Два месеца преди България да въведе еврото като официална валута, финансовото министерство обяви обществена поръчка за информационна кампания в дигиталните платформи.
Тя предвижда създаването и разпространението на материали в социалните мрежи Facebook, Instagram, LinkedIn, X (Twitter), YouTube и Google.
Прогнозната максимална стойност на договора е 1,4 млн. лв. без ДДС, процедурата е чрез пряко договаряне, а критерият за избор на фирма сред поканените е „най-ниска цена“.
Финансовото министерство вече е изпратило покани до пет компании:
- "Диджитал Ай Ди“ АД
- „Диджитейл“ ООД
- „Ай Ти Дизайн 2020“ ЕООД
- „Дир.БГ“ АД
- "Агенция Вила“ ЕООД
От документите не става ясно по какви критерии са избрани въпросните 5 компании, от които държавата очаква оферти.
Съгласно изискванията, кандидатите трябва да са реализирали минимален оборот в сферата на поръчката от поне 1 200 000 лв. без ДДС за последните три приключили финансови години, както и да разполагат с екип от експерти с доказан опит в създаването на дигитално съдържание, копирайтинг, графичен дизайн и анализ на онлайн кампании.
Информационната кампания в дигиталните канали ще продължи до 30 юни 2026 г. - т.е. шест месеца след като еврото вече е официална валута в България.
Не е ясно защо финансовото министерство е оставило кампанията в социалните мрежи за т.нар. трета фаза на комуникационната стратегия, която продължава до половин година след въвеждането на еврото.
Целта на въпросната комуникационна стратегия е "да противодейства на всяка дезинформация, която заблуждава за ефектите от членството в еврозоната и насажда необосновани притеснения у гражданите". Разпространението на дезинформация по темата обаче започна много отдавна - още преди България да бъде одобрена за еврозоната, и това вече предизвика протести и подписки против единната валута.
Официалното решение на ЕК и ЕЦБ, че България отговаря на критериите за членство в Еврозоната от 1 януари 2026 година беше обявено през юни.
Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук: