Над 75% от продаваните краставици в мрежата на Kaufland са български, а в летния сезон този процент достига до 100, съобщава ритейлърът.

За 2022 г. компанията е продала 3 125 298 кг. краставици, като 2 346 000 кг. от тях са с български произход. Количеството е в резултат на програма за Договорно изкупуване на селскостопанска продукция, която Kaufland прилага в България. Системата от партньорски отношения дава сигурност и предвидимост на производителите. Благодарение на договорите в периода на повишени цени на енергоносителите, производители на оранжерийни краставици не преустановиха производството си, като първата реколта от български краставици пристигна на регалите на ритейлъра още през февруари.

След краставицата най-търсени от българите зеленчуци през лятото са доматите и жълтия лук - продукти, необходими за традиционната за българската кухня шопска салата. Това показват данни на Kaufland за предпочитанията на клиентите.

Краставиците „Брей“: Контрол от засаждането до рафтовете в магазините на Kaufland

В средата на месеца Kaufland разшири асортимента си от български пресни плодове и зеленчуци, които се предлагат във веригата под марката „Брей!“. Сред тях са розови домати, краставици, айсберг, репички, ягоди, малини, къпини и боровинки. С тях асортиментът от плодове и зеленчуци в най-силната българска собствена марка надвиши 15 вида, като броят им варира през годината в зависимост от сезона.

„Краставицата „Брей!“ отговаря на стандарта за качество, правят се пестицидни анализи и се прилага многостепенен контрол при производството. Ние допускаме една трета от европейските нормативни уредби за пестицидни анализи. Иначе казано, държим доста по-строг контрол от това, което Европейската комисия позволява“, коментира Иван Иванов, ръководител направление „Плодове, зеленчуци и цветя“ в Kaufland България.

Всеки един от плодовете и зеленчуците под марката „Брей!“ е с гарантиран български произход и сертификати за качество, включително и с международния сертификат GLOBAL G.A.P. В допълнение производителите покриват изискванията на сертификата за социална отговорност GRASP, а 100% от артикулите се тестват в независими лаборатории.

Качественият контрол на краставиците „Брей!“ е темата на новия епизод на видеопоредицата „За качеството с Биляна Гавазова“.

В него зрителите могат да получат информация на какви изисквания отговаря продукцията, за да бъде предлагана под марката „Брей!“ и как Kaufland гарантира качеството ѝ. Експертите на Kaufland дават полезни съвети как се разпознава свежата краставица.

За една краставица първото, което можем, още преди да я разрежем, да видим, това е дръжката, защото тя показва свежестта. Ако тя е вече започнала да омеква, започнала е да губи правилната си форма и при натискане се деформира, това означава, че краставицата не е свежо набрана“, коментира Цветомира Палашева, експерт качество „Плодове и зеленчуци“ в Централен склад на Kaufland България.

Рубриката, която носи името „За качеството с Биляна Гавазова“, се излъчва всеки вторник в YouTube канала на Kaufland.


Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук:

Живот

Супер лесни мини козуначени венци с бакпулвер

Приготвят се бързо и лесно, само с бакпулвер, а вкусът им е все толкова неустоим

11:53 - 03.05.2024
Важно днес

България се придвижи до топ 60 на класацията за свобода на медиите

Със сериозни критики към редакционната независимост

09:43 - 03.05.2024
Важно днес

Руска атака в Харковска област, ранени са най-малко 8 деца

Ударите са били срещу град Дергачи, поразени са жилищни сгради

19:43 - 02.05.2024
Важно днес

Байдън след безредиците: Всеки има право да протестира, но не и да сее хаос

Президентът на САЩ заяви, че няма промяна на позицията му за войната в Близкия Изток

18:27 - 02.05.2024