България иска да участва в концесионирането на пристанището в Александруполис

България ще участва в процедура по концесионирането на пристанището в гръцкия град Александруполис, става ясно от съобщение на премиера Кирил Петков. Страната ни ще бъде част от консорциум, който ще наддава за концесионните права. Идеята е собствеността на държавата в този консорциум да бъде между 10% и 15%.

Премиерът Кирил Петков днес посети пристанището и се е запознал с неговите възможности.

"Чрез евентуалното придобиване на концесионни права до 2062 г., България ще има достъп до пристанище в Егейско море. По този начин страната ни ще се превърне в стратегически партньор в търговските отношения в региона, което ще е от изключителна полза за българския бизнес", пише в съобщението на министър-председателя.

Пристанището на Александруполис е едно от най-важните пристанища на Гърция и е най-големият търговски център в района. Приема пътници, търговски, риболовни и туристически кораби. Железопътната мрежа на региона е свързана с него, така че пристанището на Александруполис има възможност за товарене и разтоварване на товари от кораби във влакови вагони и обратно на два дока.

Пристанището на Александруполис е ежедневно свързано по море с остров Самотраки, докато през лятото се осъществяват маршрути до островите на Североизточно Егейско море.

Входът на пристанището на Александруполис е с отвор от 155 метра, минималната му дълбочина е 6,5 метра и има възможност за приемане на кораби с дължина до 200 метра. Защитен е от два вълнолома.

Строителството на пристанището на Александруполис започва през 19-ти век от френски производители, които идват след като са поканени от тогавашните османски власти.

Според гръцкото издание Еkathimerini търгът за концесията на контролния пакет акции навлиза в своя финал, като обвързващите оферти ще бъдат подадени през последната трета на април.

В търга за продажба на най-малко 67% от акциите са избрани четирима участници, въпреки че двама от тях са фаворити, пише гръцката медия: консорциумът Proxenos ID на базираната във Вашингтон Proxenos International и базираната в Тексас Quintana-ID, вторият е френско-гръцки консорциум на Goldair Cargo с Bollore Africa Logistics и Cameron SA.

Другите двама кандидати са International Port Investments Александруполис /Black Summit Financial Goup (САЩ), Europort-EFA Group (Белгия), και GEK TERNA (Гърция)/ и Солун Пристанищна администрация. Засега няма информация с кои от тези кандидати ще се яви българската държава.


Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук:

Европейски дневници

Какво са "АПИ-та" и защо никой не иска да гледа как се правят наденица и европейски закони

Лидия Симова за работата на един политически сътрудник в ЕП

20:30 - 25.04.2024
Важно днес

Двама лидери, общо съобщение. ГЕРБ и ДПС се хвалят с 1 млрд. лв. за държавните мини

Трима министри от служебния кабинет на крака при Борисов и Пеевски

18:16 - 25.04.2024
Важно днес

Без да са го прочели, депутати от комисията "Митници" пратиха доклада си в прокуратурата

Но какво пише в документа така и не стана ясно

17:17 - 25.04.2024
Важно днес

Присъдата на Харви Уайнстийн за изнасилване е отменена от съда в Ню Йорк

72-годишният холивудски магнат все пак ще остане в затвора

17:15 - 25.04.2024
Важно днес

"Има риск нашата Европа да умре". Речта на Макрон в Сорбоната

Френският президент призова ЕС за реформи и отговор на рисковете

15:08 - 25.04.2024