Съоснователят на Pink Floyd Роджър Уотърс грубо отказа предложение на изпълнителния директор Марк Зукърбърг за песента на бандата „Another Brick in the Wall“ - част втора.

Шефът на технологичния гигант предложил на 77-годишния музикант „много пари“, за да използва мелодията за озвучаване на реклама за Instagram – социалната мрежа, която Facebook закупи преди няколко години. Уотърс обаче се възпротиви и отказа на Зукърбърг с няколко нецензурни реплики, обявявайки се срещу монопола на социалните мрежи.

„Предложението пристигна тази сутрин – то съдържа огромно, огромно количество пари. Отговорът е: „Мамка му, няма никакъв ш*бан шанс“, каза рок легендата по време на събитие в подкрепа на Джулиан Асанж – арестуваният основател на WikiLeaks, който разпространи секретни американски документи.

Роджър Уотърс се качи на сцената и извади папка с писмото на Зукърбърг. „Няма никакъв начин“, заяви той и каза, че този ход на Facebook е „коварна стратегия, с която да завладеят абсолютно всичко“.

„Искаме да ти благодарим, ако решиш да обмислиш този проект“, пише в писмото на директора на социалната мрежа. „Усещаме, че ядрото от чувства в тази песен е актуално и днес, а това показва колко вечно е вашето творчество, наистина“.

След като прочете тези редове, Уотърс добави: „И сега искат да направят Facebook и Instagram още по-големи и по-властни, така че да продължават да цензурират всички в тази зала и да предотвратят историята на Джулиан Асанж да се разпространи. Хората вече си казват: „Какво? Какво? Не! Никога вече!“.

Съостователят на Pink Floyd не е сред най-активните потребители в Instagram, но използва мрежата и има почти милион последователи. Във Facebook е последван от 2,5 млн. души и там често изразява политически позиции.

„Няма да бъда част от тази глупост, Зукърбърг“, заяви британският музикант и припомни първото приложение, което американецът е създал, докато учи в Харвард. Става въпрос за Facemash – платформа, която сваля снимки на студенти в университета и ти предоставя опция да избираш между двама от тях, давайки оценка от 1 до 10.

„Как този малък никаквец, който оценяваше жени за красотата им и даваше ниски оценки на грозните, получи цялата тази власт? Ето го тук, един от най-могъщите идиоти в света“, продължи грубата си атака Роджър Уотърс.

Според Far Out Magazine – Pink Floyd са заявили, че ще отказват музиката им да бъде използвана за всякакви реклами, които не са свързани с „добра кауза“.

Парчето "Another Brick in the Wall" беше част от албума „The Wall“ от 1979 г. Втората ѝ част бе пусната като отделен сингъл и се изкачи до върха на класацията на Billboard топ 100, преди да бъде сертифицирана като платинен сингъл в Съединените щати.

Pink Floyd е свързвана с леви възгледи още от 70-те години на миналия век, когато рок групата е асоциирана с лейбъристките политики във Великобритания. Майката на Роджър Уотърс е била член на комунистическата партия.

Уотърс е бил ръководител на младежката секция на Кампанията за ядрено разоръжаване в Кеймбридж и е участвал в няколко марша и протеста в Лондон, разказа преди години барабанистът Ник Мейсън пред The American Conservative.



Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук:

всичко от деня

Лионел Меси спечели рекордна седма "Златна топка"

Аржентинецът изпревари Левандовски и Жоржиньо за наградата през 2021 г.

Катастрофиралият автобус е минал през сервиз и в Турция

Собственикът на "Беса транс" твърди, че машината не е имала технически проблеми

Kaufland започва да предлага хляб с жива квас

Три нови продукта ще допълнят богатото портфолио на пекарните в София и Варна

Как Витоша се "размина" с 4-етажен подпорен хотел

"Уникалният иновативен нов проект" за "Щастливеца" се оказа визуализация на 4 г.

Община Белица вдига заплатите на всеки ваксиниран служител с 20%

Кметът Радослав Ревански от ДПС призова за масова имунизация

Джак Дорси се оттегля като директор на Twitter

Основателят на Twitter напуска оперативното ръководство за втори път

Спецпрокуратурата не откри престъпление на Гешев по сигнала на Рашков за СРС-тата

Държавното обвинение няма да разследва главния прокурор

От 2022 София пуска билети за 30 и 60 минути в градския транспорт

Цената на първия остава 1,60 лв., вторият ще е 2,20 лв. Има и още промени, предложени от ГЕРБ-СДС