Винаги съм възприемал Golf като компактен консервативен автомобил извън представите за лукс - икона на непретенциозното потребление. Някъде към шестото поколение обаче започнах да се замислям по-сериозно, като гледах как постепенно линиите се изчистват, цветовете стават по-интересни (да кажем), а интериорът – да потегля към териториите на рафинирането, без да губи идеята за практичност.

Затова когато към нас бе отправена покана за тест драйв на Volkswagen Golf, се качих да го карам с любопитство. Не всички коли са ми интересни, признавам си.

Преди година и нещо карахме 7-то поколение (R-пакет) в оня режещ метално-жълто-зелен цвят и определено ми хареса. Колата имаше характер, реагираше доста добре на всичко, което поисках от нея, усещаше се лека, динамична и стегната.

Миналата седмица се озовахме с новата 8-ма серия. Планът беше да ѝ направим просто снимки, но ми хареса толкова, че решихме да вдигнем и дрон, за да я снимаме в движение, докато минава през някои от най-легендарните места в София - Кравай, Магура, Аптека и други, които ще видите във видеото.

Колата беше с автоматична скоростна кутия, версията „e-TSI”. Това е бензинов 1,5 литров двигател. „Е“-то в съкращението на модела ме озадачи. Оказа се, че е „mild hybrid” – има електрически мотор, който работи заедно с бензиновия, и е извън контрола на водача.

Разпределянето между двата двигателя се управлява от компютъра на колата, като идеята е да помага при задръствания, при изпреварвания, и да подобрява разхода на гориво при дълги пътувания.

Нямах време да засичам реален разход, но питах колеги, които са били на официалните тест драйвове миналата есен в Португалия. От тях разбрах, че при смесено каране – градско/магистрала/междуселски път със завои - разходът е бил 5,5-5,6 литра на 100 километра.

Карах в София, в не много натоварен трафик, и съм силно впечатлен от две неща – бързото набиране за двигател от 150 к.c., и страхотното обезшумяване на купето.

„Гугутката“, както я нарекохме на шега заради страхотния сив цвят, има електрическо управление на окачването и съответно – различни режими на движение.

Пъргавостта се усеща особено добре в спортен режим. Окачването става твърдо, но от това голфът не губи осезаемо комфортното усещане.

Тестът за обезшумяване (едновременно и за окачването, и качеството на материалите в купето) в София се прави, като се качиш на паветата около „Александър Невски“. Там всичко става безпощадно ясно.

Какво ново всъщност?

Дизайн:

1. Фаровете са нови - някои се шегуват, че са обърнати “с главата надолу“.

2. Има малко прозорче между края на страничните огледала и най-ниската точка на прозореца, така че има повече видимост, и се създава усещане за повече простор.

3. Странични ръбове на купето са добре изтеглени.

Управление:

Тук всичко е ново.

1. Няма физически бутони (цялото табло и централната конзола са със сензорно управление и следователно напълно дигитални). За да увеличиш звука на системата, просто плъзгаш пръст на едно специално (удобно) място пред централния дисплей. По същия начин се действа и с климатика. Ако все пак искате да щракате копчета – на волана има достатъчно.

2. Има доста добро гласово управление – слуша и говори на български. Реално можете да управлявате цялата инфотеймънт система и навигация само с глас.

3. Няма скоростен лост в традиционния смисъл на думата.

За човек, свикнал да управлява колата си по традиционния начин, пълната дигитализация може да се окаже лек шок. Шокът обаче може да се характеризира като първоначален, защото се свиква бързо. Приборите и сензорите са по местата, на които се очаква да бъдат. Подредбата е логична и реално скоро забравяш, че има нещо необичайно.

Дали е „истински“ Golf? Да. ДНК-то си стои на мястото и се разпознава и със затворени очи.


Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук:

Живот

Звездата от Stranger Things Мили Боби Браун и съпругът ѝ осиновиха дете

Актрисата от Stranger Things съобщи, че има дъщеря

20:12 - 21.08.2025
Важно днес

Водният режим в България ще се "бори" с поредния кух "борд по водите"

Извънредното заседание на депутатите "роди" списък с разпореждания, които и без това са в задълженията на министерствата

19:48 - 21.08.2025
Важно днес

Сарафов иззе от прокуратурата в Бургас случая с пометените от АТВ в Слънчев бряг

Разследването ще се води от Националната следствена служба

17:57 - 21.08.2025
Важно днес

Морякът от лодката в Несебър може да е хвърлил катарамите в морето, за да прикрие следи

Двама задържани за смъртта на детето остават в ареста

17:49 - 21.08.2025
Живот

The Red Hand Files на Ник Кейв: Нюзлетър за музиката, живота и смъртта... от Гребната база в Пловдив

От 7 години Кейв отговаря на въпросите на феновете си

17:33 - 21.08.2025
Важно днес

Пожар горя в "Люлин" близо до Околовръстното

Няма опасност за сгради и жилищни блокове

17:28 - 21.08.2025
Текстове от партньори

Кои обувки Nike ще бъдат хитът на сезона?

Класика или иновация - какво ще изберете този сезон

17:13 - 21.08.2025
Важно днес

София ще помага на собствениците на къщи паметници, които искат да ги реставрират

До 30 септември може да се кандидатства по програмата "Културно наследство"

14:17 - 21.08.2025
Бизнес

Как лютата чушка „Български морков“ се върна у дома след десетилетия забрава

„Български морков“ е от семейството на шипките и се среща под различни имена

13:34 - 21.08.2025