Снимка: © Getty Images/ Снимката е илюстративна

Кампанията #БългарияЗаБългария направи немислимото - събра над 220 хиляди лева за по-малко от 7 часа, за да ги дари на "Александровска" болница за плащането на вече поръчани от Япония респираторни апарати. 

Три дни работа, добри приятели и много други хора, които ти вярват - това накратко е конструкцията зад успеха. По-важната страна обаче са десетките българи с големи сърца, които да помагат. 

Благодарим ви от сърце!

Разказвам историята зад новината, че "три жени", които дори директорът на "Александровска" не е виждал на живо (както стана ясно тази сутрин по Нова телевизия), са събрали сумата за 5 респиратора .

Знаете началото й  - компанията "Уолтопия" обеща дарение, но постави неизпълнимото условие пред болницата, служители на компанията да се ползват с предимство от респираторите, в случай на нужда. Съвсем естествено, "Александровска" отхвърли цялото дарение. 

Десислава Олованова

Тогава Кръстина Стефанова, предприемач със силна социална чувствителност, съсобственик на Workspace, си казва "ние ще ги съберем" и започва да прави екип. Кани Десислава Олованова, изпълнителен директор на рекламна агенция McCann Erickson и след това мен - "3-тата жена" Сибина Григорова.

И трите се хващаме на работа. Оказваме се невоярно добър екип - всеки има различна експертиза и нещата се случват бързо и лесно. 

Прегръщаме единодушно хаштага #БългарияЗаБългария", с който boulevardbulgaria.bg беше обещал безплатно да отразява всички добри жестове по време на пандемията от covid-19. Започваме да пишем писма, да правим визии, банери, и да говорим по телефона в продължение на часове.

Вярваме, че ще успеем да намерим парите, но не знаем за колко време.  

Кръстина Стефанова

Истината обаче е, че не сме само три жени.

За да се направи такава кампания, при това за минимално време, трябват много хора. Едно от най-важните неща е някой да те посъветва юридически. В нашия случай това е адвокатско дружество "Попов, Арнаудов и партньори", което работи безвъзмездно по този проект. 

Трябва платформа, която да е удобна за потребители и достатъчно прозрачна като работа. HelpKarma се оказаха точният партньор и място за нашата кауза. Знаехме ги от кампанията "Бебе Калина", която събра за 3 дни 500 хил. лева за чернодробна трансплантация на детето. Само след два разговора вече бяхме наясно, че те са нашите хора и използвам случая да им благодаря, защото заедно поставихме нов рекорд - за по-малко от 7 часа събрахме над 220 хиляди лева. 

Още с отварянето на каузата се появиха и първите дарения. Появиха се и първите съмнения - къде е държавата, защо на "Александровска", защо вие, защо аспиратори...

Радваме се и че изпълнителният директорът на "Александровска" проф. Костадин Ангелов не се изплаши от нас и не ни попита: "Какви сте вие?", а ни се довери и ни даде цялата информация.  

Нямаше да се справим без помощта на всички медии, които ни подкрепиха:  Netinfo, Dir.bg, Novini.bg, Offnews.bg, 24 часа, Darik, Българско Национално радио, Нова ТВ, Момичетата от града, Площад Славейков и много други,

Толкова бяхме концентрирани в работата, че никой не се беше сетил да каже на PR-a на "Александровска", че всичко това се случва. И когато кампанията се разчу, изпаднахме в парадоксалната ситуация от болницата да кажат, че това е фалшива новина.

Разбира се, всичко се реши за няколко минути, но това са малките черни лебеди, които винаги излизат, когато човек се впусне в нещо ново, нещо непознато и нещо голямо.

Защото да събираш такива суми е наистина нещо голямо. 

И после започнахме да гледаме HelpKarma, да четем коментарите на хората, да се радваме на всички поименни и безименни дарения.

Толкова бяха пъстри -  5 евро, 6 евро, 1000 евро. Някои хора даряваха с името си, други анонимни.

Обадиха ни се две големи компании - "Гурменица" и trader.bg, които искаха да дарят суми, равни на цената на един респиратор.

Обади ни се евродепутатът Ева Майдел, която пожела да разпространи каузата сред нейни партньори и прятели и направи дарение в лично качество.

Всички дарители са описани в HelpKarma и можете да ги видите човек по човек. 

През това време ние си говорихме неща от типа "Значи България не е толкова лошо място", "Ето, че има много готини хора", "Щом преди 9-ти са се правели страхотни неща с дарения, защо сега да не може".

Деси Олованова ни четеше исторически лекции за цялата дарителска култура от едно време, за нещата правени с пари на предприемачи. 

В 23,50 ч. снощи (петък) спряхме кампанията, защото бяхме събрали парите. 

Благодарим на всички, които помогнаха да направим заедно и със собствени сили нещо добро. Благодарим на нашите мъже, защото ни изтърпяха, което никак не беше лесно, повярвайте ми. 

Държава сигурно има, въпреки че не винаги е такава, каквато ни харесва. Но и държавата и бизнесът, в края на краищата, сме ние хората. #БългарияЗаБългария. 

Прочети