Пътят на Анелия Младенова и Теодора Балджиева започва от Благоевград и София. Минава през Нидерландия, Англия и Германия, за да ги върне отново в България.
Двете са част от новия випуск стажанти, който Yettel посрещна в края на миналата година. По един или друг начин телекомът ги връща у дома след години учене на запад, за да им покаже, че и тук има възможности за развитие, а светът на телекомуникациите може да бъде повече от интересно поле за това.
Между модата и фиксираните услуги
На пръв поглед модата и фиксираните услуги нямат общо помежду си. Анелия от Благоевград обаче ще открие по нещо за себе си и в двете. От дете ѝ е интересно да разбере какво се случва зад кулисите на модния подиум и красивите списания. Затова когато трябва да избере специалност за висшето си образование, модният бизнес няма конкуренция. Избира да учи мода в университета Ковънтри в Англия, известен с традициите си в тази специалност.
Анелия Младенова
Развитието ѝ в областта на модата продължава и след университета, но в Германия, където започва като стажант в онлайн платформата за дрехи и аксесоари About You. Участва в разработването на кампании, пазарни проучвания и други задачи, свързани с поддръжката и развитието на българския пазар.
След като завършва стажа и образованието си, попада на обява за стажантската програма Hub by Yettel и кандидатства на шега. Точно в този момент обмисля дали да замине отново или да остане в България. Yettel обаче накланя везните в посока да остане.
Днес Анелия е в отдела, който отговаря за фиксираните услуги. Участва в подготовката на кампании и тяхната вътрешна и външна комуникация.
„Харесва ми, че работата е динамична. Всеки ден е различен. Понякога се работи под пара, гонейки срокове, но атмосферата в офиса компенсира и винаги има настроение“, казва Анелия.
София – Амстердам – София
По тази линия се случва историята на 24-годишната Теодора Балджиева, също отскоро стажант в телекома.
Специалността, която ще я отведе в Нидерландия, е журналистиката. Бързо обаче осъзнава, че маркетингът ѝ е също толкова интересен и така се насочва и към него. Първият ѝ стаж в Амстердам е в областта на дигиталната търговия на златни бижута.
Теодора Балджиева
„Бях в малък екип и отговарях за различни задачи, свързани със сайта на бранда, анализ на дигиталните кампании, комуникация с клиенти и магазини, организиране на бранд събития. Това ми даде широк поглед върху различните области на един бизнес и ми помогна да открия, че работата по сайта на даден бранд и компания определено ми е интересна“, разказва Теодора.
Продължава да се калява в дигиталния маркетинг и със следващото си поприще – в международната компания Global Savings Group в областта на търговията с ваучери за отстъпки. Отговаря за създаването на ваучери за дискаунт страницата на няколко големи медийни броудкастъра в Англия, като работи за портфолио от около 150 ритейлъра.
Затова и когато вижда позицията за стажант в Digital Sales екипа на Yettel, решава, че това ще бъде следващата ѝ стъпка. Още преди да започне има добро впечаление за компанията и знае, че ще открие в нея възможности за развитие.
В момента Теодора е част от екипа, който отговаря за дигиталните продажби в сайта. Занимава се с обработка на поръчки, качване на съдържание, редактиране на продуктови снимки и други.
„Тук всеки е готов да помогне и да отговори на въпросите ти. Най-интересна ми е комуникацията с различните екипи, както и срещата, в която решаваме каква да бъде визията на сайта“, споделя Теодора.
И за нея, и за Анелия стажът в Yettel e причина да се върнат у дома – поне за следващата една година, колкото продължава програмата. Съвсем реално е да се превърне и в причина да останат, както често се случва – от старта на Hub by Yettel през 2016 г. до днес 85% от стажантите са останали за постоянно в компанията.
Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук: