Снимка: © Getty Images

В Германия усилено се обсъжда въвеждането на ограничение за скорост по магистралите. В момента страната е единствената европейска държава, в която по много от магистралите може да се кара без лимит на скоростта, а само с “препоръка” за 130 км.ч.  Този режим действа вече 40 години. 

Защитници на въвеждането на ограничение в скоростта са социалистите, докато християндемократите са против. В дебата се включи и Асоциацията на застрахователите, която е на позицията, че първо трябва да се докаже дали лимитът на скоростта води до повече сигурност на пътя. В случай, че отговорът е позитивен, следващият въпрос е “с колко точно по-безопасни” ще стана магистралите, казва председателят на асоциацията Зигфрид Брокман. 

До момента в Германия няма научно аргументирани факти по въпроса, е мнението на експертите по темата, затова и дебатът се води предимно политически.  Според Брокам магистралите са замислени като пътища за високи скорости. Една от опциите е ограничението да важи само в рамките на някакви часове, например между 6 и 22 часа. 

Становище взеха и от полицейския синдикат. Тяхното мнение е, че преди да се вземе решение, е необходим независим доклад. “Правителството трябва да ползва научнообосновани и валидни данни” казват от полицейския синдикат. 

Основният спор е между двама представители на кабинета - това са министърката на екологията Свеня Шулце, която е от Социалдемократическата партия на Германия и транспортния министър Андреас Шойер. Според Шулце лимитът  на скоростта би спестил 2 млн. тона въглероден диоксид годишно и би ограничил катастрофите. Тя дава за пример другите европейски страни, които имат ограничения на максималната скорост. 

Предложението на социалдемократите е за 130 км. ч. и те настояват то да влезе в сила от началото на новата година. 

Министърът на транспорта намира темата за прекалено емоционална, неконсенсусна и далеч не толкова важна на фона на други задачи пред кабинета. 


Според социологическата агенция Civey, които са направили представително проучване по темата, сред населението има широка подкрепа за обща максимална скорост по магистралите.

Около 31,1% са тези, които категорично се изказват срещу ограничението на скоростта. Останалите две трети от участниците подкрепят под една или друга форма въвеждането на задължителна максимална скорост. Разликите са в отговора на въпроса колко трябва да бъде ограничението за максимална скорост.

40,0% смятат за допустима максимална скорост от 130 км / ч. 11,7 процента от анкетираните са гласували за ограничение на скоростта над 130 километра в час. 

Почти толкова са и тези, които допускат максимална скорост от 120 км. ч. по магистралите (11,2 процента).

Дебатът се води и с политически сарказъм. 

Улрих Ланге от Християн-социалния съюз, който е и зам.-председател на групата на десницата в Бундестага, коментира че новите председатели на СПД очевидно са напълно извън играта и че всеки, който смята, че общото ограничение на скоростта е най-неотложната мярка за спиране на емиграцията на избирателите на СПД, очевидно е загубил политическия си компас." Германия има "една от най-безопасните магистрали в света”, смята Ланге. 

Федералното министерство на транспорта също стана обект на подигравки, след като пусна в Twitter снимка на Швейцария вместо на Германия. 

За да подчертае позицията си срещу ограничението на скоростта, от министерството туитнаха: "Бундестагът отхвърли ограничението за скорост с 498: 126 гласа. Трафикът в Германия трябва да се движи възможно най-свободно - както през нощта, така и в пиковите часове, например по Коледа. Ето защо ние искаме да контролираме трафика интелигентно, цифрово и гъвкаво - без забрани. " 

На табелата обаче от снимката се вижда, че пише - 1000 метра до отбивката за Талвил, т.е. действието се развива в Швейцария. 

В Швейцария има ограничение на скоростта от 120 км / ч.

Прочети