Дистанционното обучение в 20% от часовете ще бъде достъпно само за иновативните училища - това обяви на пресконференция министъра на образованието и науката Красимир Вълчев, визирайки внесеното днес от МОН предложение за изменение в Закона за предучилищното и училищното образование.
Той добави, че този модел би бил подходящ и за училищата с двусменен режим, като обясни, че часовете в електронна среда няма да заместват присъственото обучение, а ще го допълват:
"Става въпрос само за възможност, която няма да има задължителен характер," съобщи той.
Министърът каза, че по-малко от половината държави в Европа са прибегнали до частично присъствено обучение по време на извънредното положение, но у нас това е нямало как да се случи. Причината е, че поради мерките за социално дистанциране изискването е било в класните стаи да се събират до 10 ученици - това предизвиква нужда от двойно повече помeщения и двойно повече учители.
В проектозакона се посочва също, че при извънредни ситуации (включително грипни и дървени ваканции) децата трябва да преминат на дистанционна форма на обучение. Той отбеляза, че всяка година поради такива прекъсвания се губят 10% от учебния материал. Към такава ще преминават и ученици, които са принудени да останат у дома или да пътуват по различни причини.
Образованието за 4-годишните става задължително, каза още Вълчев. По думите на министъра тази възраст е най-важна за когнитивното, социалното, емоционалното и езиково развитие на децата. В момента 91-92% от 5-годишните посещават детска градина.
Амбицията на МОН е до 2027/2028 година пълната база данни за всички учебни програми с безплатно съдържание, като всеки ученик ще има собствен профил.
Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук: