А1: 37% е ръстът на трафика от гласови услуги при въвеждането на извънредно положение Снимка: © A1

„Булевард България“ попита телекомуникационните оператори как се е увеличил трафикът на данни и гласови услуги след обявяването на извънредното положение в страната и има ли риск от претоварване на мрежата или нарушение на нормалното й функциониране след прехвърлянето на голяма част от служителите и учащите към дистанционни форми на работа.


Телекомуникационният оператор A1 е регистрирал средно 37% увеличение на трафика от гласови услуги в деня на 13 март (петък), когато Народното събрание гласува въвеждането на извънредно положение заради епидемията от новия коронавирус в България.

Данните за ръста са на база седмично сравнение с трафика на гласови услуги, засечено на 6 март.

От А1 посочват, че не се наблюдава увеличен трафик на мобилен интернет от клиентите на компанията, но за сметка на това се вижда увеличение на потреблението на фиксираните интернет-услуги.

"На 13 март А1 е регистрирала средно с около 25-30% увеличаване на трафика през фиксиран интернет, спрямо този отчетен на 6 март. Въпреки увеличеното потребление на мобилни и фиксирани услуги от страна на клиентите, нашата мрежа работи нормално и поема текущото натоварване", съобщават от компанията на запитване от BoulevardBulgaria.bg.

От A1 прогнозират, че първоначалният ръст на потреблението на фиксиран интернет и гласови услуги ще се запази на сходни нива до края на извънредното положение.

"Повечето клиенти вече избраха да останат вкъщи, съгласно препоръките на Националния кризисен щаб. Учебните занятия и част от културните мероприятия вече се провеждат онлайн и не очакваме ново значително увеличение на потреблението на мобилни и фиксирани услуги. Kакто нашата фиксирана, така и нашата мобилна мрежа работят нормално и се справят с увеличения трафик на данни, и най-вече на гласови услуги. Имаме готовност да поддържаме нормалната работа на нашите мрежи и чрез тях да помогнем на хората да учат, работят, информират и забавляват ползвайки сигурността на своя дом", съобщават от А1.

Компанията се включи в кампанията #ОстанетеСиВкъщи, като осигури свободен достъп до над 200 тв канала за клиенти на XploreTV и цифровата телевизия на А1 до 16 април. Телекомът предложи и еднократен бонус от 10 000 MB на клиентите на мобилните им услуги.


Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук:

Два волейболни отбора и футболист са под отломките след земетресенията в Турция

Десетки спортисти се намират под отломките след мощните земетресения, които разтърсиха Турция и Сирия

19:05 - 06.02.2023

Украйна се готви за мащабна руска офанзива, която може да започне до дни

Руската офанзива се очаква в Донбас и южните региони

18:35 - 06.02.2023

Шървин Хаджипур - певецът, който написа химн за протестите в Иран и взе "Грами"

25-годишният иранец бе отличен за протестната си песен, докато очаква съдебния си процес в Иран.

17:58 - 06.02.2023

Момиче на Андрю Тейт проговори: Много е трудно, защото не се чувствам жертва

Инфлуенсърът остава с брат си в ареста поне до 27 февруари

17:29 - 06.02.2023

Братът на изчезналия Емил Боев обяви 100 хил. лв награда за намирането му

Мартин Боев смята, че брат му може да е похитен

17:00 - 06.02.2023

Как да помогнем на пострадалите в Турция: Започва дарителска кампания

Всички дарителски кампании, с които можете да помогнете на засегнатите при земетресенията в Турция и Сирия

17:00 - 06.02.2023

МО все още чака оферти за заместващи изтребители

Оферти от Израел, Швеция и Франция за т.нар "заместващи изтребители" все още няма

16:20 - 06.02.2023

Прокуратурата призна: Няма доказателства срещу Пламен Бобоков и Пламен Узунов

Делото срещу бизнесмена и президентския съветник е прекратено

15:48 - 06.02.2023

Защо земетресението в Турция причини толкова голяма трагедия?

Когато 7.8 по Рихтер удари един от най-бедните региони на държавата

15:13 - 06.02.2023