Facebook, Google и YouTube губят пари заради спада в дигиталната реклама

Meta - компанията-майка на най-голямата социална мрежа в света Facebook и Instagram - показа разочароващи данни за приходите си от реклама, а песимизмът на пазара доведе до пореден рязък спад на акциите ѝ с 12% само за ден.

Компанията на Марк Зукърбърг съобщи за спад в приходите в третото тримесечие на 2022 г. с 4% - до 27.71 млрд долара. Това е втори пореден тримесечен период с отрицателна тенденция на приходите в компанията.

Борсовият ден в САЩ в сряда приключи при сериозен спад на акциите на Meta до 129.82 долара на дял, като търговията след затваряне на официалната борса е при още по-ниска цена. Обезценяването за ден е около 65 млрд. долара (на фона на общо 349 млрд. долара пазарната капитализация).

Meta не е единствената голяма технологична компания, която не успява да постигне очакваните си високи цели - същото се случва и в Google и YouTube, чийто собственик Alphabet съобщи за спад в рекламните приходи през последното тримесечие - от 56.3 на 54.5 млрд. долара в Google и от 7.3 на 7.1 млрд. долара във видеоплатформата.

Основният проблем е свързан с по-общото влошаване на икономическата ситуация и високата инфлация. Бизнес моделът на Google и Facebook зависи сериозно от рекламодателите, а в момента те съкращават разходите за маркетинг.

Второто препятствие се оказва заложено от Apple. Преди година компанията на Тим Кук обяви нови правила за защита на личните данни в своя App Store, които изискват от приложенията първо да искат разрешение от потребителите си, преди да могат да следят техните данни. Това създава трудности за Meta да таргетира хора с персонализирани дигитални реклами в своите платформи.

Инвестирането на огромни средства в разработването на визиите на Марк Зукърбърг за виртуална реалност е още един източник на текущите проблеми за Meta. По време на видеоконферентна връзка с инвеститорите в сряда той съобщава, че трендът на фокусиране върху метавселената и разработването на изкуствен интелект ще продължи

"Мисля, че те ще са от фундаментално значение за бъдещето. Работата ни в това отношение ще има историческо значение и ще постави основите на изцяло нов начин на взаимодействие между хората", твърди той.

Зукърбърг съобщава, че броят на всекидневните потребители на платформите на Meta (т.е. на Facebook, Instagram и WhatsApp) се увеличава с 4% за една година и вече стига до 2,93 млрд. души по цял свят.

"Макар че се сблъскваме с краткосрочни предизвикателства при приходите, запазваме базовите си показатели с перспектива за завръщане към по-силен ръст", казва още той.

Инвеститорите му обаче не са толкова склонни на оптимизъм.

NPR цитират отворено писмо от Брад Герстнър, един от дългогодишните акционери в Meta, който призовава борда на директорите да "се фокусира" върху напредъка на компанията, да съкрати поне 20% от текущия си персонал и да "възстанови доверието на акционерите, служителите и цялата технологична общност".


Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук:

Важно днес

Хърватският президент скочи в собствения си капан. Получи забрана да е премиер

Зоран Миланович отказа да напусне поста си, за да участва в кампанията

16:47 - 19.04.2024