А1: 37% е ръстът на трафика от гласови услуги при въвеждането на извънредно положение Снимка: © A1

„Булевард България“ попита телекомуникационните оператори как се е увеличил трафикът на данни и гласови услуги след обявяването на извънредното положение в страната и има ли риск от претоварване на мрежата или нарушение на нормалното й функциониране след прехвърлянето на голяма част от служителите и учащите към дистанционни форми на работа.


Телекомуникационният оператор A1 е регистрирал средно 37% увеличение на трафика от гласови услуги в деня на 13 март (петък), когато Народното събрание гласува въвеждането на извънредно положение заради епидемията от новия коронавирус в България.

Данните за ръста са на база седмично сравнение с трафика на гласови услуги, засечено на 6 март.

От А1 посочват, че не се наблюдава увеличен трафик на мобилен интернет от клиентите на компанията, но за сметка на това се вижда увеличение на потреблението на фиксираните интернет-услуги.

"На 13 март А1 е регистрирала средно с около 25-30% увеличаване на трафика през фиксиран интернет, спрямо този отчетен на 6 март. Въпреки увеличеното потребление на мобилни и фиксирани услуги от страна на клиентите, нашата мрежа работи нормално и поема текущото натоварване", съобщават от компанията на запитване от BoulevardBulgaria.bg.

От A1 прогнозират, че първоначалният ръст на потреблението на фиксиран интернет и гласови услуги ще се запази на сходни нива до края на извънредното положение.

"Повечето клиенти вече избраха да останат вкъщи, съгласно препоръките на Националния кризисен щаб. Учебните занятия и част от културните мероприятия вече се провеждат онлайн и не очакваме ново значително увеличение на потреблението на мобилни и фиксирани услуги. Kакто нашата фиксирана, така и нашата мобилна мрежа работят нормално и се справят с увеличения трафик на данни, и най-вече на гласови услуги. Имаме готовност да поддържаме нормалната работа на нашите мрежи и чрез тях да помогнем на хората да учат, работят, информират и забавляват ползвайки сигурността на своя дом", съобщават от А1.

Компанията се включи в кампанията #ОстанетеСиВкъщи, като осигури свободен достъп до над 200 тв канала за клиенти на XploreTV и цифровата телевизия на А1 до 16 април. Телекомът предложи и еднократен бонус от 10 000 MB на клиентите на мобилните им услуги.


Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук:

Технологии

Защо Apple слуша руската цензура и спира достъпа до медии

Гигантът трие приложения от App Store за руските потребители

18:06 - 22.11.2024
Бизнес

Това ли е краят на Northvolt - най-голямата компания за батерии в ЕС?

Някогашната надежда на ЕС за пазара на електромобили обяви неплатежоспособност

16:08 - 22.11.2024
Живот

Испания глоби Ryanair и други нискотарифни компании заради допълнителни такси

Доплащането за багаж и място нарушава права на потребителите, смята Мадрид

15:29 - 22.11.2024
Важно днес

Генералният секретар на НАТО ще разговаря с Тръмп за Украйна

Срещата идва на фона на новата ескалация във войната, която Русия води

13:43 - 22.11.2024