Стачката на градския транспорт в София няма да бъде прекъсната на 21 и 23 май, въпреки че тогава ще се провеждат държавните зрелостни изпити на завършващите 12 клас в столичните училища.
"Много зависи от това дали ще намерят решение поставените въпроси от работещите. Още в днешния ден ще поискаме среща с Красимир Вълчев, за да видим доколко е сериозен въпросът и какво може да съдействаме в решението", каза синдикалният лидер на транспортните работници при КНСБ Тодор Капитанов.
19 май е шестия пореден ден, в който София няма автобуси, тролеи и трамваи. Синдикатите твърдят, че са "готови за диалог", но не и да спрат стачката.
Кметът на София Васил Терзиев съобщи в понеделник сутрин, че вече са направени анализи колко деца са имали проблеми да стигнат до училище в учебните дни от миналата седмица.
"Работи се много тясно с Министерството на образованието и Регионалното управление на образованието. Всички деца ще бъдат извозени (за матурите), включиха се и таксиметрови компании и доброволци. Няма да оставим децата да платят сметката за това, че не можем да постигнем консенсус", каза Терзиев.
В София има около 11 000 зрелостници, като около 300 от тях са предупредили училищата, че градският транспорт е единственият им начин за пътуване за матурите.
МОН се готви да извади и собствените си автобуси и автомобили, за да им съдейства.
Васил Терзиев отказва да води преговори със синдикатите, докато те не възстановят отново движението на градския транспорт.
Той отхвърли техния "компромис" с намаляването на исканията за твърдо увеличение на заплатите от 400 на 300 лева, което искат да влезе в сила не от януари 2025, а от април.
"Не е отстъпка, когато си започнал с необосновано искане, което не е подплатено с данни и не е отговорено как точно ще променим двата най-съществени проблема - липсата на водачи и сервизните работници", каза той.
Според него - дори собственото му предложение за диференцирано вдигане на бонусите за най-дефицитните позиции ще доведе до дефицит от поне 35 милиона лева в транспортния сектор на София.
"Не е безграничен ресурсът на града и не може да бъде насочен само в транспорта", каза още той.
Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук: