Инициативата "Балкон Артист" на ИКЕА и The Smarts спечели златна награда Effie в дебюта на категорията "Маркетинг при актуални събития" в България. Това отсъди журито на най-престижните призове в света за реклама и ефективност на комуникацията Effie Awards. Церемонията през 2021 за първи път в 13-годишната история на събитието се проведе онлайн.

"С "Балкон Артист" мотивирахме хората да погледнат на откритите пространства в домовете си по различен начин - да излязат и да споделят своите преживявания, умения и таланти със света, от мястото, където могат да са навън - техния балкон. Кампанията повдигна духа на аудиторията и обърна негативния тренд в продажбите с 468% ръст на ключови летни продукти", обявиха победителите.

Среброто в категорията е за „Един екстра ден“ на Noble Graphics и TimeHeroes. Бронзът спечели „КлаудКарт“ с кампанията „Премини през трудностите, премини онлайн“.

Сред номинираните финалисти бе и инициативата #България за България. Тя успя да събере над 150 000 евро, за да помогне за купуването на респираторни апарати за Александровска болница. Кампанията се създаде още в първите дни на извънредното положение заради Covid-19 в България, след като болницата се отказа от обещаното дарение от 220 000 лв. на "Уолтопия" за респиратори заради поставянето на изрично условие за евентуално привилегировано лечение на служители на компанията с бъдещата апаратура.

Недостигащите средства бяха събрани за по-малко от 7 часа с дарения на доброволци, след като Десислава Олованова (McCann Erickson), Кръстина Стефанова (Workspace) и Сибина Григорова ("Булевард България") дадоха началото на дарителската кампания. Впоследствие #БългарияЗаБългария помогна и за купуването на професионални апарати за дезинфекция UV-C за болницата във Видин.

В категория „Промоции“ победител стана кампанията „Jägermeister – на -18°C или ти връщаме парите“. Среброто отиде в ръцете на Кауфланд България за промоцията „Свежите Супергерои“.

В категория „Стоки“ златото получи „Родено от леда, за да освежава“ на Carlsberg Bulgaria. Кампанията бе реализирана с бирата „Пиринско ледено“. Втората най-престижна награда е за „Брей!“ на Кауфланд България, а бронзът – за Д-р Йоткер и техния „Специален пудинг за бисквитена торта“.

Златното Effie за „Услуги“ бе връчено за кампанията „Банка ДСК, я!“. "Без висок бюджет и без да обещава атрактивни лихви, една паметна реклама от миналото десетилетие успя да доведе до ръст в заявките за кредит и да позиционира устойчиво Банка ДСК и за следващите 10 години", пишат от Effie.

Среброто в категорията е за единствената останала номинация – „Мотивирай спестяванията си“ на TBI Bank.

Златно Effie за „Корпоративни комуникации“ спечели кампанията „Kaufland обича София“. За да спаси връзката си със софийските клиенти, Kaufland инициира спешна имиджова комуникация. В нея прие образа на обикновен влюбен, който не се колебае да разкрие чувствата си към обекта на неговото сърце – столицата. Публичното обяснение в любов, в което Kaufland използва всичките си качества, за да докаже сериозните си намерения към София, успя да обърне негативния тренд по всички имиджови показатели на веригата в столицата.

Една от сребърните награди отиде за „Ето нещо умно“ на Groupama, а другото – за кампанията „Върни се в България, добра оферта е“ на TELUS International. Бронзът в категорията е за „Побратимяване на село Житница и село Смилян“, рекламата на Деликатес Житница.

В категория „Социална, медийна, политическа“ до финал стигна само една кампания – „Общност Мостове. От хора за хора“. Сдружение „Общност Мостове“ организира инициативата без бюджет с цел да създаде дългосрочна платформа за промяна на нагласите в обществото по отношение на хората с увреждания. Кампанията достигна до над 3 млн. души.

Effie е международно утвърден стандарт за успешно комуникиран бранд. Началото е дадено през 1968 г. Тогава Американската маркетингова асоциация създава програма за класиране на най-ефективните рекламни кампании. Днес, почти половин век по-късно, Effie вече е най-престижната сред специализираните маркетингови награди.

Сред важните отличия бяха добавени Global Effie, локалните Euro Effie, Effie Asia Pacific, Effie Latin America, Effie Middle East, Effie North Africa и 50 Effie национални конкурса. Създаден бе и първият обективен индекс за успешна комуникация и марка - Effie Effectiveness Index.

В България конкурсът се организира от Българската асоциация на комуникационните агенции и се провежда от 2007 година насам.


Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук:

всичко от деня

24 партии и 7 коалиции се регистрираха за изборите на 2 октомври

Кандидатските листи за 48 Народно събрание може да са повече от вотовете през 2021

ВАС остави ТЕЦ "Брикел" да работи въпреки замърсяването на въздуха

Централата може да продължи да обгазява, докато тече делото срещу заповедта на Борислав Сандов

Жалби блокират решението на Сандов за спирането на АМ "Струма" през Кресна

Според служебния екоминистър е възможно решението на Сандов да е незаконно

Слави Трифонов нападна отцепниците от ИТН заради листите на ПП

Трифонов обижда Радостин Василев на "предател и жалък службогонец"

Татяна Дончева пропуска Избори 2022, но вече "загрява" за 49 Народно събрание

"Движение 21" няма да се регистрира нито самостоятелно, нито в коалиция

"Раковски" 134 ще е новият "дом" на Европейската прокуратура

Крум Зарков е предложил сградата за делегираните прокурори