Александър Богоявленски - пилотът, който лети с продуцентско студио в джоба

Снимка: © Мира Дерменджиева за BoulevardBulgaria.bg

Най-красивите пейзажи са от птичи поглед.

“Не, най-красивите пейзажи са от пилотската кабина на самолет” - усмихва се Александър Богоявленски.

Той е професионален пилот, журналист и експерт по дигитален маркетинг. 

Но преди всичко е човек, за когото няма мечта, която да е прекалено голяма.

Снимка: © Александър Богоявленски. Заснето с Xiaomi 13 Pro

“Сред авиационната общност съм журналист, а сред журналистите съм пилот”.

Това е и причината в рамките на един живот да се е реализирал в три различни поприща, като във всяко от тях е достигнал високо ниво на експертиза.

Александър е от хората, за които да “летиш в облаците” (в преносно значение) е житейска философия.

Те вярват, че с работата си могат да променят средата и хората около себе си, имат усет за стил и правят планове на едро, мислейки мащабно.

Сянката на самолета Снимка: © Александър Богоявленски с Xiaomi 14T

Сянката на самолета

 

Помолихме Александър да тества Leica камерата на новия Xiaomi 14T. Задачата: да улови и сподели с нас гледките от пилотската кабина.

Разговорът ни с Александър е част от поредицата ни Heroes of the night с Xiaomi 14T Pro, посветена на хората, които имат малко по-различен ритъм на живот и се събуждат по-рано от другите, за да започнат работния си ден.

Идеята за поредицата, която е глобална, тръгва от Холи-Мари Кейто, документалист фотограф и фен на Leica.

Холи-Мари се разхожда по улиците на Лондон и снима с телефона си хора, чийто труд се случва основно нощем, за да могат на сутринта всички останали да се радват на града си.

Кейто ползва новия Xiaomi 14T Pro, а посланието ѝ е, че фотографията има силата да ни свързва.

Над Алпите Снимка: © Алекснадър Богоявленски. Снимката е заснета с Xiaomi 13 Pro

Над Алпите

Аз летя основно над Европа. Крайбрежните ивици винаги привличат внимание, защото там виждаш, чисто цветово, разликата между море, планини, гори, долини…

Алпите са феноменални. Хората, които често пътуват, сигурно не си дават сметка колко е красиво прелитането над този масив.

На площадката за plane spotting

На площадката за plane spotting

Срещаме се с пилота на Терминал 2 на летище София и гледаме към пристигащите самолети. Отвежда ни на едно от любимите си места на летището - специална площадка, достъпна за т.нар. plane spoting. Обособена зона в края на летищния парк, която позволява на феновете на авиацията да гледат кацащите и излитащите от безопасно разстояние.

“София е много красива за снимки от самолет. Това е валидно само в случаите, когато пристигащите в София самолети кацат от запад.

Тоест, не им се налага да правят цялата обиколка над града, за да кацнат от източна посока. Всеки софиянец знае, че самолетите кацат над града, даже много хора са недоволни от това".

София от високо Снимка: © Александър Богоявленски с Xiaomi 14T

София от високо

"На доста ниска височина и при хубаво и ясно време, се получават феноменални кадри на самия център. Не е нужна професионална техника, а смартфон с качествена камера - като тази на Leica u Xiaomi 14T.

Кадрите, които може да снимаш тук, са уникални за Европа - няма друго такова столично летище на континента, което да е разположено толкова близо до града и, практически, заходите му да минават над централната част” - казва Александър.

Снимка: © Александър Богоявленски. Заснето с Xiaomi 14T

Замислям се обаче, че май не ми се е случвало скоро да съм бил чак очарован от гледка от самолет над София…

“Може би не си имал късмет да седиш от дясната страна. Ето това е една подсказка за всички пътуващи.

Винаги, когато летите обратно към София, сядайте от страната на десния прозорец и ще се насладите на чудесни гледки”.

“София изглежда много по-добре от високо. Изглежда като един чист, приветлив и зелен град, какъвто не е, за съжаление.

Всъщност това е един от най-мръсните и замърсени градове в Европа. Колкото и да се лъжем с измервателните станции, това от самолет много ясно се вижда”.

