Представете си BMW да отправи призив към своите почитатели да си купуват автомобили на Mercedes. Или пък Nike да ви препоръча следващите ви маратонки да бъдат adidas. Звучи невъзможно, но точно това се случи в сферата на ресторантите за бързо хранене.

Защото Burger King Великобритания призова своите последователи да си купуват сандвичи от големия конкурент McDonald's!

Причината за странната наглед молба се крие в трудната за ресторантите ситуация свързана с COVID-19 и опасността от съкращаване на много служители в следствие на по-ниския обем работа. Великобритания отново е в режим на много строги мерки и ресторантите могат да работят единствено с доставки за вкъщи или взимане на храната от място.

"Поръчайте от McDonald's", така започва с големи букви публикацията на Burger King UK в Twitter. "Никога не сме мислели, че ще ви молим да правите това. Както никога не сме мислели, че ще ви призовем да поръчвате от KFC, Subway, Domino's Pizza, Pizza Hut, Five Guys, Greggs, Taco Bell, Papa John's, Leon...или която и да е независима верига ресторанти, прекалено много са за да ги споменем тук. Накратко, от всяка от нашите братски хранителни вериги (бързи или не толкова бързи).

Никога не сме мислели, че ще ви молим да го направите, но ресторантите, които назначават хиляди служители, наистина се нуждаят от вашата подкрепа в момента.

Така че, ако искате да помогнете, продължете да си поръчвате вкусно ядене за вкъщи. Да си вземете Whopper винаги е най-доброто, но да си поръчате Big Mac също не е толкова лошо нещо. 

Грижете се за себе си, Екипът на Burger King UK", гласи цялото съобщение.

В трудни моменти като настоящия дори най-големите конкуренти могат да си подадат ръка.  Примерът е страхотен, но по всичко изглежда, че зад благородния жест на Burger King се крие и гениален маркетингов ход. Защото само за няколко часа публикацията придоби страхотна популярност, а веригата е засипвана с поздравления и позитивни коментари за инициативата.

А заигравката с конкуренцията е запазена марка на Burger King и очевидно се използва перфектно и на локално ниво. Така например в Дания дадоха обещания да отговорят на всяко клиентско оплакване до 48 часа. Включително и на оплакванията от...McDonalds.

Оказва се, че на фейсбук страницата на McDonald's има доста оплаквания за забавени поръчки. Оплаквания, но без отговор. И тук се намесва Burger King. Защото оттам отговарят вместо конкурента си като предлагат на недоволния клиент безплатен Whopper! И така с един сандвич имаш нов заклет фен, гениално, нали?

Както казахме, това е маркетингова стратегия, която Burger King използва от години. Така например през миналата година от компанията разкриха, че зад всеки заснет Whopper с рекламна цел е имало Big Mac - с цел да се покаже впоследствие разликата в големината на двата сандвича.

За Хелоуин 2017 пък ресторант на Burger King в Лондон обеща безплатни сандвичи на първите 500 души, пристигнали пред вратите в костюм на клоун по подобие на измисления от конкурентите Роналд Макдоналд, присъстващ във всеки един ресторант на McDonald's. "Ела като клоун, яж като крал", завършва поредната заигравка с конкуренцията.

 
Над всички подобни маркетингови трикове обаче е направеното от Burger King Бразилия през 2015-а. Веригата за бързо хранене открива суперфеновете на McDonald's по света, тези, които са толкова отдадени на любимите си сандвичи, че са си татуирали Big Mac на тялото. Е, Burger King ги кани на екскурзия в Бразилия, за да опитат новия Big King. А след като се убеждават във вкуса му, получават и ново предложение - да превърнат татуировките си с Big Mac на Big King. И се съгласяват!

 

 

Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук:

всичко от деня

Петте книги на 2021 г., които Бил Гейтс препоръчва за четене

От историята на CRISPR до новия роман от автора на "Марсианецът"

Тежка катастрофа край Враца с две жертви и дете в тежко състояние

Семейство загина след сблъсък с тир, влязъл в насрещното

Преговорите за новата власт: Какво предлагат партиите в сектори "Национална сигурност" и "Спорт"

Четирите преговарящи партии продължават с дискусиите в отделните панели

House of Gucci: Този път не се роди звезда

Филмът с Лейди Гага разочарова, а обещаваше да е заглавието на годината

България отива на Евровизия 2022 с вокалиста на "Rainbow" Рони Ромеро

Групата Intelligent Music Project ще ни представлява в Торино с рок парче, песента им съвсем скоро ще бъде представена пред публиката

НСлС: Открито е тялото на 45-а жертва от катастрофата на АМ "Струма"

Отхвърлена е версията за още един спасен човек

Нов мутирал вариант на SARS-CoV-2 притесни света: Какво знаем за B.1.1.529

СЗО свика спешно заседание, Европа вече се затваря за южноафриканските страни