България ще участва в процедура по концесионирането на пристанището в гръцкия град Александруполис, става ясно от съобщение на премиера Кирил Петков. Страната ни ще бъде част от консорциум, който ще наддава за концесионните права. Идеята е собствеността на държавата в този консорциум да бъде между 10% и 15%. 

Премиерът Кирил Петков днес посети пристанището и се е запознал с неговите възможности.

"Чрез евентуалното придобиване на концесионни права до 2062 г., България ще има достъп до пристанище в Егейско море. По този начин страната ни ще се превърне в стратегически партньор в търговските отношения в региона, което ще е от изключителна полза за българския бизнес", пише в съобщението на министър-председателя.

Пристанището на Александруполис е едно от най-важните пристанища на Гърция и е най-големият търговски център в района. Приема пътници, търговски, риболовни и туристически кораби. Железопътната мрежа на региона е свързана с него, така че пристанището на Александруполис има възможност за товарене и разтоварване на товари от кораби във влакови вагони и обратно на два дока.

Пристанището на Александруполис е ежедневно свързано по море с остров Самотраки, докато през лятото се осъществяват маршрути до островите на Североизточно Егейско море.

Входът на пристанището на Александруполис е с отвор от 155 метра, минималната му дълбочина е 6,5 метра и има възможност за приемане на кораби с дължина до 200 метра. Защитен е от два вълнолома.

Строителството на пристанището на Александруполис започва през 19-ти век от френски производители, които идват след като са поканени от тогавашните османски власти. 

Според гръцкото издание Еkathimerini търгът за концесията на контролния пакет акции навлиза в своя финал, като обвързващите оферти ще бъдат подадени през последната трета на април.

В търга за продажба на най-малко 67% от акциите са избрани четирима участници, въпреки че двама от тях са фаворити, пише гръцката медия: консорциумът Proxenos ID на базираната във Вашингтон Proxenos International и базираната в Тексас Quintana-ID, вторият е френско-гръцки консорциум на Goldair Cargo с Bollore Africa Logistics и Cameron SA.

Другите двама кандидати са International Port Investments Александруполис /Black Summit Financial Goup (САЩ), Europort-EFA Group (Белгия), και GEK TERNA (Гърция)/ и Солун Пристанищна администрация. Засега няма информация с кои от тези кандидати ще се яви българската държава. 


Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук:

всичко от деня

Ще саботира ли Едроган разширяването на НАТО или ще го изтъргува?

Възможно е турският президент да поиска нещо срещу промяната на позицията си

Дигитализацията в университетите не може да чака

Целта на дигитализацията във висшето образование е да го направи модерно, достъпно, гъвкаво и по-ефективно. Това е процес, в който бизнесът и по-точно технологичните компании, трябва да застанат рамо до рамо с ръководствата на университетите

И Швеция тръгва към НАТО

Шведското правителство обяви решение да подаде кандидатурата си за членство в НАТО

Костов: При Станишев "Лукойл" спря да плаща данъци

Той посочи три начина, по който може да ѝ се противодейства

Слави Трифонов: "Продължаваме промяната" много често правят каквото си искат

ИТН изрази недоволство от липса на диалог с коалиционните партньори