Над Париж и Айфеловата кула Снимка: © Александър Богоявленски. Заснето с Xiaomi 13 Pro

Над Париж и Айфеловата кула

Богоявленски има албум от нощни снимки от пилотската кабина, който е кръстил “Нощни снимки от Коръсант” - планетата от вселената на Междузвездни войни.

Причината е, че, според него, Европа отвисоко вече прилича точно на столицата на Републиката и Империята.

Над Будапеща Снимка: © Александър Богоявленски. Заснето с Xiaomi 13 Pro

Над Будапеща

“Преди време, летях основно нощем, когато е много красиво при ясно време, защото виждаш цялата пулсираща инфраструктура на градовете.

Пътищата са като кръвоносна система. Аз си спомням как преди 30 години изглеждаше прелитането над Европа и как изглежда сега”.

"Всички кадри са правени с Xiaomi 14T, защото снима добре нощем и има оптична стабилизация".

Снимка: © Александър Богоявленски. Заснето с Xiaomi 14T

От години насам Александър Богоявленски е потребител и фен на технологичната компания.

С личния си Xiaomi 13 Pro снима не само впечатляващи гледки от кабината - като близко разминаващи се самолети например, но и върши работата си като журналист, благодарение на “продуцентското си студио в джоба”.

“Вече не мога не мога да се сетя кое е първото устройство на Xiaomi, което съм използвал. Сигурно е била някоя домашна охранителна камера, която лесно се е интегрирала. Вкъщи ползвам цялата еко-система от устройства на бранда. Още тогава се замислих, че Китай е фабриката на света и на страната ѝ предстои да завладее доста пазари”.

“Осъзнавайки този факт, си дадох сметка, че светът се е променил не само геополитически, но и икономически. Разбира се, винаги е имало двуполюсен модел, в който Щатите са предвождали Запада.

Но източният полюс сега се измести към Китай, а Xiaomi е един много добър негов представител. Това е компания, стартирала като подизпълнител на други големи производители, но постепенно проби пътя си на този пазар и към днешна дата Xiaomi  е един от иноваторите в технологичния бранш”.

Xiaomi 14T е перфектният джобен асистент на мултифункционални хора като Александър Богоявленски.

Всяка седмица той изпълнява няколко полета в рамките на работните си дни като пилот.

Много често от летището прави интервюта или записва подкасти, а в края на работния ден, без значение от локацията, следи отчетите на компанията си за дигитален маркетинг.

Камерата пък е най-използваното “непрофесионално приложение” на телефона на Александър. Тоест, първото след всички авиационни апликации, такива за метеорологичните условия и дигитализираната му пилотска книжка.

Серията Xiaomi 14T има отлични възможности за работа при слаба светлина и възможността за заснемане на вълшебни нощни сцени. Като тези, които направи от пилоткста кабина самия Александър Богоявленски.

Писта Снимка: © Александър Богоявленски. Заснето с Xiaomi 14T

Писта

“На авиационно събитие в Малта, за първи път реших, че ще снимам интервютата за телевизионното ми предаване основно с Xiaomi-то.

Качеството е напълно съвместимо със стандартите на всички български електронни медии. При правилни настройки, в професионален режим и с добра калибрация, телефонът се справя отлично на тъмно”.

“Едно такова устройство вече представлява т.нар. “Production Powerhouse” - то е цяло продуцентско студио. С този телефон снимаш, с него монтираш, правиш “live streaming”, публикуваш готовата продукция”

Е, има си и някои недостатъци, които Александър шеговито отдава на първите две цифри от ЕГН-то.

“Като по-възрастен потребител, за мен единственият проблем е, че по-трудно боравя на по-малък екран, а и вече ми се губят малките букви (смее се)”.

ЕГН-то обаче е нещо, което за този човек е без значение.

Защото след дългите години пред микрофона на БНР, БиБиСи и Свободна Европа, работата в комуникационния екип на президента Петър Стоянов. мениджърски позиции в Хюлет-Пакард и управлението на агенция за дигитален маркетинг, в края на 2018 година Александър Богоявленски получава лиценз за професионален пилот.

Александър обича да перифразира житейската мъдрост, че човек се учи, докато е жив, казвайки, че човек е жив, докато се учи.

