Хансйорг Фрайхер фон Геминген-Хорнберг. Това е името на човека, който иска да ви докаже, че електрическите автомобили не са бъдещето, а настоящето. Германецът от Карлсруе е рекордьор по изминати километри с автомобил на Tesla, компанията на милиардера Илон Мъск.

Преди броени дни отдаденият фен на електромобилите премина границата от 1 200 000 (един милион и двеста хиляди!) километра със своя модел Tesla S, произведен през 2013-а, който дори няма автопилот.

За този период Фон Геминген-Хорнберг е сменил едва веднъж батерията си, а електромоторът е четвъртият. На всеки 50 хиляди километра той сменя и гумите си.

Но как се постига подобно нещо? С изминати 600 километра на ден! Германецът е наистина отдаден на мисията си да докаже предимствата на електромобилите. Затова ѝ посвещава почти целия си ден, като живее от натрупан капитал.

Преминавал е през повечето държави в Европа, като е карал своята Tesla и в България. За пестенето на батерията има своя стратегия.

Зареждам само до 90% и не допускам да падне под 10%. Тогава издържа повече“, обяснява той като допълва, че не вдига повече от 120 км/ч.

Втората му батерия все още има производителност до 80% в сравнение с нова батерия. А зареждането до 90% му дава възможност да кара до 300 километра преди следващо зареждане.

Фон Геминген-Хорнберг не е спонсориран по никакъв начин от Tesla, но постижението му вече доби популярност, а след един милион километра дори бе поздравен от самия Илон Мъск. Всъщност ентусиастът от Карлсруе е вторият собственик на автомобила. Купува го при изминати 50 хиляди километра срещу 90 000 евро.

Не знае колко му е струвало електро приключението до този момент. Все пак като един от първите шофьори на Tesla зарежда безплатно от така наречените суперзарядни станции на компанията. Батерията също е заменена безплатно.

 

Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук:

всичко от деня

За първи път от 30 г. жена оглави правителството на Франция

Елизабет Борн - "работохолик", технократ и лице на социалната реформа на Макрон

Ще саботира ли Едроган разширяването на НАТО или ще го изтъргува?

Възможно е турският президент да поиска нещо срещу промяната на позицията си

Дигитализацията в университетите не може да чака

Целта на дигитализацията във висшето образование е да го направи модерно, достъпно, гъвкаво и по-ефективно. Това е процес, в който бизнесът и по-точно технологичните компании, трябва да застанат рамо до рамо с ръководствата на университетите

И Швеция тръгва към НАТО

Шведското правителство обяви решение да подаде кандидатурата си за членство в НАТО

Костов: При Станишев "Лукойл" спря да плаща данъци

Той посочи три начина, по който може да ѝ се противодейства

Слави Трифонов: "Продължаваме промяната" много често правят каквото си искат

ИТН изрази недоволство от липса на диалог с коалиционните партньори