Финландската компания Nokia се ребрандира за първи път от близо 60 години.
Компанията представи ново лого и идентичност на бранда като част от стратегията си за увеличаване на растежа в сферата, в която се развива през последното десетилетие - производство на телекомуникационно оборудване, но не и на мобилни телефони.
"Със старото лого ни свързваха със смартфоните, но днес ние сме компания за бизнес технологии", казва главният изпълнителен директор на Nokia Пека Лундмарк пред Reuters в навечерието на изложението Mobile World Congress в Барселона.
В момента компанията се специализира в продажбите на хардуер и услуги за телекомуникационни оператори. Nokia планира да се разраства и в сферата на автоматизацията на фабрики и в центрове за обработка на данни.
В края на 90-те години Nokia беше най-големият световен производител на мобилни телефони, но една от причините компанията да тръгнe надолу беше подценяването на бъдещия бум на смартфоните с операционни системи като Android и iOS. От 2014 г. Nokia не се занимава с производство на мобилни телефони, въпреки че от 2016 г. устройства с ретро дизайн и техния бранд се продават от компанията HMD Global под лиценз.
Добре познатото лого с белите плътни букви на тъмносин фон вече остава в историята. Новата визия променя шрифта с минималистични и по-остри форми, а цветовата гама влиза в нов спектър с неоново зелено и пурпурно.
Последната голяма промяна в логото на Nokia датира от 1966 г., когато кръглият дизайн е заменен с отличителния надпис с името на компанията. Следващите вариации на знака винаги запазваха шрифта - до промяната от 2023.
Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук: