Навлича ли си Nike проблеми заради партньорство с трансджендър жена? Снимка: © chatterbox.mama / Дилан Мълвейни

Жена обяви, че е „дотук" с лидера в спорното облекло Nike и изгори спортния си сутиен на марката. Действието е в отговор на спонсорска публикация на бранда с участието на транссексуалната активистка Дилън Мълвейни.

Миналата седмица Мълвейни пусна снимки в Instagram, обозначени като „платено партньорство" с марката за дрехи. На тях транс жената носи спортен сутиен и клин Nike Women по време на домашна тренировка. Мнозина смятат, че изборът Мълвейни да бъде наета за рекламно лице е противоречив. Причините са поне две - тя не е спортист и все още не е преминала през операция за смяна на пола.

Жена в TikTok с потребителското име chatterbox.mama публикува видео как изгаря спорния си сутиен Nike в знак на протест срещу партньорството на бранда с Мълвейни. Профилът на възмутената жена в момента е изтрит от платформата.

„От 60-те години на миналия век ние се борим за правото да бъдем жени“, се казва във видеото. "Nike, трябва да се срамувате от себе си. Никога, никога няма да си купя продукт на Nike докато съм жива и милиони жени като мен ще последват примера ми.“

Акаунтът подкани други жени да покажат ,,своята солидарност и сериозните си намерения". Жената обещава, че проблемът за Nike ще се превърне и във финансов, докато хвърля две от бюстиетата си в огън, запален в задния ѝ двор.

Това е поредна негативна реакция в социалните мрежи срещу рекламните акции на Мълвейни. В началото на месеца тя качи видео, в което е облечена като главната героиня от "Закуска в Тифани" Холи Голитли и промотира кенове на най-продаваната бира в САЩ - Bud Light. На един от кеновете се вижда и образа на Мълвейни. С поста тя празнува своите „365 дни като момиче“ и предлага награди на стойност 15 000 долара от Bud Light за потребители, които качат свои снимки с бирата в социалната мрежа. След публикацията десни активисти в страната призоваха бойкот на бирата.

Дилан Мълвейни Bud Light реклама

Проблемите с трансексуалните хора в момента са в центъра на културната война в Америка. Анти-транс настроенията, провокирани от десни и крайноконсервативни политически активисти, обхващат цели сегменти от социалния живот - от образование, през шоубизнес, до признаване на правата на представителите на ЛГБТИ+ общността.

Коя е Дилън Мълвейни?

26-годишната Мълвейни е сценична изпълнителка, която обяви, че се идентифицира като жена в началото на март 2021 г. От април 2022 г., тя документира прехода си от мъж към жена в комична и откровена поредица - "Days of Girlhood". Това ѝ печели легион от фенове, почти 11 милиона последователи в TikTok и 1,8 милиона последователи в Instagram, основно сред поколение Z.

Мълвейни е израснала в религиозно семейство, но казва, че отношението на близките ѝ към нейната полова идентичност се е променило значително, тъй като са били свидетели на нейния преход.

Дилън Мълвейни става световноизвестна, а широкообхватното ѝ въздействие в социалните мрежи я превръща в център на бурята за равенство на ЛГБТИ+ общностите. Видеоклиповете ѝ привличат похвали от знаменитости като Лейди Гага и Парис Хилтън.

През октомври 2022 г. президентът на САЩ Джо Байдън покани Мълвейни на разговор, за да обсъдят законодателството срещу трансексуалните.

Отразява ли се бойкотът на хората срещу марките, с които Мълвейн работи?

Ще окажат ли влияние настоящите бойкоти срещу Nike и Bud Light на продажбите им? Отговорът най-вероятно е не. Nike наскоро отбеляза скок в общите си продажби, особено след като английската футболна звезда Клоуи Кели бе с екипировка на бранда, когато отбеляза гол на Световното първенство за жени.

„Бъдете мили, бъдете приобщаващи … Насърчавайте се взаимно.", отговори спортния бранд на омразните коментари срещу Дилан Мълвейни.

Колкото до бирата, големите бирени компании, като AB InBev, под чиято шапка е Bud Light, постоянно търсят нови пазари и нови ниши, за да подкрепят растежа на съществуващите си портфейли.

Тези марки трудно отбелязват растеж, а Bud Light губи обем от години. Мина разцвета си, няма да е най-голямата бира в САЩ още дълго“, убедени са маркетолози. ,,Те търсят начини да приведат в съответствие ценностите си с клиентски сегменти, в които смятат, че може би все още могат да намерят някаква лоялност.“

Опитите на компании да се харесат на ЛГБТИ+ общността не са нещо ново. Почакайте да дойде месецът на прайд събитията, когато комуникацията им ще се насити с pinkwashing - термин, подобен на greenwashing, който реферира неискрена подкрепа към важна обществена кауза.

,,Bud Light е в упадък от наистина дълго време и ако не привлечем млади хора, които да пият бирата, тази марка няма да има бъдеще.“, коментира маркетинг вицепрезидентът на компанията Алиса Хайнершайд.

AB InBev едва ли е транс герой. Изявлението на компанията сигнализира, че тя най-малкото е наясно, че е разгневила някои от клиентите си и освен това партньорството с Мълвейни е защото компанията опитва да генерира печалби. Това, което разгневява хората обаче е, че AB InBev е направила множество дарения към Анти-ЛГБТИ+ и анти-транс политици с течение на времето. През 2021 г. организаторите на прайд събитие в Ню Йорк заявиха, че няма да продават бирите на компаанията - в знак на протест срещу приноса ѝ към политици, подкрепили законодателство срещу правата на ЛГБТИ+ хората.


Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук:

Бизнес

Mastercard Touch Card™ на Алианц Банк България - иновация, която се усеща

Има ли място интуицията в дигиталната икономика? Може ли с едно докосване да се отключи един нов свят?

11:06 - 22.11.2024
Важно днес

Доналд Тръмп номинира нов кандидат за главен прокурор

Решението идва часове след като първоначалният му кандидат за поста, бившият конгресмен Мат Гейц, се оттегли

09:46 - 22.11.2024
Важно днес

САЩ санкционираха “Газпромбанк”

Решението директно засяга вноса на руски газ в Европа и изпълнението на вече сключените договори

08:42 - 22.11.2024
Важно днес

Рязко застудяване през уикенда. Температурите падат с 10°

Червен код за ураганен вятър с пориви над 100 км/ч. е обявен за петък в областите Враца и Монтана

08:18 - 22.11.2024
Важно днес

Депутатите правят рекорден пети опит да изберат председател на Народното събрание

На заседанието в сряда най-възрастният депутат Силви Кирилов (ИТН) не успя да спечели балотажа

07:30 - 22.11.2024
Живот

Ноемврийска наслада ... или с други думи – „Божоле“

Родината му е Източна Франция. Там, където полята са осеяни с хиляди хектари лозя, а гроздето зрее под бургундските лъчи

18:31 - 21.11.2024