Amazon дебютира на пазара на смарт-аксесоарите с гривна за следене на здравни и фитнес-показатели, наречена Halo.
Компанията на Безос се надява да привлече интереса на потребителите с въвеждането на нови възможности за наблюдение на промените в организма - например, данни за процента на телесните мазнини, температурата на кожата по време на сън и емоционалното състояние на човека.
Това, което отличава Halo от всички досегашни предложения на компании като Apple, Fitbit, Samsung, Huawei и др., e абонаментният модел на ползването й.
Halo представлява крачка напред в опитите на Amazon да разшири и присъствието си в сектора на здравните услуги. В момнета компанията има собствена услуга за връзка с медицински специалисти (Amazon Care). Екип от здравни експерти работи за подобряването на гласовия асистент Alexa от две години.
Дизайнът на Halo е минималистичен и лек - гривната няма самостоятелен екран и не претендира за конкурент на смарт-часовниците, които имат телефонна връзка, браузър, музикален плейър и др. странични функции. За сметка на това, устройството стои добре на по-тънки китки, водоустойчиво е, може да се носи във всякакви условия и няма опасност да го надраскате при неволни движения.
Halo следи физическите движения, сърдечния ритъм, фазите на съня и температурата на кожата по време на сън. Amazon твърди, че гривната им е проектирана с уникална точкова система, която би трябвало да е по-ефективна при стимулирането на физическата активност на потребителите.
Amazon Halo задава базово ниво от 150 седмични точки, като потребителите получават допълнителни бонуси за интензивни упражнения. Броят на стъпките се изчислява автоматично, но човек трябва да въвежда ръчно някои други активности като плуването например.
Хората, които се заседяват на едно място за дълъг период от време (освен по време на сън), може да изгубят част от точките си.
Така Amazon "наказва" нездравословния начин на живот, вместо да залага само на напомнянето за раздвижване и други положителни стимули.
Батерията на гривната издържа около 7 дни без зареждане основно заради липсата на екран, който да я изтощава. Всичко е сведено до базовото предназначение на гривната - следене на благосъстоянието, както физическото, така и психическото.
Една от допълнителните функции на Halo е Tone - опция по избор на потребителите, която позволява на гривната да "слуша" гласа на собственика си през деня и да анализира информацията, като прави профил на емоционалното му състояние. Приложението ще може да покаже кога човек се е чувствал енергичен, радостен, обнадежден, колеблив и др.
Amazon твърди, че гласовите записи не се съхраняват в сървърите им и че автоматично се изтриват, след като бъдат обработени от технологията на Halo. Компанията няма да използва получената информация от "подслушаните емоции" за таргетирани реклами.
Другата функция Body прави триизмерен модел на тялото на потребителя, като показва подробни данни за теглото и телесните мазнини. Приложението на Amazon създава 3D изображението с помощта на три снимки, като показва резултата за секунди. Компанията препоръчва на потребителите да се сканират на всеки 1-2 седмици, за да могат да следят как се променя тялото им с течение на времето.
За разлика от Apple Watch или Fitbit - Halo не се предлага като самостоятелен продукт. Устройството върви с абонаментна услуга на Amazon. Създателите му твърдят, че това е част от предимствата му пред останалите фитнес гривни на пазара, към които потребителите често губят интерес след известно време.
Halo може да се купи на цена от 64,99 долара с предплатен 6-месечен абонамент. След изтичането на този период месечната такса за продължаване на услугата ще бъде 4 долара.
Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук: