Google се връща в социалните мрежи с конкурент на Pinterest

Светът на социалните мрежи от години е доминиран от Facebook, Instagram и Twitter. Сега обаче изглежда, че Google е решил да направи нов опит за позициониране в сектора чрез своя нов проект Keen - експериментално приложение за автоматизирано търсене, подобно на Pinterest.

Целта на Google Keen е да свързва потребители, които споделят общи интереси. През различни интервали от време всеки Keen автоматично извлича информация по конкретната тема от най-различни онлайн източници.

Как работи?

Google Keen ще може да бъде инсталиран както на компютър, така и като мобилно приложение за Android. След като го изтеглите ще можете да създадете си създадете профил в мрежата като изпозлвате своя Google акаунт.

За да започнете да публикувате е необходимо да изберете няколко ключови думи, характеризиращи публикацията, след което да натиснете съответния бутон. Освен да редактирате и изтривате своите постове ще можете също така да каните други потребители да се колаборират с вас.

Може би най-голямото предимство на Keen е функцията за автоматично агрегиране на публикациите, която създава връзка с резултатите в Google Search. Целта на тази услуга е вашите публикации да бъдат видими за възможно най-много хора в интернет. Именно интеграцията с търсачката и алгоритмите на Google е това, което може да осигури на Keen решаващо предимство пред други подобни мрежи като Pinterest например.

От Google планират да добавят и опция, която ще ви позволява да създавате и редактирате публикации с помощта на други потребители.

Кой стои зад проекта?

Google Keen е разработен от Area 120, звеното за експериментални проекти на Google, в сътрудничество с PAIR (People + AI Research) - отделът, отговарящ за AI проектите на компанията.

"Keen ви позволява да организирате любимото си съдържание, да споделяте колекцията си с хора, които имат сходни на вашите интереси и да откривате ново съдържание на базата на това, което вече сте публикували" споделя съоснователят на Keen Си Джей Адамс.

Той разказва, че вдъхновението за проекта му е дошло, когато един ден двамата със съпругата му за пореден път сърфират безцелно из социалните мрежи и в един момент разбират, че всъщност не правят нищо смислено и пропиляват живота си. "Нашият един безценен живот" казала г-жа Адамс, цитирайки поемата "Летният ден" на Мери Оливър.

Макар да не знаем дали тази романтична история е вярна, то със сигурност знаем друго - че когато Google се захванат с нещо намеренията им винаги са сериозни. Доказателство за това е и фактът, че Keen вече има свой собствен YouTube канал, който е бил създаден само преди няколко дни.

Припомняме, че последният опит на Google да създаде своя социална мрежа не бе никак успешен. На 28 юни 2011 компанията пусна на пазара Google+, който обаче не успя да спечели сърцата на потребителите. След няколко години мъчително съществуване проектът бе официално закрит на 2 април 2019.


Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук:

Култура

„Диамантеното око“ разказва реалната история на Лейди Смърт, която убива 319 нацисти

Истинска история за млада библиотекарка, която се превръща в най-смъртоносната снайперистка през Втората световна война

12:56 - 26.04.2024
Текстове от партньори

Kaufland спестява над 11 млн. кг. хранителни отпадъци

10:38 - 26.04.2024
Кино и сериали

Игра на сериали или защо вече нямаш нужда от паролата на гаджето си

С ТВ план от А1, сами дирижирате сърфирането из различни абонаменти за стрийминг и развлекателни дигитални услуги

10:37 - 26.04.2024
Важно днес

За Борисов всички възможности за разговори с ПП-ДБ са "счупени"

Борисов не изключи следващият парламент да е в различна конфигурация заради участието на Ваня Григорова във вота

10:10 - 26.04.2024