Българските пътища са в топ 3 на най-опасните в Европа Снимка: © Unsplash

България е сред държавите с най-опасни пътища в Европа, показват данните на Европейския съвет по пътна безопасност за 2022 г., публикувани на сайта Vignetteswitzerland.com.

Критериите, които изследването използва, са брой смъртни случаи на един милион жители и според тях по-опасни от българските пътища по този показател са само тези в Сърбия и Румъния.

Въпреки че се отбелязва спад от над 10 на сто за последните 10 години, загиналите на пътя в Румъния през 2022 г. са били 85,81 на един милион жители. По данни на специализирания сайт 130km.ro в Румъния има над 1000 км завършени магистрали, а други 800 км са в различна степен на строеж.

В съседна Сърбия за 2022 г. са регистрирани 82,65 смъртни случая на един милион жители или с 13% по-малко, отколкото през 2010. Там изградените магистрали са 977 км, а недостроени остават 117 км.

В България броят хората, загинали при пътен инцидент, е 82,62 на милион население, като за последните 10 години се вижда намаление, но с по-малко, отколкото в съседните държави. В началото на миналата година доклад на Института за пътна безопасност показа, че в страната висок риск от тежки катастрофи носят над 350 км магистрали, които спешно трябва да бъдат обезопасени.

Сред държавите с най-опасни пътища в региона е и Хърватия, но там за десетилетие броят на хората, загубили живота си в катастрофа, е намалял с над 22%. В страната има над 1100 км първокласни пътища, като за 14 години са построени близо 600 км.

Най-безопасни за шофиране в Европа са пътищата в Норвегия, където освен че има най-малко тежки инциденти - 21,38 смъртни случая на милион жители, е отбелязан и сериозен спад в броя им - над 27% за 10 години. След нея се нареждат Швеция, където статистиката говори за 21,72 загинали на милион граждани, и Великобритания - 28,61 на милион. Сред най-безопасните за водачите държави са още Дания и Швейцария.

През последните няколко години в цяла Европа се наблюдават по-малко смъртни случаи на пътя, като само между 2017 и 2019 г. е отчетен спад от 10 на сто. През 2018 г. Европейската комисия си постави като цел инцидентите на пътя, завършващи със смърт или сериозни травми, да намалеят с 50% до 2030 г.


Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук:

Важно днес

От "Корал" до Пашата: Скандалът с документите на Кирил Петков и взаимните обвинения

Кирил Петков замеси Румен Николов-Пашата в скандала с предполагаемите фалшиви подписи

10:29 - 29.04.2024