Най-предпочитаният хляб у нас продължава да е тип „Добруджа“, сочат данни от изследване на тенденциите в потреблението на ключови за българския пазар стокови групи, изработено от Kaufland България.

Анализът показва още, че потреблението на традиционния български хляб от пшенично брашно, замесен с мая, спада осезаемо с 1.5 пъти през последните десет години. В потребителската ни кошница той се заменя от различни други разновидности на тестени изделия и зърнени храни.

Потребителите трайно губят интерес към хляба с мая, Kaufland, потребителски нагласи към тестените изделия, хляб

Според данните отчетливо нараства търсенето на по-здравословни тестени продукти, като за последните пет години увеличението е с 80%. Най-силно изразена е тази тенденция при хляба, където потребителите показват нарастващо предпочитание към по-здравословните и богати на фибри алтернативи като пълнозърнести и многозърнести продукти, както и хляб без глутен. Все по-нарастващият интерес на българите към хранителните ползи от съставки като ръж, елда, просо и ленено семе, оказват 20% ръст в продажбите на протеиновия хляб, нисковъглехидратния и безглутенов хляб, както и този произведен с жива квас.

Димитрия Караиванова, началник отдел „Хляб, хлебни изделия и деликатеси“ в  Kaufland

„Другата трайна тенденция, която нашето проучване отчита, е завишеното търсене на ръчно произведени хлебни изделия. Интересът към този вид продукти бележи ръст с 50% за последните четири години. Според нас това се дължи, както на ясно отчитане на вкусовите предимства на ръчноправения хляб, така и на силната асоциация с ръчно приготвени продукти, които ни връщат традициите от миналото. Затова и наблюдаваме сериозно увеличение от 20% при точените кори, домашно приготвените на място баници и гевреци, с акцент върху натуралните съставки. Най-продаваният продукт от Пекарните на Kaufland България е белият земел, докато от собствената линия на компанията „Брей“, фаворит са ръчният хляб и точените кори за баница“, коментира Димитрия Караиванова, началник отдел „Хляб, хлебни изделия и деликатеси“ в най-голямата верига хипермаркети у нас - Kaufland.

На трапезата на българина все по-често място намират и нетрадиционни за родната кухня продукти като лаваш и тортила, при които консумацията е нараснала с 30% за последните пет години. Много засилено търсене се наблюдава и към категория „бургери“ – висококачествен фаст фууд и стрийт фууд. По отношение на закуските, изследването отчита подчертан интерес към френския кроасан с масло. Сред фаворитите за българския вкус през последните години се нареждат и сладките понички.

За да отговори на нуждите на своите клиенти, Kaufland България предлага различни видове на вкус, цвят, форма и текстура донъти.


Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук:

Важно днес

Пак отложиха делото за мярката на бившата шефка на "Митниците" Петя Банкова и Стефан Димитров

Последното заседание също беше отложено, след като защитничката на Банкова - Аделина Натина, не се яви в съда заради болест.

11:03 - 16.04.2024
Важно днес

Гори историческата сграда на фондовата борса в Копенхаген

Това се случва ден след 5-годишнината от пожара в Нотр Дам

10:38 - 16.04.2024
Живот

Цветелина Цекова за силата да сътвориш смисъл от болката

Когато си тръгва от насилието, взима част от него със себе си и благодарение на таланта и вътрешната си сила, го превръща в оръжие срещу самото него.

09:59 - 16.04.2024