Големите събития с международно участие и мащабните концерти на български изпълнители няма да започнат преди средата на следващата година, това прогнозираха професионалистите в ивент сектора по време на конференцията COBIZ-20: Business after the pandemic, организирана от URBO и Joker Media Rental.
Според представителите на конгресния и ивент бизнеса новата реалност в техния бранш ще бъдат хибридните събития и преформатирането на пространствата на открито.
НДК вече откри така нареченото пространство А6, което е точно този тип "хибридна" локация. Конференцията беше разделена в различни модули, посветени на теми като туризъм, медии, реклама, образование, електронна търговия и други.
Анализатори и маркетинг експерти изказаха тезата, че телевизията се е наложила като абсолютната медия на кризата, след като е привлякла много нови млади зрители, докато все повече възрастни хора са ползвали медийно съдържание онлайн.
„Топ 10 на рекламодателите в телевизиите по време на извънредното положение са били компании за лекарства, храни, напитки, вериги магазини, козметика, битова химия, финансови услуги, онлайн магазини, телекомуникации и хазарт“, съобщи Елица Павлович от Mindshare.
Хотелиерите и туроператорите прогнозираха нулев летен туристически сезон за големите хотели в България и предимство за по-малките локации, коитио могат да се наемат дългосрочно.
„Голяма част от хотелите по Черноморието няма дори да отворят врати това лято“, смята Живко Иванов от Galaxy Investment Group. В същото време обаче значително се е увеличило търсенето на ваканционни имоти за дългосрочен наем, коментира Борис Павлов собственик на компанията за управление на имоти „Flat Manager“.
Като най-печеливши от пандемията бяха определени онлайн търговците на стоки от първа необходимост - храни и лекарства, но също и забавленията за дома и спорт, както и новите дигитални платформи, предлагащи онлайн съдържание като концерти, уебинари и конференции, позволяващи при безупречна технологична обезпеченост, артисти и участници да застанат пред аудиторията си във всяка точка от света.
Като належащо бе определено онлайн присъствието на всеки бизнес и възможността за продажби през повече от един дигитален канал, както и кооперирането между компании от различни сектори. Според специалисти в онлайн търговията, извънредната ситуацията е наложила въвеждането на нови бизнес модели като quick commerce, доставка на стоки от първа необходимост за 30 до 60 минути и онлайн продажби на едро за бързооборотни стоки.
Учители и ученици да започнат да усвояват нови умения като дигитална и медийна грамотност, програмиране и работа в екипна среда. За това призоваха специалистите в сферата на образованието, според които системата трябва да се реформира, за да бъде по-близо до съвременната реалност. „България е една от държавите в Европа, които се справиха най-добре при въвеждането на онлайн училището“, коментира основателят на SoftUni Светослав Наков.
Всички дискусии са налични онлайн в сайта на Urbo.bg и също във Facebook страницата на компанията.
Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук: