Ангела Меркел вече не е канцлер на Германия, но образът й продължава да "вдъхновява" рекламистите. Този път обаче Меркел не е олицетворението на властта или "Мамчето" на германската политика.
Сега тя е в ролята на човек, прекарал последните 16 години от живота си в денонощен и всекидневен работен режим, а сега ще трябва да реши какво да прави с безкрайното си свободно време.
IKEA и още няколко брандове решиха да ознаменуват края на епохата "Меркел" с импровизирани рекламни кампании.
Шведският мебелен гигант отдаде чест на бившия канцлер, като пусна реклама за намалената цена на един от класическите си фотьойли STRANDMON.
"Най-после вкъщи", пише върху снимката, което показва как "двойничка" на Ангела Меркел, облечена в един от типичните й костюми, гледа през прозореца от дома си и държи новото управление под око.
Снимката е придружена и с фразата: "Би ли ми подал бинокъла за опера, за да видя дали Олаф вече се справя?" (Меркел и съпругът й са запалени почитатели на класическата музика и често посещават постановки).
"Човекът от маркетинг-отдела на IKEA заслужава повишение!", пише в един от коментарите във Facebook-профила на германското подразделение на компанията.
"Наистина добър меркел-тинг", пише друг коментиращ.
Визията е публикувана и в печатните издания на два от най-големите всекидневници в Германия - Зюддойче Цайтунг и Франкфуртер Алгемайне Цайтунг. Автори на рекламата са Thjnk Berlin.
Stern показва и още една рекламна кампания, която е публикувана в деня на изборите 26 септември - тогава вече беше ясно, че Германия ще има нов канцлер.
Строителният хипермаркет toom използва най-отличителния й жест, за да привлече вниманието към ръкавиците си.
"За всички, които най-после имат време за градината", пише в съобщението. "Първо да гласуваме, а след това - в градината".
Astra също използва този образ в една от рекламите си на тъмна бира преди дни.
Дори производителите на мляко от баварските Berchtesgadener Land се възползваха от историческия момент със свой рекламен транспарант с надпис "Tschuss Mutti. Gönn dir!" ("Чао, Мути, забавлявай се!").
Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук: