„Моля ви, накарайте ги да спрат“. „Нямам думи да опиша колко го мразя“. Това са само част от отзивите на потребители на Facebook, след като социалната мрежа промени дизайна на декстоп версията си.
В последните няколко седмици платформата постепенно въвежда нов интерфейс за потребителите си. Промените засягат предимно навигацията и менютата в сайта, които ползвателите на Facebook са свикнали да виждат в горната част на страницата.
Новият дизайн поставя търсачката и иконите за съобщения, известия и настройки в лявата част на страницата.
Промените засягат и разположението на групите в социалната мрежа, като основната информация за тях вече се представя в две колони – една колона, включваща основните бутони за навигация и втора колона със съдържание.
Лявото разположение на иконите и преките пътища е често срещано и в други социални платформи като Twitter и Gmail.
Новият дизайн за момента е достъпен само за някои потребители на социалната мрежа, но най-вероятно ще бъде въведен за всички. От Facebook не дават предизвестие, а промяната просто се въвежда, без да се иска одобрение от ползвателя на платформата.
Преди напълно да бъде сменен интерфейсът, излиза съобщение, което гласи: „Преместихме всичките ви навигационни опции на едно място. Тази промяна комбинира всичко, което ти трябва от Facebook – твоят профил, търсачката, известията, съобщения, и още“.
Някои потребители изразиха недоволството си в социалните мрежи и определиха новите промени като объркващи. Други бяха недоволни от решението на Facebook да разположи всички навигационни бутони вляво, заради голямото количество опции, които платформата предлага.
„Прилича на стара кола, на която просто се закрепват резервни части“, пише потребител.
"Пореден ден, пореден нов дизайн за Фейсбук. Така става, когато имаш твърде много дизайнери на потребителски интерфейс, а на тях им е скучно", пише друг потребител.
Another day another Facebook redesign. What happens when you have too many UX/UI designers and they are bored.
— Prieur du Plessis (@prieurdp) March 7, 2022
Промените засега засягат само декстоп версията на социалната мрежа. Наблюдават се и разлики в зависимост от големината на екрана на устройството, от което се влиза. При устройствата с по-голям екран има по-голямо празно пространство между колоната за основно съдържание и тази за навигация.
За момента не се предлага опция, която да обърне настройките към стария дизайн и да разположи навигационната лента обратно в горното поле на страницата.
От „Meta“ – компанията, която е собственик на Facebook - не са излизали с официален по коментар по отношение на новия дизайн. От последната промяна в дизайна на социалната мрежа изминаха точно две години. Тогава Facebook промени основната навигация на сайта, представи по-изчистена версия и възможността за тъмен режим.
Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук: