Между 16 и 18 април 2021 г. се проведе вторият от поредицата хакатони на младежката програма за иновации Panda Labs на WWF България, който Kaufland България подкрепя в ролята си на един от основните й съмишленици.

Темата беше „Бъдещето на храната“ и в него десетки младежи от цялата страна търсиха варианти за устойчиво и екологично производство и снабдяване с храна, с помощта на представители на науката, бизнеса и НПО сектора.

80-те участника бяха подбрани сред 170 отборни и индивидуални кандидатури. Основните герои в програмата са младежи на възраст между 15 и 25 години с афинитет към науката, технологиите, иновациите или предприемачеството. Те работят в отбори между 3 и 5 души по методологията „дизайн мислене“, която насърчава генерирането на нестандартни и алтернативни решения.

И този хакатон, както и първият, който бе на тема „Бъдещето на отпадъците“, среща младежите с лектори от света на науката и бизнес средите.

Заедно те разглеждат темата „Бъдещето на храната“ с фокус върху устойчивото и щадящо околната среда производство, намаляването на хранителни отпадъци и здравословното хранене. 

Kaufland България представи актуалната ситуация и предизвикателствата при управлението на хранителните отпадъци в търговския сектор. Други лектори в програмата бяха екологичното сдружение „За Земята“; Центърът за приложни изследвания и иновации в природните науки (CASI) с идеи за създаване на иновации в сферата на храните; Институтът по криобиология и хранителни технологии, чиито представители издадоха тайни от менюто на астронавтите; български стартъп компании за производство на храна от насекоми, както и такива, занимаващи се с каузата за намаляването на хранителните отпадъци чрез мобилно приложение.

Отборите победители ще посетят Мастърклас, където да доразвият идеята си за продукт или услуга с бизнес план и подкрепа от ментори. Най-добрата ще има шанса да се превърне в успешен стартъп и ще бъде подкрепена с първоначално финансиране в размер на 10 000 лв. за създаване на прототип.

В края на април ще бъде отворено кандидатстването за следващия семестър - „Бъдещето на мобилността“, който ще се проведе през юни и юли тази година.

Фокусът на Kaufland България върху включените от WWF теми в програмата Panda Labs не е от днес. В контекста на направление "Родина" компанията развива партньорски отношения с български производители, работи активно с местните общности в различни дарителски инициативи и чрез доброволчество на служителите си. В контекста на направление "Хранене" компанията цели да насочи вниманието към активния начин на живот и да стимулира навици за устойчиво потребление сред клиентите. А в направление "Природа" Kaufland работи със силен фокус върху
енергийната ефективност на своята дейност и ограничаване на пластмасата за еднократна употреба.


Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук:

всичко от деня

Евростат: България е втора по бедност в ЕС след Румъния

Над 1/3 от населението на страната е изложено на бедност и материални лишения

Меркел посети Ердоган за последно - разбраха се за бежанците и за преговори с талибаните

Германският канцлер беше на визита в имение в Истанбул

Елтън Джон оглави британските чартове за първи път от 16 г. със съдействието на Дуа Липа

Първата му поява на върха беше през 1976, а последната - през 2005 г.

Най-скъпоплатените баскетболисти и бизнес начинанията им

ЛеБрон Джеймс води класацията на Forbes за осма поредна година

Йорданка Фандъкова и съпругът ѝ са заразени с Covid-19

И двамата са ваксинирани, нямат симптоми

Мая Манолова открива кампанията с нова прическа: "На мутрите да им е ясно, че не съм блондинка"

"Те се готвят за реванш, ние се готвим да им се противопоставим, така че това е знак“

Служител на Netflix разгласи "чувствителни" данни в знак на протест срещу Дейв Шапел и беше уволнен

Изнесена е информация за гледаемостта на The Closer, но и за сериали като Squid Game

Ново замърсяване на водата и остра миризма на нефт край кораба Vera Su

Стойността на азот-амониев превишава 3 пъти измерваните досега стойности