Дело срещу Facebook може да създаде прецедент и да спре събирането на лични данни за реклами Снимка: © Getty Images
  • Компанията майка на Facebook - Meta - е дадена на съд заради политиката ѝ за събиране на лични данни.
  • Ищецът твърди, че социалната мрежа нарушава британските закони за защита на данните.
  • Решението по иска може да засегне милиони потребители.

Технологичният гигант Meta е изправен пред съдебно дело, в което се настоява компанията да спре да събира личните данни на потребителите за рекламни цели. Делото засяга част от бизнес модела на социалната ѝ мрежа Facebook.

Активистката в областта на технологиите и правата на човека Таня О'Карол е подала иск във Върховния съд на Лондон. Според нея Facebook нарушава общите разпоредби за защита на данните, като обработва и профилира личните ѝ данни, които след това се насочват към рекламодателите. Социалната мрежа генерира приходи от изграждането на профили на потребителите и свързването им с рекламодатели, които насочват реклами към хора, таргетирайки техните специфични интереси.

"Делото е наистина за това всички ние да можем да използваме социалните мрежи при наши собствени условия, без да се налага да приемаме, че трябва да бъдем подложени на изключително грубо проследяване и наблюдение, за да имаме достъп до тях", посочва О'Карол в интервю пред BBC Radio 4.

Според нея компанията нарушава Общия регламент за защита на данните на Великобритания, който дава право на лицата да не се съгласяват личните им данни да бъдат обработвани за маркетингови цели. Успешното разглеждане на делото може да създаде прецедент за милиони потребители на Facebook, социалните медии и търсачките.

Делото атакува бизнес модела на Meta и е поредното, което се отнася до регулаторните и правните противоречия в работата на компанията в Европа. О'Карол не иска обезщетение, а настоява за решение с "да" или "не" относно това дали може да даде своя отказ данните ѝ да бъдат събирани и предоставяни за рекламни цели.

От своя страна говорител на Meta каза, че потребителите имат достъп до инструмент за проверка на поверителността, където е обяснено какви точно данни се споделят на рекламодателите.

"Знаем, че неприкосновеността на личния живот е важна за нашите потребители и се отнасяме сериозно към това. Ето защо създаваме инструменти като проверка на поверителността и предпочитания за реклами, в които обясняваме какви данни са споделили хората и показваме как могат да упражняват контрол върху вида на рекламите, които виждат", посочва той.


Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук:

Живот

Хакери препродадоха билети за турнето на Тейлър Суифт в Европа

Колко сигурни са билетите на Eventim

20:11 - 07.05.2024
Важно днес

Коя е Ива Иванова - новата изпълнителна директорка на фонд "Земеделие"?

Досегашният шеф на фонда стана служебен министър на земеделието

18:57 - 07.05.2024
Кино и сериали

Истинската история зад войната на зърнените закуски в „Unfrosted"

Конкуренцията между Kellog и Post е сравнявана с тази на Ford и General Motors

17:55 - 07.05.2024
Важно днес

Александър Дунчев и Мартин Заимов водят листи на "Зелено движение"

Бивш министър и депутати водят листите на "Зелено движение", които този път се явават самостоятелно на изборите

16:26 - 07.05.2024
Важно днес

ПП-ДБ обяви водачите на листите си. Атанасов и Бориславова не са сред тях

Вижте водачите в листите на ПП-ДБ за парламентарния вот

15:30 - 07.05.2024
Важно днес

Вижте кандидатите за евродепутати от листата на ПП-ДБ

ПП-ДБ обявиха листата с кандидатите им за евродепутати

15:08 - 07.05.2024