В последните 24 часа една определена рекламна кампания направи огромно впечатление на любителите на добрия вкус и топлите човешки взаимоотношения — зад нея стои луксозният френски бранд Moncler, а главни действащи лица са Ал Пачино и Робърт де Ниро.
Креативното решение зад посланието “По-топли заедно” (Warmer Together) е пресъздадено по може би най-семплия и същевременно вдъхновяващ начин — през едно дългогодишно приятелство. Не на кого да е, а на самите икони на киното.
Киноманите, които още потръпват при мисълта за 90-тарската „Жега“ (Heat) на Майкъл Ман, притаиха дъх пред черно-белия кадър на Пачино и де Ниро, облечени в емблематичните пухенки на Moncler.
За миг едно от най-впечатляващите събития в киното оживя по друг начин и в друго време. Времето на “не знам дали не е AI”- снимките. Времето, в което отчуждението, по редица причини, взема връх.
Приятелството между де Ниро и Пачино не е “за снимката”, то датира близо 30 години. Именно това е основното послание на последната им реклама.
„В продължение на десетилетия Moncler се свързва със зимата и якетата, но марката винаги е означавала нещо повече — любов и усещане за свързаност“, казват от компанията.
И допълват:
„Топлината идва от разходките и разговорите. От това да дръпнеш един стол и да си побъбриш... Топлината никога не е идвала отвън“.
Двама приятели, на една маса, си говорят за времето
Досега кампанията включва няколко черно-бели снимки на Де Ниро и Пачино и нова версия на класическата песен „Lean on Me“ на Бил Уидърс, изпълнена от Тоб Нвигве и съпругата му Фат. Сцената е вдъхновена от първата среща на двамата актьори в Стела Адлер Студио за актьорско майсторство в Ню Йорк, където те споделят близки моменти — прегръдки и държане за ръце — подчертавайки тяхната дългогодишна приятелска връзка.
Де Ниро и Пачино разговарят тихо и спокойно.
Заснетата сцена е пълна с множество миниатюрни жестове, които показват искрена и топла човешка връзка. Например диалогът за времето:
— Е, навън е студено.
— Хм, какво да се прави, студено е.
Никаква уловка, никаква закачка. Просто най-обикновен разговор от онези, които всички водим — уж „за времето“. Подходът на Moncler всъщност е дотолкова лишен от всякакви високопарни лозунги и символи за лукс, че чак е впечатляващо. Луксът е в близостта.
Екипът зад „Warmer Together“
Рекламната кампания на Moncler „Warmer Together“ е реализирана с участието на някои ключови фигури в рекламната индустрия. Черно-белите близки портрети и кратките филмови клипове, от които звучи мекото шептене на култовото дуо, са дело на британският фотограф и режисьор Platon. Той споделя, че по време на снимките е наблюдавал как Пачино и де Ниро си шегуват и се смеят помежду си, което е прави кадрите автентични.
Креативната концепция е на Ремо Руфини, председател и главен изпълнителен директор на Moncler от 2003 г. Той подчертава, че Moncler на първо място не е просто марка на зимни якета. Брандът символизира любов, топлина и усещане за свързаност — ценностите в основата на кампанията „Warmer Together“.
Имаше и недоволни
Кампания на Moncler, където Ал Пачино и Робърт де Ниро за първи път се появяват заедно, за да рекламират един продукт, предизвика и негативни реакции. Мнозина я определиха като разочароваща и комерсиална стъпка за актьори от такъв ранг. Критиците отбелязаха, че вместо да запазят легендарния си имидж, двамата изглеждат като „икони, продали се за пухени якета“. Британският The Guardian дори направи филмова ретроспекция, с която представи лошите решения в имиджов план, които двамата актьори са взели в последните години.
Изданието дори задава въпроса: “Но може ли наистина да им се сърдим за тази нова колаборация с Moncler”?
Е, какво ще кажете, можем ли?
Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук: