Дългият спор в управляващата коалиция за изплащането на натрупаните задължения на държавата към фирмите от пътното поддържане приключи с частично решение.
Парламентът прие 50% от средствата да бъдат изплатени от АПИ, а останалите пари остават под въпрос в очакване на доклад от МРРБ и Министерството на финансите.
Причината за забавените плащания са съмненията за нарушения при възлагането на основни ремонти, прикривани като текущи поправки на пътното платно, при които не се прилагат същите гаранции за качество. Има и случаи на договори между регионални звена на АПИ и пътни фирми, при които заложените суми по обществените поръчки са надскочени значително при възлаганите реални дейности.
Казусът възникна още през лятото на 2021 г., когато служебният кабинет започна да проверява как са възлагани ремонти и строителни работи при управлението на ГЕРБ.
Спирането на парите обаче доведе до още повече проблеми с пътната поддръжка и протести на строителните фирми.
ИТН, в чиято квота влиза Министерството на регионалното развитие, обвиниха коалиционните партньори в блокиране на работата на ведомството по политически причини заради несъгласието с кандидатурата им за управител на БНБ Любомир Каримански.
За последно темата беше обсъдена на късен коалиционен съвет в понеделник, 18 април, когато е постигнат консенсус за АПИ.
Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук: