Винаги съм възприемал Golf като компактен консервативен автомобил извън представите за лукс - икона на непретенциозното потребление. Някъде към шестото поколение обаче започнах да се замислям по-сериозно, като гледах как постепенно линиите се изчистват, цветовете стават по-интересни (да кажем), а интериорът – да потегля към териториите на рафинирането, без да губи идеята за практичност.

Затова когато към нас бе отправена покана за тест драйв на Volkswagen Golf, се качих да го карам с любопитство. Не всички коли са ми интересни, признавам си.

Преди година и нещо карахме 7-то поколение (R-пакет) в оня режещ метално-жълто-зелен цвят и определено ми хареса. Колата имаше характер, реагираше доста добре на всичко, което поисках от нея, усещаше се лека, динамична и стегната.

Миналата седмица се озовахме с новата 8-ма серия. Планът беше да ѝ направим просто снимки, но ми хареса толкова, че решихме да вдигнем и дрон, за да я снимаме в движение, докато минава през някои от най-легендарните места в София - Кравай, Магура, Аптека и други, които ще видите във видеото.

Колата беше с автоматична скоростна кутия, версията „e-TSI”. Това е бензинов 1,5 литров двигател. „Е“-то в съкращението на модела ме озадачи. Оказа се, че е „mild hybrid” – има електрически мотор, който работи заедно с бензиновия, и е извън контрола на водача.

Разпределянето между двата двигателя се управлява от компютъра на колата, като идеята е да помага при задръствания, при изпреварвания, и да подобрява разхода на гориво при дълги пътувания.

Нямах време да засичам реален разход, но питах колеги, които са били на официалните тест драйвове миналата есен в Португалия. От тях разбрах, че при смесено каране – градско/магистрала/междуселски път със завои - разходът е бил 5,5-5,6 литра на 100 километра.

Карах в София, в не много натоварен трафик, и съм силно впечатлен от две неща – бързото набиране за двигател от 150 к.c., и страхотното обезшумяване на купето.

„Гугутката“, както я нарекохме на шега заради страхотния сив цвят, има електрическо управление на окачването и съответно – различни режими на движение.

Пъргавостта се усеща особено добре в спортен режим. Окачването става твърдо, но от това голфът не губи осезаемо комфортното усещане.

Тестът за обезшумяване (едновременно и за окачването, и качеството на материалите в купето) в София се прави, като се качиш на паветата около „Александър Невски“. Там всичко става безпощадно ясно.

Какво ново всъщност?

Дизайн:

1. Фаровете са нови - някои се шегуват, че са обърнати “с главата надолу“.

2. Има малко прозорче между края на страничните огледала и най-ниската точка на прозореца, така че има повече видимост, и се създава усещане за повече простор.

3. Странични ръбове на купето са добре изтеглени.

Управление:

Тук всичко е ново.

1. Няма физически бутони (цялото табло и централната конзола са със сензорно управление и следователно напълно дигитални). За да увеличиш звука на системата, просто плъзгаш пръст на едно специално (удобно) място пред централния дисплей. По същия начин се действа и с климатика. Ако все пак искате да щракате копчета – на волана има достатъчно.

2. Има доста добро гласово управление – слуша и говори на български. Реално можете да управлявате цялата инфотеймънт система и навигация само с глас.

3. Няма скоростен лост в традиционния смисъл на думата.

За човек, свикнал да управлява колата си по традиционния начин, пълната дигитализация може да се окаже лек шок. Шокът обаче може да се характеризира като първоначален, защото се свиква бързо. Приборите и сензорите са по местата, на които се очаква да бъдат. Подредбата е логична и реално скоро забравяш, че има нещо необичайно.

Дали е „истински“ Golf? Да. ДНК-то си стои на мястото и се разпознава и със затворени очи.


Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук:

Технологии

Защо Apple се подчинява на руската цензура

Гигантът трие приложения от App Store за руските потребители по искане на Кремъл

18:06 - 22.11.2024
Бизнес

Това ли е краят на Northvolt - най-голямата компания за батерии в ЕС?

Някогашната надежда на ЕС за пазара на електромобили обяви неплатежоспособност

16:08 - 22.11.2024
Живот

Испания глоби Ryanair и други нискотарифни компании заради допълнителни такси

Доплащането за багаж и място нарушава права на потребителите, смята Мадрид

15:29 - 22.11.2024
Важно днес

Генералният секретар на НАТО ще разговаря с Тръмп за Украйна

Срещата идва на фона на новата ескалация във войната, която Русия води

13:43 - 22.11.2024