Една част от хората, които ме познават от по-отдавна, се чудеха как съм стигнал до такова решение.

Друга част обаче приеха това като силно мотивиращ фактор, показващ, че всеки може да изпълни мечта, за която е смятал, че е късно да се реализира”.

“Сред авиационната общност съм журналист, а сред журналистите съм пилот”

“Агенцията ми продължава да си работи и да се развива. Тя много помогна за финансирането на хобито ми, което се превърна в професия. Защото всичко е много скъпо.

Това да имаш собствен бизнес обаче не значи свобода, а точно обратното - много е задължаващо.

В очите на много хора съм този, който обикаля света и управлява някакви процеси дистанционно, но истината е, че съм ангажиран денонощно”.

Сред клиентите на агенцията му за дигитален маркетинг са банки, авиокомпанни, големи ритейлъри, стрийминг платформи и други.

А името му присъства в една любопитна книга, посветена на първите в българския интернет.

Снимка: © Александър Богоявленски. Заснето с Xiaomi 14T

“Наистина бяхме от първите през 90-те години, когато никой у нас не беше чувал за това. Смея да твърдя, че сме пионери в това отношение”.

Като пилот, Александър Богоявленски е романтик, но като журналист и човек от корпоративния свят е реалист.

“Голяма част от хората изобщо не ги интересува на какъв самолет ще се возят. Важното е да няма турбуленция, да намерят по-евтини билети, и да няма закъснение.

Както и бързо да минат през всички проверки за сигурността”.

Ролята на авиационната журналистика е да обяснява процесите, които текат в индустрията, но на един по-простичък и директен език - как да пътуваме по-ефективно, защо се случват определени процеси в авиацията, защо самолетите закъсняват, защо багажът не пристига навреме и други”.

Александър споделя, че в България са все по-малко хората, които специализирано се интересуват от авиация, а сред основните причини посочва разрухата на авиационните и аеро клубове.

Статистиката пък показва, че след Covid-19 недостигът на пилоти в световен мащаб е над 200 000.

“Губи се интересът към тази професия по редица причини, включително финансови.

Изпарява се харизмата на летенето и по-малко хора искат да се занимават с това, което води до дефицит на пилоти, но и като цяло на кадри за авиацията. И това е така от десетилетия”.

Ами, ето ви едно доказателство, че от пилотската кабина е интересно, красиво и че никога не е късно човек да полети към мечтите си.

Благодарение на Xiaomi AISP, AI LM платформата за изчислителна фотография, базирана на FusionLM, серията Xiaomi 14T подобрява динамичния обхват и намалява шума за изключителни детайли и ярки цветове дори при слабо осветление.

Използвайки огромни необработени данни от FusionLM, тази серия поддържа формат UltraHDR, подобряващ HDR изживяването.

Освен това PortraitLM в рамките на платформата AISP подобрява режима Master Portrait, който покрива фокусен обхват от 23 мм до 75 мм и осигурява многопластови, детайлни портретни снимки с повишена дълбочина, яснота и естествен боке ефект.

Телефонът разполага с усъвършенстван сензор за изображения IMX906 на Sony и многофункционална тройна система от камери, включваща мултифункционална система от три камери с пет фокусни разстояния- от 15 мм до 120 мм.

Това предлага допълнителна гъвкавост за покриване на различни условия на снимане. Основната му 50МР камера разполага с голяма бленда ƒ/1,6 и най-новия оптичен обектив Leica Summilux, съчетан със сензор за изображения Light Fusion 900.

Камерата на новия смартфон улавя до 32% повече светлина от своя предшественик.

Повече информация за серията Xiaomi 14T ще откриете на официалната страница на Xiaomi

Ние използваме "бисквитки" и други персонализиращи технологии, за да подобрим вашето преживяване в нашия сайт, да ви покажем персонализирано съдържание, таргетирана реклама, за да анализираме трафика на сайта и да проследим откъде идва нашата аудитория. Ако искате да разберете повече по темата можете да прочетете нашата "Политика на поверителност", както и "Политика за съхранение на личните данни", съобразно регламента за GDPR, който е в сила от 23 май 2018г.

Избирайки "Приемам", вие се съгласявате да използваме вашите "бисквитки" и други трафични данни.

Приемам