Винаги съм възприемал Golf като компактен консервативен автомобил извън представите за лукс - икона на непретенциозното потребление. Някъде към шестото поколение обаче започнах да се замислям по-сериозно, като гледах как постепенно линиите се изчистват, цветовете стават по-интересни (да кажем), а интериорът – да потегля към териториите на рафинирането, без да губи идеята за практичност.

Затова когато към нас бе отправена покана за тест драйв на Volkswagen Golf, се качих да го карам с любопитство. Не всички коли са ми интересни, признавам си.

Преди година и нещо карахме 7-то поколение (R-пакет) в оня режещ метално-жълто-зелен цвят и определено ми хареса. Колата имаше характер, реагираше доста добре на всичко, което поисках от нея, усещаше се лека, динамична и стегната.

Миналата седмица се озовахме с новата 8-ма серия. Планът беше да ѝ направим просто снимки, но ми хареса толкова, че решихме да вдигнем и дрон, за да я снимаме в движение, докато минава през някои от най-легендарните места в София - Кравай, Магура, Аптека и други, които ще видите във видеото.

Колата беше с автоматична скоростна кутия, версията „e-TSI”. Това е бензинов 1,5 литров двигател. „Е“-то в съкращението на модела ме озадачи. Оказа се, че е „mild hybrid” – има електрически мотор, който работи заедно с бензиновия, и е извън контрола на водача.

Разпределянето между двата двигателя се управлява от компютъра на колата, като идеята е да помага при задръствания, при изпреварвания, и да подобрява разхода на гориво при дълги пътувания.

Нямах време да засичам реален разход, но питах колеги, които са били на официалните тест драйвове миналата есен в Португалия. От тях разбрах, че при смесено каране – градско/магистрала/междуселски път със завои - разходът е бил 5,5-5,6 литра на 100 километра.

Карах в София, в не много натоварен трафик, и съм силно впечатлен от две неща – бързото набиране за двигател от 150 к.c., и страхотното обезшумяване на купето.

„Гугутката“, както я нарекохме на шега заради страхотния сив цвят, има електрическо управление на окачването и съответно – различни режими на движение.

Пъргавостта се усеща особено добре в спортен режим. Окачването става твърдо, но от това голфът не губи осезаемо комфортното усещане.

Тестът за обезшумяване (едновременно и за окачването, и качеството на материалите в купето) в София се прави, като се качиш на паветата около „Александър Невски“. Там всичко става безпощадно ясно.

Какво ново всъщност?

Дизайн:

1. Фаровете са нови - някои се шегуват, че са обърнати “с главата надолу“.

2. Има малко прозорче между края на страничните огледала и най-ниската точка на прозореца, така че има повече видимост, и се създава усещане за повече простор.

3. Странични ръбове на купето са добре изтеглени.

Управление:

Тук всичко е ново.

1. Няма физически бутони (цялото табло и централната конзола са със сензорно управление и следователно напълно дигитални). За да увеличиш звука на системата, просто плъзгаш пръст на едно специално (удобно) място пред централния дисплей. По същия начин се действа и с климатика. Ако все пак искате да щракате копчета – на волана има достатъчно.

2. Има доста добро гласово управление – слуша и говори на български. Реално можете да управлявате цялата инфотеймънт система и навигация само с глас.

3. Няма скоростен лост в традиционния смисъл на думата.

За човек, свикнал да управлява колата си по традиционния начин, пълната дигитализация може да се окаже лек шок. Шокът обаче може да се характеризира като първоначален, защото се свиква бързо. Приборите и сензорите са по местата, на които се очаква да бъдат. Подредбата е логична и реално скоро забравяш, че има нещо необичайно.

Дали е „истински“ Golf? Да. ДНК-то си стои на мястото и се разпознава и със затворени очи.


Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук:

Спорт

Почина легендата на българския футбол Добромир Жечев

Той остава единственият български футболист, участвал на 4 световни първенства

18:57 - 12.10.2025
Важно днес

Израел очаква освобождаването на заложниците в понеделник, а Тръмп се готви за посещение в Близкия изток

20 заложници ще се върнат в Израел, а в замяна Тел Авив ще освободи близо 2000 палестинци

16:29 - 12.10.2025
Важно днес

Фотофиниш между двама кенийци на финала на софийския маратон

Разликата между първия и втория в класическата дистанция от 42 км. е 0,3 секунди

15:49 - 12.10.2025
Важно днес

Асен Василев: Държавният бюджет е правен от прекалено оптимистични астролози

Според Деница Сачева Василев е демагог и носи отговорност за щетите в бюджета

13:16 - 12.10.2025
Важно днес

Украинският гражданин Олег Невзоров отрича да е давал показания срещу Благомир Коцев

Тайният свидетел по делото срещу Коцев не твърди, че му е искан подкуп лично от Коцев

11:12 - 12.10.2025
Важно днес

Зам.-кметът на София: Ситуацията с боклука вече е под контрол

В общината има сигнали за саботаж и умишлено разхвърляне на отпадъци

09:47 - 12.10.2025
Спорт

Гонзо скочи на националите след полунощ. Обяви загубата с 1:6 за "нормална"

Президентът на БФС напусна националния стадион в 02:00 часа

09:39 - 12.10.2025
Важно днес

“Сега от кой ще взема 50 лв” или как се правят избори в Пазарджик

Вотът е тест за силите между ПП-ДБ, ГЕРБ и новото ръководство на ДПС

09:14 - 12.10.2025
Спорт

Турция закотви България на дъното с победа 6:1

Лошо начало за Александър Димитров

23:09 - 11.10.2025