Булевард „Панчо Владигеров“ в София беше частично затворен за движение в участъка между ул. "Обелско шосе" и ул. "25-та" в района на кварталите "Люлин" и "Обеля" заради напукване на асфалтовата настилка. Инцидентът стана в близост до строящата се нова метростанция, като първоначалните данни сочат, че строителните дейности може да са предизвикали проблема.
На място бяха изпратени екипи на Дирекция „Аварийна помощ и превенция“, които обезопасиха района. Присъстват и експерти от „Метрополитен“, „Софийска вода“ и строителната фирма „Геострой“, за да установят точните причини за пропадането.
Според специалисти проблемът вероятно се е получил заради вибрациите от разбиването на бетон при работата по връзката на новата метростанция “Панчо Владигеров” към съществуващото трасе.
Едно от предположенията е, че е засегната канализационна тръба за дъждовна вода, която минава под самия булевард.
Метростанция “Панчо Владигеров” се строи от фирма “Геострой”. Тя бе избрана през 2023 г. след провеждане на търг по време на управлението на бившия столичен кмет Йорданка Фандъкова.
Засегнатият участък е между хипермаркет „Практикер“ и ж.к. „Обеля“. Движението в района е ограничено, като целия трафик е пренасочен двупосочно в здравото платно.
Заради инцидента автобусни линии №31 и №81 са с променен маршрут.
- Те преминават през ул. „Обелско шосе“, ул. „Ефрем Чучков“, ул. „23“, ул. „25“ и ул. „Чучулига“, след което се връщат на бул. „Панчо Владигеров“.
- Временно е закрита спирка „бл. 119 ж.к. Обеля 1“ (код 2442) по маршрута на линия 81.
Кметът на район „Връбница“ Румен Костадинов увери, че участъкът ще бъде наблюдаван през цялата нощ, а сутринта технически екипи ще изготвят план за възстановяване на платното.
Според инж. Стоян Братоев, член на съвета на директорите на „Метрополитен“ ЕАД, няма опасност за съществуващото трасе на метрото. Той обясни, че най-вероятно аварията е станала, защото строителите са разбивали бетона на част от тунела на трасето, за да свържат към него бъдещата метростанция.
“Вибрациите от (механизираните) чукове, с които се пробива бетонът, вероятно са предизвикали проблема. "Геострой" са избрали с такава сила да пробиват и им казахме да я намалят. Никой не е очаквал, че при котлован само от 6 м дълбочина ще се създаде такъв проблем, но още довечера ще го оправят и ще възстановят пътното платно”, каза още инж. Братоев пред “Дневник”.
Новата метростанция, в близост до която е станал инцидентът, трябва да бъде завършена до края на 2026 г. и ще осигурява връзка с жп направленията към Банкя, Перник, Кюстендил, Драгоман и Сливница.
Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук: