Kaufland отчита спад от 27% в употребата на пластмаса за 2021 г., с което компанията на глобално ниво преизпълнява с 4 години предварително заложените планове в стратегията на цялата Schwarz група - ReSet Plastic.
Според поетите ангажименти, компаниите в групата Schwarz, към които е и Kaufland, трябва да намалят употребата на пластмаса с минимум 20% до 2025 година, да направят пластмасовите опаковки на всички свои собствените марки максимално рециклируеми, както и да включат средно 25% рециклат в опаковките същите на тези продукти.
За 2021 г. Kaufland успява да намали употребата на пластмаса с 27% и така надхвърля поставената в Стратегията цел. За същия период веригата отчита още една поредна значителна стъпка - 39% рециклируемост на опаковките си. Kaufland постига и резултат от 22% за 2021 г. по отношение на ангажимента за включване на рециклат в опаковките на собствените марки продукти.
Напредъкът по целите на REset Plastic е значителен за Schwarz групата като цяло: 18% намаление на употребяваната пластмаса, 50% рециклируемост на опаковките на собствените марки продукти и постигане на резултат от 14% по отношение на ангажимента за включване на рециклат в опаковките.
Мерките, довели до отчетения напредък, са всеобхватни. В България от началото на 2020 г. Kaufland преустановява продажбата на пластмасови прибори и съдове за еднократна употреба, като ги заменя с техни устойчиви алтернативи. В резултат на тази мярка, веригата намалява пластмаса с 88 т годишно. През 2021 г. компанията започна да предлага на българските потребители редица стоки от 100% рециклирана пластмаса като кутии за съхранение, спортни облекла, серия от стоки за домашни любимци и други.
В асортимента на Kaufland България може да бъде открит богат избор от многократни торбички за пазаруване, като сред тях са климатично неутралната Kaufland торба, която има в състава си 80% рециклирано отпадъчно фолио от хипермаркетите на компанията, както и 100% рециклируемата торбичка за многократна употреба за плодове и зеленчуци.
Към средата на 2022 г. пластмасата е намалена и в редица продукти от собствените марки на Kaufland – тя е със 70% по-малко при серията веган и вегетариански продукти K-take it veggie; от 100% рециклат са опаковките на моторните масла MyProject, а напитките K-to go са с премахнати пластмасови капаци.
За максимално улеснение на клиентите, продуктите от собствените марки на Kaufland, които са оптимизирани по отношение на пластмасата, както и тези за многократна употреба, са означени със специални лога като "Опаковано с отговорност", "Произведено без микропластмаса", "Използвай пак и пак".
REset Plastic е програма, която цели да намали пластмасата - затворен цикъл: сясна визия, заложена в REset Plastic стратегията, Schwarz групата се движи към устойчиво бъдеще. Всяко едно действие в посока отговорна употреба на пластмасата, тя допринася за постигане на голямата цел. Световната ритейл група, чрез всичките си подразделения, ежедневно и целенасочено работи за постигането й.
Повече информация по темата може да намерите тук.
Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук: