Българските пътища са в топ 3 на най-опасните в Европа Снимка: © Unsplash

България е сред държавите с най-опасни пътища в Европа, показват данните на Европейския съвет по пътна безопасност за 2022 г., публикувани на сайта Vignetteswitzerland.com.

Критериите, които изследването използва, са брой смъртни случаи на един милион жители и според тях по-опасни от българските пътища по този показател са само тези в Сърбия и Румъния.

Въпреки че се отбелязва спад от над 10 на сто за последните 10 години, загиналите на пътя в Румъния през 2022 г. са били 85,81 на един милион жители. По данни на специализирания сайт 130km.ro в Румъния има над 1000 км завършени магистрали, а други 800 км са в различна степен на строеж.

В съседна Сърбия за 2022 г. са регистрирани 82,65 смъртни случая на един милион жители или с 13% по-малко, отколкото през 2010. Там изградените магистрали са 977 км, а недостроени остават 117 км.

В България броят хората, загинали при пътен инцидент, е 82,62 на милион население, като за последните 10 години се вижда намаление, но с по-малко, отколкото в съседните държави. В началото на миналата година доклад на Института за пътна безопасност показа, че в страната висок риск от тежки катастрофи носят над 350 км магистрали, които спешно трябва да бъдат обезопасени.

Сред държавите с най-опасни пътища в региона е и Хърватия, но там за десетилетие броят на хората, загубили живота си в катастрофа, е намалял с над 22%. В страната има над 1100 км първокласни пътища, като за 14 години са построени близо 600 км.

Най-безопасни за шофиране в Европа са пътищата в Норвегия, където освен че има най-малко тежки инциденти - 21,38 смъртни случая на милион жители, е отбелязан и сериозен спад в броя им - над 27% за 10 години. След нея се нареждат Швеция, където статистиката говори за 21,72 загинали на милион граждани, и Великобритания - 28,61 на милион. Сред най-безопасните за водачите държави са още Дания и Швейцария.

През последните няколко години в цяла Европа се наблюдават по-малко смъртни случаи на пътя, като само между 2017 и 2019 г. е отчетен спад от 10 на сто. През 2018 г. Европейската комисия си постави като цел инцидентите на пътя, завършващи със смърт или сериозни травми, да намалеят с 50% до 2030 г.


Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук:

Политика

Балотаж ще реши президентския вот в Полша след почти равна подкрепа за главните съперници

Кметът на Варшава Рафал Тшасковски има минимална преднина пред Карол Навроцки

21:46 - 18.05.2025
Политика

При 98% преброен вот: Румъния избра Никушор Дан и европейския си път

Крайнодесният кандидат-президент Джордже Симион губи с 900 000 гласа

20:47 - 18.05.2025
Политика

Валдис Домбровскис е "умерен оптимист", че България ще приеме еврото от догодина

ЕК няма да забави конвергентния доклад заради политическите дебати по темата в страната

18:51 - 18.05.2025
Спорт

Макс Верстапен бе недостижим в Гран При на Емилия-Романя

Четирикратният световен шампион с триумф на легендарната "Имола"

18:21 - 18.05.2025
Важно днес

Русия се опитва да брани сенчестия си петролен флот с изтребители

Натискът за затягане на контрола в Балтийско море се засилва преди новия европакет санкции срещу Москва

17:08 - 18.05.2025
Млада България

Нови стипендии помагат на бъдещи медици и студенти в творчески специалности

Кандидатстването е отворено до 4 юни, обяви фондация "Тук-Там"

17:07 - 18.05.2025
Важно днес

Папа Лъв XIV разговаря с Володимир Зеленски след интронизацията си

Главата на Римокатолическата църква встъпи в понтификата си с призив за мир и критика към социалното неравенство

13:46 - 18.05.2025
Спорт

Позиция в топ 10 за Никола Цолов на “Имола”

Легендата Роналдо (Феномена) изгледа състезаието на живо

12:33 - 18.05.2025
Важно днес

„Държат за заложници цял град“. И Васил Терзиев се усъмни, че ще има преговори за край на блокадата

Училищните дворове ще бъдат отворени за паркиране в дните на матурите за 12 клас

12:32 - 18.05.2025