Винаги съм възприемал Golf като компактен консервативен автомобил извън представите за лукс - икона на непретенциозното потребление. Някъде към шестото поколение обаче започнах да се замислям по-сериозно, като гледах как постепенно линиите се изчистват, цветовете стават по-интересни (да кажем), а интериорът – да потегля към териториите на рафинирането, без да губи идеята за практичност.

Затова когато към нас бе отправена покана за тест драйв на Volkswagen Golf, се качих да го карам с любопитство. Не всички коли са ми интересни, признавам си.

Преди година и нещо карахме 7-то поколение (R-пакет) в оня режещ метално-жълто-зелен цвят и определено ми хареса. Колата имаше характер, реагираше доста добре на всичко, което поисках от нея, усещаше се лека, динамична и стегната.

Миналата седмица се озовахме с новата 8-ма серия. Планът беше да ѝ направим просто снимки, но ми хареса толкова, че решихме да вдигнем и дрон, за да я снимаме в движение, докато минава през някои от най-легендарните места в София - Кравай, Магура, Аптека и други, които ще видите във видеото.

Колата беше с автоматична скоростна кутия, версията „e-TSI”. Това е бензинов 1,5 литров двигател. „Е“-то в съкращението на модела ме озадачи. Оказа се, че е „mild hybrid” – има електрически мотор, който работи заедно с бензиновия, и е извън контрола на водача.

Разпределянето между двата двигателя се управлява от компютъра на колата, като идеята е да помага при задръствания, при изпреварвания, и да подобрява разхода на гориво при дълги пътувания.

Нямах време да засичам реален разход, но питах колеги, които са били на официалните тест драйвове миналата есен в Португалия. От тях разбрах, че при смесено каране – градско/магистрала/междуселски път със завои - разходът е бил 5,5-5,6 литра на 100 километра.

Карах в София, в не много натоварен трафик, и съм силно впечатлен от две неща – бързото набиране за двигател от 150 к.c., и страхотното обезшумяване на купето.

„Гугутката“, както я нарекохме на шега заради страхотния сив цвят, има електрическо управление на окачването и съответно – различни режими на движение.

Пъргавостта се усеща особено добре в спортен режим. Окачването става твърдо, но от това голфът не губи осезаемо комфортното усещане.

Тестът за обезшумяване (едновременно и за окачването, и качеството на материалите в купето) в София се прави, като се качиш на паветата около „Александър Невски“. Там всичко става безпощадно ясно.

Какво ново всъщност?

Дизайн:

1. Фаровете са нови - някои се шегуват, че са обърнати “с главата надолу“.

2. Има малко прозорче между края на страничните огледала и най-ниската точка на прозореца, така че има повече видимост, и се създава усещане за повече простор.

3. Странични ръбове на купето са добре изтеглени.

Управление:

Тук всичко е ново.

1. Няма физически бутони (цялото табло и централната конзола са със сензорно управление и следователно напълно дигитални). За да увеличиш звука на системата, просто плъзгаш пръст на едно специално (удобно) място пред централния дисплей. По същия начин се действа и с климатика. Ако все пак искате да щракате копчета – на волана има достатъчно.

2. Има доста добро гласово управление – слуша и говори на български. Реално можете да управлявате цялата инфотеймънт система и навигация само с глас.

3. Няма скоростен лост в традиционния смисъл на думата.

За човек, свикнал да управлява колата си по традиционния начин, пълната дигитализация може да се окаже лек шок. Шокът обаче може да се характеризира като първоначален, защото се свиква бързо. Приборите и сензорите са по местата, на които се очаква да бъдат. Подредбата е логична и реално скоро забравяш, че има нещо необичайно.

Дали е „истински“ Golf? Да. ДНК-то си стои на мястото и се разпознава и със затворени очи.


Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук:

Важно днес

10 км задръстване на АМ "Тракия" заради тежка катастрофа

Бус и камион са се сблъскали в района на км 56

13:30 - 05.06.2025
Важно днес

ПП-ДБ искат подкрепа от ГЕРБ за оставка на Цончо Ганев след удара по Явор Божанков

"Искаме на първо място под нас да се подпишат евроатлантиците от ГЕРБ, защото те отглеждат това поведение на “Възраждане”

13:05 - 05.06.2025
Важно днес

Домбровскис: Еврото е като щит в смутните времена след нахлуването на Русия в Украйна

Домбровскис "не вижда" и "не очаква" пречки, които биха спънали решението за членство на България в еврозоната

12:15 - 05.06.2025
Важно днес

Денков: Много го тричаха Асен Василев, но неговите бюджети отвориха вратата за еврозоната

Бившият премиер припомни, че Бойко Борисов се колебаеше дали страната да иска доклад за еврозоната

11:56 - 05.06.2025
Технологии

Новото шоу на Бьорн Улвеус от ABBA - без аватари, но с асистирана от AI музика

Музикантът смята изкуствения интелект за сътрудник, не за заплаха

10:59 - 05.06.2025
Важно днес

Властта взе всички парламентарни комисии от опозицията - без една за "Възраждане"

Хората на ДПС-Доган загубиха председателите си постове в НС

10:49 - 05.06.2025
Важно днес

Жизел Пелико получи награда за човешки права за борбата си срещу сексуалното насилие

Французойката се превърна в глобален символ като излезе от анонимност като жертва на изнасилвания от собствения ѝ съпруг

10:48 - 05.06.2025
Важно днес

Парламентът защити “Възраждане”: Четирима депутати запазиха имунитетите си

ГЕРБ отново отказа да допусне темата до пленарната зала

09:27 - 05.06.2025