Националната кампания на А1 IONLINE учи подрастващите на безопасно поведение в дигитална среда Снимка: © A1 IONLINE

Дългогодишната програма на А1 за повишаване на уменията на децата и младежите за безопасно и отговорно поведение в мрежата започна своето юбилейно 10-о издание в обновен увлекателен формат. Тази година тя е наречена IONLINE, а зад името стои идеята младите хора да бъдат себе си онлайн, като се придържат към насоките за безопасно сърфиране и отговорно поведение в мрежата.

Кампанията се развива в училищната мрежа в страната чрез специално разработен Час на класа, както и онлайн на интерактивния сайт ionline.bg, където посетителите ще могат да проследят историята на Стефоник, който е изгубил себе си онлайн.

Целта на инициативата е да помогне на младежите да научат и да си припомнят основните правила за безопасно сърфиране и отговорно поведение в интернет чрез полезни съвети, включени в специализирания модул в Часа на класа, и с помощта на практически примери и интерактивни материали под формата на комикс новела.

Официалното начало на кампанията беше дадено в 97. СУ „Братя Миладинови“ в София. Кампанията превърна Часа на класа на 8А клас в 45-минутна дискусия за опасностите в дигитална среда и отговорното използване на интернет.

Специален гост беше инфлуенсърът Chefo, който е в основата на комикс-новелата. Младежите споделиха личния си опит, свързан с различните поведения онлайн, и заедно със своя класен ръководител преминаха през 10-те правила за дигитална грамотност, дефинирани в IONLINE.

„Кампанията IONLINE е част от нашата дългогодишна мисия да правим технологиите по-достъпни и безопасни за всички. Щастлива съм, че тази година нашата кампания за отговорно поведение в интернет преминава на ново, още по-ангажиращо ниво, така че по интуитивен начин да повишим информираността на младите хора за това какво „се крие“ в интернет и как да използват възможностите на онлайн пространството безопасно", заяви Илияна Захариева, директор „Корпоративни комуникации“ в А1.

Захариева допълва, че "онлайн пространството е неделима част от ежедневието на съвременните тийнейджъри и е важно на техния език да ги стимулираме към отговорно и предпазливо поведение.“

Кампанията достига до учениците чрез специален учебен час, посветен на безопасното поведение онлайн. Часът на класа се провежда в близо 40 града в страната, сред които Благоевград, Бургас, Варна, Видин, Плевен, Пловдив, София, Велико Търново, Враца, Стара Загора и други.

Благодарение на разработения тематичен образователен модул и ангажираността на техните преподаватели, младите хора ще преминат през десетте правила за отговорно и безопасно поведение в интернет.

Видео обучението, взаимодействието с учениците и проверката на наученото, включени в модула, ще помогнат за постигането на определената цел. Извън училище всички младежи могат да проследят действията на героите в комикса IONLINE, чиято история ще се разгръща поетапно на сайта на кампанията, така че младите хора да могат да надграждат теоретичните знания с конкретни действия и примери от живота.

На ionline.bg всеки може да се запознае с историята на главния герой на комикса Стефоник и неговите познати, които не винаги използват виртуалната среда разумно, което води до неприятни последствия. Историята ще продължава да се развива динамично през цялата учебна година в рамките на уебсайта, където читателите ще могат да проследят как Стефоник търси себе си.

Всеки регистрирал се във формата участник може да спечели технологични награди от А1, сред които iPhone 16 и геймърско оборудване.

Победителите ще бъдат изтеглени на случаен принцип в началото на 2025 година. Регистриралите се в кампанията могат да спечелят и една от четирите специални награди – участие като герои в следващата глава на комикс новелата.

Имената на избраните младежи за специалните награди ще бъдат поетапно обявявани в сайта на инициативата.

С кампанията IONLINE А1 помага за постигането на устойчиви промени на навиците на младежите в интернет пространството, като използва иновативни подходи и съвременни технологии. Тя е част от целенасочените усилия на компанията за повишаване на дигиталната грамотност и безопасността в интернет, част от цялостната ESG политика на А1.

Компанията инвестира в различни програми и обучения, чрез които вече над десетилетие помага на децата, младежите и възрастните хора да получат нужните знания и умения за полезно и отговорно поведение в интернет среда и помага за създаването на по-сигурна и подкрепяща онлайн общност.


Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук:

Здраве

Защо 2 минути миене на зъби със скъпа паста не са това, което си мислите?

Нужна ли е скъпа паста? Преди или след закуска да мием зъбите? Задължителен ли е конецът?

10:38 - 05.12.2025
Живот

Саманта от "Сексът и градът" се омъжи на 69 г.

От среща в BBC през съобщения в Twitter - любовта на Ким Катрал и Ръсел Томас

10:08 - 05.12.2025
Важно днес

ГЕРБ иска закриване на парламентарната комисия за "Сорос" (Обновена)

Бойко Борисов определи това като "тест"

09:27 - 05.12.2025
Важно днес

Десислава Алексиева: Ники не е престъпник! Пуснете Ники!

Единствената причина младежът да бъде арестуван е жълто-лилавото яке, твърди майка му

09:27 - 05.12.2025
Важно днес

Почина Моника Ковачка -Димитрова от SAP в България

Освен с корпоративната си кариера, тя е популярна с инициативите си за развитие на технологичното образование в България

09:13 - 05.12.2025
Важно днес

Дронове са преследвали самолета на Зеленски

Безпилотните апарати са били големи военни дронове

09:10 - 05.12.2025
Важно днес

Бизнес, синдикати и управляващи обсъждат новия Бюджет 2026

Разписани параметри към момента официално няма

07:58 - 05.12.2025
Важно днес

ПП-ДБ внася вот на недоверие за икономическата политика на правителството

В петицията с искане за оставка на правителството са се включили близо 70 хиляди души за три дни

07:28 - 05.12.2025
Важно днес

Петко Георгиев: Протестът иска оставки, а Борисов, както винаги, се прави на луд

Това, което видяхме в понеделник, не беше пиковия момент, а висок старт, смята журналистът

21:21 - 04.12.2025