Собственикът на "Хидрострой" Велико Желев се оправда за получените десетки милиони авансово за непостроената АМ "Хемус", като прехвърли отговорността за условията по договора върху държавата (по това време управлявана от ГЕРБ).
"Държавата определя правилата, по които се играят търговете, Имало е търг, който "Автомагистрали" е решил да обяви. "Хидрострой" е участвала, избрана е, сключила е договор и както на всички други фирми е даден аванс според това, колкото се полага по договора. Той е обезпечен с гаранция, каквато е поискана. Не виждам нищо незаконно в това", каза Желев пред журналисти малко след напускането на ареста, където беше вкаран заради странично разследване за предполагаемо изнудване на бивш служител.
Желев не коментира какви са гаранциите, след като "Хидрострой" и другите фирми по обекта не би трябвало изобщо да са със статут на строители, а само доставчици на техника или персонал към държавната "Автомагистрали".
Това беше и основният проблем в конфликта между служебното правителство през 2021 г., ГЕРБ и пътния бранш, който остана със замразени плащания по държавни поръчки заради нарушенията в т.нар. инхаус процедура по "Хемус".
Велико Желев отби въпроса, който Иван Демерджиев постави на прокуратурата - за получени над 48 млн. лв. авансово от "Хидрострой" за незапочнатия Лот 8 на магистралата.
Собственикът на фирмата коментира единствено, че тя работи по Лот 1, който вече е в напреднала фаза, а по него "70% от аванса е върнат".
Желев обвини служебния кабинет в манипулация за пробите, взети от Северната скоростна тангента на София, от които се видя, че липсва 1/3 от задължителната асфалтова настилка.
"Северната скоростна тангента се изпълнява през 2015 г. от консорциум от пет фирми, допълнително още 10 подизпълнители по специфични части. Ако някой е изкара една ядка, защо не казвате, че има изкарани 10 ядки - всички са от 28 до 30 см.?", беше коментарът му.
Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук: