Близо 300 пътници на полет от Лондон до София бяха блокирани за около час в „ръкава“, който свързва самолета с терминала на летище „Васил Левски“.
Инцидентът е станал малко преди полунощ вчера, но за него се разбра днес. В социалните мрежи пътници разказаха, че след като са се качили в „ръкава“ не е имало никой от персонала на летището, който да ги упъти накъде да продължат. Някои от хората тръгнали да търсят изход и стигнали до заключена врата, където стояли около 15-20 минути. След това се обадили на телефон 112, за да кажат, че са се изгубили на летището.
В продължение на около 50 мин. пътниците не са получили съдействие от нито един служител на летището. От "Гранична полиция" също не могли да "освободят" пътуващите, тъй като извеждането на хората от "ръкава" на самолета било извън техните компетенции. Полицаите обаче потърсили служител на наземния оператор, който да отвори електронните врати по пътя към терминала.
Заради възникналите неуредици на летището, министър Гроздан Караджов свиква спешна среща с ръководството на ГД „Гражданска въздухоплавателна администрация“ (ГВА), изпълнителния директор на “СОФ Кънект” и неговия екип, както и с представители на Агенция „Митници“ и Гранична полиция. На срещата ще присъстват и всички наземни оператори, които отговарят за обслужването на пристигащите полети от трети страни.
За случая съобщиха от Министерството на транспорта и съобщенията, а Гроздан Караджов публикува снимки на блокираните пътници в профила си във Facebook.
Малко по-късно концесионерът на летище “Васил Левски” “СОФ Кънект” прехвърли цялата отговорност за този случай, както и за всички останали, свързани с лошо обслужване на пътници, към наземните оператори “Голдеър Хендлинг” AД България и „Суиспорт България“ АД.
От летището съобщиха, че именно наземните оператори отговарят за дейностите, свързани с пътници - от чекирането им, през проверката на размера на багажите преди отвеждането им до самолета, превозването им с автобус или преминаването им на ръкав и времето за доставянето на багажа.
“Двата наземни оператора са избрани от Министерство на транспорта и съобщенията и имат договори за обслужване с авиокомпаниите, не със "СОФ Кънект". Тяхната дейност се контролира от ГД ГВА и единствено тя може да повлияе за подобряване качеството на обслужване на пътниците.”
Още през февруари тази година “СОФ Кънект” са изпратили сигнали към отговорните институции за проблеми с наземните оператори. Концесионерът е настоял да бъдат спазвани базови стандарти при обслужването на пътниците. От писмата обаче не е последвал никакъв резултат.
Само преди дни летище "Васил Левски" получи най-голямото признание в индустрията – наградата на ACI EUROPE "Най-добро летище в Европа" в категорията 5 до 10 милиона пътници.
Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук: