Домусчиев щял да подари дела си в концесията на Летище София, ако докажат съществуването му Снимка: © Facebook

Служебният министър на транспорта Христо Алексиев обяви, че разполага с потвърждение от "няколко достоверни източника", че фирми на Кирил Домусчиев участват с 20% в концесията на Летище София.

Договорът за 35 г. беше сключен със "Соф кънект" през лятото на миналата година, като зад сделката застана фондът "Меридиам" и операторът на летище "Мюнхен", с миноритарно участие на "Щрабаг".

Алексиев обаче казва пред "Медиапул", че досега "Флугхафен Мюнхен" "фигурира само на хартия" и до момента техни представители не са се ангажирали с дейността на българското летище.

Кирил Домусчиев реагира на твърденията на Христо Алексиев, като обяви, че са "100-процентова лъжа и са част от инструментариума на настоящата предизборна кампания, от която определени лица и медиен кръг се опитват да извлекат политически дивиденти и ползи".

Домусчиев призовава Алексиев да "намери и покаже кои са моите фирми, които държат 20% в тази концесия", като заявява, че поемал ангажимент да му прехвърли безвъзмездно тези акции.

"Той като беден и некорумпиран служител с дългогодишен опит може по негово усмотрение да ги дари на държавата, на домове за сираци или да ги използва за подпомагане на друга благородна кауза", пише още Домусчиев и заявява, че е ангажирал адвокатите си да "предприемат своевременно всички допустими от действащото законодателство действия и мерки, за да защитят моите права".

В интервюто си за "Медиапул" Христо Алексиев критикува концесионера на Летище София и за това, че все още няма ясен разчет за развитието на инвестиционната им програма за 2021.

"Концесионерът "СОФ Кънект" има инвестиционна програма, която трябва да изпълни. До края на тази година трябва да бъдат инвестирани 4.1 млн. евро. Все още чакаме данни от концесионера колко средства са инвестирали до момента. По моя груба оценка направените инвестиции са не повече от 200 000 евро - една тоалетна и 5 дивана. При положение, че до края на октомври трябваше да са направени 1 млн. евро. Аз дълбоко се съмнявам, че планираният размер на инвестиции ще бъде направен", казва още Алексиев.

Той определя като "смешно за една сделка на стойност милиарди лева" да се налага транспортното министерство да спори с концесионера кога ще оправи тоалетните и защо не прави дезинфекция на летището.

Заради Covid-кризата концесионерът беше освободен от задължението да плаща дължимите такси в първите 10 години от договора, което Алексиев определя като притеснително.

Той предупреждава, че има сценарий, в който концесионерът може да реши да си тръгне на 9-та година, без да е платил нито лев на държавата, но да е прибрал приходите от експлоатацията на летището.

"Сега е важно да започнат да правят инвестициите, така както са обещали и са разписани в договора. Ако това не се случи и инвестиционната програма не се спазва, и ако нивото за обслужване на пътниците не се подобри, ще налагаме санкции моментално. Искам да стане ясно, че защитавам както интереса на държавата и гражданите, така и на финансиращите институции по тази сделка", казва още той пред "Медиапул".


Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук:

Бизнес

Това ли е краят на Northvolt - най-голямата компания за батерии в ЕС?

Някогашната надежда на ЕС за пазара на електромобили обяви неплатежоспособност

16:08 - 22.11.2024
Живот

Испания глоби Ryanair и други нискотарифни компании заради допълнителни такси

Доплащането за багаж и място нарушава права на потребителите, смята Мадрид

15:29 - 22.11.2024
Важно днес

Генералният секретар на НАТО ще разговаря с Тръмп за Украйна

Срещата идва на фона на новата ескалация във войната, която Русия води

13:43 - 22.11.2024