща на върха

12:55 - 19.05.2025
Важно днес

Запечатаха централата на ДПС с полиция, областната управа отне имота

Хората на Доган очакват да се срещнат с Росен Желязов заради скандала с централата

12:41 - 19.05.2025
Важно днес

Народният театър пуска намалени билети по 5 и 10 евро

Цените важат само при покупка на място, на касите „Север“ и „Юг“ на театъра

12:22 - 19.05.2025