Над 75% от продаваните краставици в мрежата на Kaufland са български, а в летния сезон този процент достига до 100, съобщава ритейлърът.

За 2022 г. компанията е продала 3 125 298 кг. краставици, като 2 346 000 кг. от тях са с български произход. Количеството е в резултат на програма за Договорно изкупуване на селскостопанска продукция, която Kaufland прилага в България. Системата от партньорски отношения дава сигурност и предвидимост на производителите. Благодарение на договорите в периода на повишени цени на енергоносителите, производители на оранжерийни краставици не преустановиха производството си, като първата реколта от български краставици пристигна на регалите на ритейлъра още през февруари.

След краставицата най-търсени от българите зеленчуци през лятото са доматите и жълтия лук - продукти, необходими за традиционната за българската кухня шопска салата. Това показват данни на Kaufland за предпочитанията на клиентите.

Краставиците „Брей“: Контрол от засаждането до рафтовете в магазините на Kaufland

В средата на месеца Kaufland разшири асортимента си от български пресни плодове и зеленчуци, които се предлагат във веригата под марката „Брей!“. Сред тях са розови домати, краставици, айсберг, репички, ягоди, малини, къпини и боровинки. С тях асортиментът от плодове и зеленчуци в най-силната българска собствена марка надвиши 15 вида, като броят им варира през годината в зависимост от сезона.

„Краставицата „Брей!“ отговаря на стандарта за качество, правят се пестицидни анализи и се прилага многостепенен контрол при производството. Ние допускаме една трета от европейските нормативни уредби за пестицидни анализи. Иначе казано, държим доста по-строг контрол от това, което Европейската комисия позволява“, коментира Иван Иванов, ръководител направление „Плодове, зеленчуци и цветя“ в Kaufland България.

Всеки един от плодовете и зеленчуците под марката „Брей!“ е с гарантиран български произход и сертификати за качество, включително и с международния сертификат GLOBAL G.A.P. В допълнение производителите покриват изискванията на сертификата за социална отговорност GRASP, а 100% от артикулите се тестват в независими лаборатории.

Качественият контрол на краставиците „Брей!“ е темата на новия епизод на видеопоредицата „За качеството с Биляна Гавазова“.

В него зрителите могат да получат информация на какви изисквания отговаря продукцията, за да бъде предлагана под марката „Брей!“ и как Kaufland гарантира качеството ѝ. Експертите на Kaufland дават полезни съвети как се разпознава свежата краставица.

За една краставица първото, което можем, още преди да я разрежем, да видим, това е дръжката, защото тя показва свежестта. Ако тя е вече започнала да омеква, започнала е да губи правилната си форма и при натискане се деформира, това означава, че краставицата не е свежо набрана“, коментира Цветомира Палашева, експерт качество „Плодове и зеленчуци“ в Централен склад на Kaufland България.

Рубриката, която носи името „За качеството с Биляна Гавазова“, се излъчва всеки вторник в YouTube канала на Kaufland.


Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук:

Политика

ЕС разследва „SkinnyTok“ – тенденцията за екстремно отслабване в TikTok

TikTok е разследван по европейския закон за онлайн съдържание

19:24 - 20.05.2025
Живот

Жерар Депардийо отново се изправя пред съда – този път за побой над италиански папарак

След присъда за сексуален тормоз, Депардийо се изправя пред ново обвинение в Италия

18:15 - 20.05.2025
Важно днес

Джордже Симион твърди, че Франция се е намесила във вота и ще оспорва загубата в съда (Обновена)

Загубилите изведнъж заговориха за "чуждестранна намеса" във вота

17:40 - 20.05.2025
Важно днес

Верижна катастрофа предизвика сериозно задръстване на бул. "Цариградско шосе"

Инцидентът е станал около 16:30 часа. 

17:00 - 20.05.2025
Политика

ЕС и Великобритания удариха в синхрон Русия с нови санкции по "сенчестия" флот

Брюксел и Лондон се опитват да засилят натиска върху Путин, но без съдействие от САЩ

15:40 - 20.05.2025
Зелен булевард

Билото на Софийска планина е с нова туристическа маркировка

Доброволците в третата инициатива от проекта на БТС и Kaufland България – „Не губи посоката“, поставиха 15 указателни табели и се включиха в дейности по почистване на района около чешмата „Момин дол“

15:02 - 20.05.2025
Кино и сериали

"Улица Сезам" отива в Netflix, след като Тръмп спря парите обществени медии в САЩ

Предаването стартира през 1969 г.

14:58 - 20.05.2025
Живот

Високият зрителски вот за Израел на "Евровизия" роди съмнения. Страните искат отговори от EBU

Обществените телевизии на Испания, Белгия, Финландия и Исландия се усъмниха във вота

14:44 - 20.05.2025
Важно днес

ТВ водещият Боби Ваклинов реши да прави политически проект

Бившият репортер от "Господари на ефира" обяви начало на "народно движение за истински промени"

14:37 - 20.05.2025