Джонатан Андич - син на основателя на модния гигант Mango - e заподозрян от полицията за смъртта на своя баща Исак Андич.
71-годишният милиардер, създал испанската верига за дрехи, загина през декември 2024 г. при падане в пещера край Барселона. Първоначалната версия гласеше, че става дума за нещастен случай.
44-годишният му син Джонатан Андич го е придружавал по време на инцидента, при който Андич падна от близо стометрова височина. Двамата са се разхождали сами по туристическата пътека.
Досега Джонатан (вицепрезидент на Mango Fashion Group) беше само свидетел по разследването за внезапната смърт на бизнесмена. Полицията обаче е преразгледала показанията му и е открила несъответствия. Испанският вестник
El Pais съобщава, че следствието вече проверява дали смъртта не е настъпила след упражнено насилие.
Синът на Андич вече не е третиран само като свидетел, а като заподозрян, твърди още изданието.
Полицията в Каталуния проверява допълнителни улики, включително данните от мобилния телефон на Джонатан Андич. Засега не се съобщава друга официална информация заради следствената тайна.
Семейството на основателя на Mango не коментира новите развития по делото, но твърди, че Джонатан е невинен и че процесът ще го потвърди в най-скоро време.
Исак Андич е роден през 1953 г. в Истанбул, в семейството на сефарадски евреи. Той емигрира в Каталуния заедно с роднините си в края на 60-те години. Отначало започва да продава тениски на своите съученици в гимназията. Идеята му постепенно се разраства и така той започва да се занимава с търговия на едро по уличните пазари.
Първият магазин под бранда Mango е отворен през 1984 г.
Днес компанията има над 2900 търговски обекта по света и продължава да се разраства.
Исак Андич беше президент на Mango до смъртта си. Позицията му беше поета от Тони Руис. Фамилията Андич остава основен акционер в компанията.
Джонатан Андич е зам.-председател на борда на директорите. Завършил е аудиовизуална комуникация в САЩ, има специализации по счетоводство и финанси, както и по мениджмънт.
Андич започва кариерата в компанията на баща си през 2005 г., отговарял е за новата мъжка линия на бранда, бил е и ръководител на отделите по комуникация и имидж.
Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук: