Снимка: © getty images

Facebook трябваше да предостави услугата си за запознанства в Европа на 13 февруари точно в навечерието на празника на влюбените Свети Валентин, но проверка на ирландската комисия за защита на данните отложи това събитие.

Основният проблем, който регулаторът посочва в официално изявление по темата е, че компанията е предупредила за плановете си чак на 3 февруари, като същевременно не е предоставила оценка на защитата на данните на потребителите на услугата.

Именно това е предизвикало проверката, която е първата, която комисията предприема срещу компания от подобен мащаб от въвеждането на Общия регламент за защита на личните данни през 2018 г.

В момента комисията има 11 отворени разследвания срещу Facebook и различните проекти, свързани с него, като при нарушение глобата може да бъде в размер на 4% от годишния световен доход на нарушителя.

В конкретния случай от компанията увещават, че нарушение няма:

„Както повелява Общият регламент за защита на личните данни, оценката за обработването на информацията бе приключена преди обявяването на услугата и това бе споделено с ирландската комисия по защита на данните, когато въпросът бе повдигнат." 

Facebook Dating вече е в действие в САЩ, където услугата бе открита през септември. Всеки от потребителите може да я добави към своя профил, за да се свърже с хора спрямо различни компоненти, които може да избере – например интереси, приятели или предпочитания.

Резултатите обаче са противоречиви, като за това играе роля голямата конкуренция от вече установени на пазара апликации и липсата на вяра на потребителите в защитата на данните от страна на компанията.

Изследване на Pinslay, в което взимат участие 21 242 американски потребителя, показва, че услугата все още не може да набере популярност.

57% от анкетираните не са знаели за нея, от които 10% биха се възползвали от нея. Едва 9% от всички участници в проучването вече я използват.

Повече от 60% от респондентите вярват, че услугата не е нещо особено, тъй като вече има голямо разнообразие от апликации за запознанства, като само 18% я определят като по-добра от останалите.

На въпрос „Имате ли доверие на Facebook да пази личните ви данни в платформата за запознанства?“ 50% са отговорили директно с „Не“, 27% не са били сигурни, а само 23% са дали отговор „Да“.

Все още няма обявена нова дата, на която услугата ще бъде пусната и в Европа.
 

Прочети