Всичко започва с един голям билборд на Таймс Скуеър в Ню Йорк и заявката, че Tommy Hilfiger е следващото голямо нещо в американската мода. Самият Хилфигер казва пред репортер през 1986 г., че смята, че е новият велик американски дизайнер, следващият Ралф Лаурън или Калвин Клайн. И играе смело: преопакова стария колежански стил до модерен и слага логото си в голям размер по дрехите, презентирайки ги на още по-големи и зрелищни ревюта. Работи с всички икони на 90-те - Destiny’s Child, Britney, TLC, Гуейн Стефани.
Повече от 30 години по-късно, той остава марката на младите. През 2017 Tommy HiIfiger е най-споменаваното име на моден бранд в социалните медии. Сключва договора с Рафаел Надал, прави колаборация с Джиджи Хадид и продължава да представя марката си все едно организира рок концерт.
Какво е колежанският стил обаче без чифт очила?
Очилата на Tommy HiIfiger, подобно на дрехите, имат този младежки стил - едновременно спортен, но и с излъчване за класа.
Представяме ви Захари (19 г.) и Ния (23 г.) - той тренира тенис и е студент в Brown - да, същият Brown University, част от Айви лигата на САЩ, а тя е в националния отбор по конна езда. Избрахме ги, защото и двамата са въплъщение на онзи дух на свобода, който марката Tommy носи.
Миналата година Ния е станала вицешампион на България на държавното за мъже и жени. Това е един от малкото спортове, в който мъже и жени се състезват едновременно и Ния е много горда, че пред нея е само един мъж. Две години подред Ния се класира и в националния отбор на България. Заради Covid-19 обаче и в ездата тази година нищо не е на мястото си - Балканиадата става Балканска купа, което пак е международно състезание, но в по-тесен вариант.
Все пак Covid-19 обаче има интересен ефект върху Ния - връща я към тениса, който е тренирала като дете.
“В семейство като нашето всеки трябва да може да играе тенис”, казва Ния Стоименова. Майка ѝ е Катерина Малеева – световната номер 6 (1990 г.) , баща ѝ е Георги Стоименов – мениджър на Григор Димитров.
За разлика от сестра си, Захари е активен състезател, въпреки че при него академичните интереси вървят наравно с тениса. Тази година завършва Американския колеж с отличие.
Две години подред се класира за националния кръг на олимпиадата по физика, част е и от отбора на училището. Математиката също му е страст, но ако трябва да избира между двете, по-интересната и по-силната му материя е физиката.
Снимаме първо на територията на Захари - тенис клуб "Малеева", където той тренира почти всеки ден с треньора си Ивайло Цонев, а след това в Ихтиман - конна база "Ниеса", където са конете на Ния. В момента на нея ѝ предстои трудна задача - покупката на нов кон, нелека задача и както тя ни казва "въпрос на голяма доза късмет".
Ния наследява любовта към конете от баща си, но сега човекът, който ѝ помага най-много за грижата за конете е майка й. Захари рядко идва в базата, защото "миризмата на коне" не е неговото.
(Цялото интервю с Ния и Захари можете да прочете в Тенискафе)
Стилът на Tommy напълно подхожда и на двамата - модерен, без да е ексцентричен и с доста спортен дух.
За производството на очилата си Tommy HiIfiger работи със Safilo - италианската фабрика, известна със своето качество, която произвежда още Polaroid и Carrera, както и повечето дизайнерески очила, които познавате.
В момента, в който пробвате слънчевите очила, разбирате колко е важно сътрудничеството със Safilo. Това са едни от най-добре гледащите слънчеви очила.
Диоптричните рамки са голямо разнообразие - от спортно-елегантни до по-изразителни рамките, тип вечна класика. Ще намерите и тънки метални рамки.
Логото, такова каквото го познавате, под формата на флаг в червено, синьо и бяло, винаги намира деликатно място на рамката, така че притежателите на очила Tommy Hilfiger да са като част от "отбора" на Tommy.
През 2006 години брандът се продава на Calvin Klein групата - част от иронията на съдбата, но Томи Хилфигер остава главен дизайнер. Философията за премиум продукт на достъпна цена остава валидна и до днес.
Да говориш на езика на младите в днешно време е особено трудна задача, когато ценностите се сменят, а притежанието на вещи от цел и мечта, все по-често е укоримо подхлъзване по консуматорската пързалка.
Днешните деца искат да са различни. Те нямат страховете на родителите си, не търсят утъпкани пътеки и най-вече не познават ограниченията на територията, националността или друг тип спирачка, белязала пътя на техните родители.
Да оставиш следа, да намериш своя стил е задача по-важна от всякога. Може би вчерашните умения и знания в един момент да се окажат излишни. Цяло едно поколение познава света от социалните медии, знае новините преди своите родители и има приятели на другия край на света.
Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук: