Да отгледаш талант или първите 20 години на Experian в България

Измами за бизнеса за 12 млрд. долара е успял да предоврати само за миналата година глобалният лидер в предоставянето на данни и аналитични решения Experian. Немалка роля за това има и българският офис на компанията.

Софтуерът за превенция на измами е само един основните продукти, които тя разработва. Служителите ѝ са специалисти и в разработването на аналитични решения и софтуер за автоматизирано вземане на решения във финансовата сфера.

Целта на всички тези решения е една - чрез анализ на различни видове данни от тях да се извлече допълнителна информация, която помага на финансовите институции да взимат решения, а също и на потребителите да управляват по-добре финансите си.

Събраната информация показва как един човек или институция са обслужвали кредитите си. По този начин потребителите получават достъп до финансови услуги, бизнесът взема по-интелигентни решения, кредиторите отпускат по-отговорно заеми, а организациите - предотвратяват измами с лични данни.

Основната дейност на компанията е свързана именно с обработката на огромно количество данни, но зад този процес стоят многобройните екипи на Experian, включително тези в България, които допринасят за продуктите и операциите в шест от деветте региона, в които дружеството развива дейност.

Experian избира България точно преди 20 години, през които към компанията достига 1000 служители и се трансформира в първия глобален стратегически център.

През тези две десетилетия расте не само броят на служителите, но и на приходите, и на инвестициите - само през 2022 г. в развитието на служителите от българския екип са вложени 63 млн.лв.

Зад това се крие и конкретна причина - човешкият капитал е най-важното звено във веригата на успеха в Experian България.

"Усилията ни са и ще продължат да бъдат насочени към увеличаване на добавената стойност, която българският офис създава за глобалния бизнес на Experian. За да постигнем това, се фокусираме върху надграждане на знанията и компетенциите на екипа тук," каза по време на бизнес закуска в София Екатерина Недялкова, сайт лидер на Experian България.

Мотото на компанията в България може да се обобщи с трите английски думи: еnable (да дадеш възможност), еmpower (да дадеш сила и мощ) и engage (да ангажираш).

Средата в страната е повече от благоприятна - в България компанията намира стабилност, но и успява да привлече най-талантливите във всяка област.

"Една от думите, която най-добре описва това, с което допринася българският офис през изминалите 20 години, е стабилност. Тук има и невероятни таланти, особено в областта на СТЕМ образованието (наука, технологии, инженерство и математика), което е много важно за нас като компания, която се занимава със софтуерно инженерство и анализ на данни," каза Джъстин Хейстингс, главен оперативен директор "Глобални човешки ресурси" в Experian.

Заради усещането за общност, което успява да създаде през годините, компанията успява да задържи този потенциал.

"Гордеем се с нашата вътрешна култура, в която поставяме хората на първо място. Инвестираме значително в нашата култура на обучение и развитие, за да има всеки възможност да се развива," сподели Джаки Симъндс, главен директор "Човешки ресурси" в компанията.

Само за последните три години компанията е увеличила двойно стойността на пакета от социални придобивки за служителите си. Осигурена е също допълнителна здравна грижа за тях и семействата им, като специално внимание се обръща на менталното здраве и баланса между работа и личен живот.

За развитието и израстването на служителите се грижи вътрешната платформа Career Hub - в нея те могат да намерят различни обучения, ментори от цял свят, а също и да се включат в проекти, различни от тяхната основна област.

В началото на тази година служителите имат възможност да станат също и част от Experian University - нова глобална вътрешна платформа за обучение.

Принадлежността към една общност не би била възможна без политиката на равенство и приобщаване.

"В Experian Bulgaria имаме 47% жени на мениджърски позиции. Близо 67% от най-високите позиции са заети именно от жени, а българският офис се нарежда сред петте офиса с над 400 служители по брой наети жени," обясни Уил Люис, главен директор "Равенство и привличане на таланти" в компанията.

Не по-малко важен за Experian България е и приносът на служителите на компанията към обществото. За последните три години те са дарили над 56 хил. лв. на различни организации и са инвестирали десетки хиляди часове в доброволчески каузи.

Наред с това, от над 10 години компанията развива дългосрочни партньорства с редица училища и университети, като предоставя менторство, обучения и стажантски програми за студенти, които искат да се развиват в областта технологиите и финансите.


Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук:

Важно днес

Макрон не изключи изпращане на войски в Украйна, ако Русия пробие фронтовите линии

Пред изданието "Economist" френският президент отново подкрепя идеята, че трябва да се обмисли изпращането на сухопътни войски в Украйна

15:10 - 02.05.2024
Важно днес

Без възражения и въпроси е било взето спорното решение за строеж на частна детска болница

Решението на кабинета беше оттеглено след обществен натиск

14:50 - 02.05.2024
Живот

Елиникон: проектът за най-голям "умен" град в Европа, който набира все по-голяма скорост в Гърция

Амбициозният проект цели да превърне бившето летище в най-големия "умен" град в Европа

13:56 - 02.05.2024
Важно днес

След пауза от няколко месеца в ИСУЛ отново се правят костно-мозъчни трансплантации на деца

5-годишно дете е било оперирано и вече е изписано от болницата

13:17 - 02.05.2024