Има ли правилен начин да започнете своя кариерен път? Снимка: © Billa България

Проучвате ли предварително работното си място, условията, които то предлага, фирмената култура? Обмислята ли възможностите за развитие, които бихте могли да имате или разчитате по-скоро на усета си, без предварителен план? Истината е, че много успешни кариери са започнали и по двата начина.

Ако все пак сте по-скоро от първия тип кандидати, следващите няколко реда биха могли да ви бъдат полезни при избора на бъдещо работно място.

В повечето случаи хората, които отскоро са на пазара на труда не са добре ориентирани в каква посока искат да развиват уменията си и това е нормално. Не трябва да се омаловажават обаче някои аспекти при избора на работодател, защото те могат да са основополагащи за един наистина силен старт.

Едно от най-важните неща, на които трябва да обърнете внимание, са условията и възможностите за развитие, които работодателят предлага. Работен документ на Брукингс от 2022 г. показа, че взаимоотношенията между служител и работодател всъщност са най-важният определящ фактор за смислеността на работното място.

Затова едно от съществените неща при избор на компания е внимателното проучване на работодателя и неговото отношение към служителите.

Рработодателите, които се грижат за своите служители, предлагат им разнообразни възможности и ги мотивират да надграждат себе си и да разгръщат потенциала си, са сред най-предпочитаните.

Вероятно не знаете, но съществува международна независима организация за проверка и сертификация на най-добрите практики в сферата на човешките ресурси - Top Employers Institute. Организацията е създадена преди над 30 години и е сертифицирала над 2 000 организации в 121 държави по целия свят, включително България. Тя прави това въз основа задълбочен анализ на резултатите от проучване на въведените работодателски практики.

Анализът на Top Employers Institute обхваща общо 6 ключови сфери в областта на човешките ресурси, състоящи се от над 20 теми, включително стратегия за хората, работна среда, привличане на таланти, обучение, разнообразие, равнопоставеност и приобщаване, благосъстояние и др. Всяка година програмата излъчва утвърдилите се като топ работодатели, оказващи положително влияние върху живота на над 9,5 милиона служители в световен мащаб.

Един от тези работодатели, добре познати на българския пазар, е BILLA България. Веригата се нарежда сред най-големите работодатели в страната. Близо 20% от служителите, които работят в компанията, са част от нея над 5 години, а повече от 14% – над 10 години. Тези резултати сами по себе си вече са доказателство за усилията на компанията по отношение на грижата и инвестицията в нейните служители.

BILLA разполага с четири обучителни центъра в различни точки на страната, изградени под формата на симулационни среди, през които всеки нов служител преминава въвеждащо обучение.

Обучителният център, започва своята дейност през 2016 г. и има задачата да повиши професионалната квалификация на новопостъпващите и настоящите служители на веригата.

Лицензирани експерти ги обучават на множество различни дейности, свързани с работата в магазините, усъвършенстването на лидерските умения на сътрудниците и управлението на човешки ресурси.

След успешното завършване, служителите, придобили нови умения и компетенции, получават сертификат от BILLA, който отговаря на международните стандарти на REWE Group.

От години компанията има и менторска програма в помощ на всеки един нов служител, независимо от позицията му.

Веднъж навлезли в работния процес, хората в компанията могат да се възползват от обучения на локално и международно ниво.

Служителите на ръководни позиции имат безплатен достъп до езикови обучения и сертифициране на немски и английски език.

BILLA предоставя възможност и за безплатно участие в програма, носеща името International Management Trainee Program, която дава шанс на стажанти на компанията да придобият ценен опит в сектора не само в България, но и в някои от другите европейски държави, в които оперира REWE Group. По този начин участниците могат да задълбочат своите познания, като работят по проекти с доказани професионалисти на глобално ниво.

В допълнение, компанията бележи над 60% успеваемост на ежегодната си Стажантска програма. Голяма част от включилите се в инициативата остават след края на стажа си на постоянна позиция в BILLA.

Обратната връзка също е важна част от корпоративната култура в компанията. Ежегодно BILLA организира вътрешно допитване за удовлетвореността на своите служители и комуникира с тях мерките за подобрение на процесите и надграждане, които предприема, на база на получените резултати.

Друго важен принцип е, че ръководните кадри са лесно достъпни и отворени за комуникация и това допълнително улеснява процесите и допринася за здравословната и по-продуктивна работна среда.

Освен с отличните условия на работа, множеството обучения и бонуси, BILLA успява да задържи висок процент от своите служители и с реални възможности за кариерно развитие, които им осигурява.

Всеки 10-и човек от екипа на компанията е получил повишение през изминалата година, а близо 2 000 души са преминали успешно електронно обучения за повишаване на квалификацията си. Кариерното развитие на служителите спрямо тяхната позиция и лични амбиции е част от стратегията на веригата да бъде един от най-предпочитаните работодатели в страната.

В заключение, бихме искали отново да ви върнем към най-важното, за което да следите, предприемайки нова стъпка по своя кариерен път – насочете се към място, където културата, работният процес и мисията на компанията съвпадат в най-голяма степен с вашите индивидуални разбирания и ценностна система.

Така значително увеличавате своите шансове да попаднете на работодател, който ще оценява вашия труд, потенциал, творчески идеи и ще насърчава вашето развитие. Според проучване на Американската психологическа асоциация (APA) служителите, които се чувстват ценени, са двигателят на ефективността и успеха на работния процес. Ползите от това хората да бъдат удовлетворени и ценени на работното си място не се ограничават само до щастието на самите служителите, но и значително повишават продуктивността в организацията и създават почва за успешно развитие на оригинални творчески идеи.


Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук:

Важно днес

Ердоган с важно послание към НАТО, подкрепи Марк Рюте за нов генерален секретар

Нидерландският премиер е сочен за фаворит за поста на Йенс Столтенберг

15:21 - 29.04.2024
Важно днес

Никола Минчев отрича да има нещо общо с казуса с подписите за "Корал"

Прокуратурата призна, че от август 2023 г. се занимава с казуса

14:32 - 29.04.2024
Важно днес

"Политиката може да е брутална". Най-младият първи министър на Шотландия подаде оставка

Хумза Йосаф положи клетва точно преди 13 месеца

14:17 - 29.04.2024
Технологии

Няма ляво, няма дясно - Huwei FreeClip и синия океан от възможности 

Дизайнът не е случаен – този модел попада в нова категория - т.нар. open fit

13:00 - 29.04.2024
Важно днес

Отказва ли се Санчес от премиерския пост след разследването за корупция срещу жена му

Премиерът на Испания обяви своето решение, след като пет дни спря да изпълнява публичните си задължения

12:22 - 29.04.2024
Важно днес

От "Корал" до Пашата: Скандалът с документите на Кирил Петков и взаимните обвинения

Кирил Петков замеси Румен Николов-Пашата в скандала с предполагаемите фалшиви подписи

10:29 - 29.04.2024