Шампанското е питието на шампионите - традиция, която съществува от почти 60 години.
През 1967 г. на финала на автомобилното състезание "24 часа Льо Ман" пилотът Дан Гърни получава като подарък магнум-бутилка Moët на подиума и в еуфорията си решава да я "сподели" с всички наоколо, като разпръсква шампанското върху фоторепортерите, екипа си и останалите състезатели.
Оттогава този спонтанен жест се превръща в символ на победата - но днес е присвоен от клубната култура, която го е видоизменила в странна практика на крайно разхищение и кичозна демонстрация на богатство.
Особено популярни в TikTok се оказаха клипове от испанския клуб Opium Barcelonа, на които се вижда как мениджърът на заведението разлива литър след литър Dom Perignon или Moët не само върху гостите на заведението, но и върху часовника си.
"6000 евро за шампанско. Да го пием ли?" пише в едно от видеата, на което бутилка с флуоресцентен етикет се разлива върху пода, за да окъпе часовника на мъжа.
В друг клип три бутилки Moet и една бутилка Johnnie Walker със син етикет си "отиват" върху китките на желаещите.
@moises_ledesma Blue Label 😎 #foryou #fypシ #viral #fyp #party #trending #followme ♬ sonido original - Moises Ledesma
Само това видео в профила му има над 2,6 млн. гледания. Повечето от коментиращите хора са потресени от гледката, част от тях подозират, че бутилките, предназначени за демонстрацията, всъщност не са пълни със скъпо шампанско, а със сайдер.
Други споделят, че "шоуто" с разливането на алкохола обикновено се случва в края на нощта, когато заведението ще затваря, но са останали недопити бутилки с алкохол.
Това не е първият случай, в който поливането на часовник с шампанско става повод за скандали.
През 2017 г. синът на диктатора на Зимбабве Роберт Мугабе - Чатунга - се хвали в Snapchat как излива две бутилки шампанско върху часовника му, оценяван на 45 000 паунда, в нощен клуб в Южна Африка. Бутилките са Armand de Brignac Ace Of Spades, които се продават за над 300 долара.
Да разливаш скъпо шампанско само защото можеш да си го позволиш е доста известен и абсурден тренд. През 2014 г. френските медии отразяват случай, при който пакистански милионер на име Джавед Фиаз прави сметка за над 370 000 евро в клуб в Кан, след като поръчва 200 бутилки Don Perignon и друг скъп алкохол, за да "почерпи" гостите. Част от питието е разпръскано във въздуха, друга - разлята в басейн.
По същото време в Швеция се появява медиен шум около модата да купиш няколко бутилки шампанско и да поискаш от бармана да излее някоя от тях в мивката - просто ей така, заради забавлението. Предполага се, че идеята се е зародила като реакция на въведената по-рано забрана за пръскане на пенливото вино в нощните заведения в някои градове.
Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук: