Какво предстои за Пощенска банка след "Силата е в нашите ръце"?

"Силата е в нашите ръце" на Пощенска банка е една от наградените с бронз кампании на BAAwards'21-22. Тя представлява социално отговорна кампания, реализирана с Visa България, в подкрепа на българските здравни работници и техните усилия в борбата с COVID-19.

Потърсихме Силвия Костова - началник управление „Корпоративни комуникации и маркетинг“ в Пощенска банка. За последните 5 години с екипа си в Пощенска банка получава над 20 награди за маркетинг и комуникации.


Как с инициативата си "Силата е в нашите ръце" Пощенска банка реално ангажира своите клиенти и картодържатели на VISA с каузата да подкрепи българските здравни работници и усилията им в борбата с COVID-19?

Вече повече от 30 години Пощенска банка е сред компаниите с най-активна политика за корпоративна социална отговорност. Това е осъзнато стратегическо решение, продиктувано от факта, че мястото, което заемаме сред лидерите в банковия сектор в страната, ни позволява да задаваме тенденции и да работим усилено за подобряване на социалния и икономически живот.

Проектът „Силата е в нашите ръце“ в подкрепа на българските здравни работници и техните усилия в борбата с Covid-19 е само един от жестовете, които реализирахме в последните години. Пощенска банка подпомогна с финансови дарения редица болнични заведения в условията на пандемия (най-голямото лечебното заведение за майчино и детско здраве – “Майчин дом” в София, Университетската многопрофилна болница за активно лечение и спешна медицина “Н. И. Пирогов“, УМБАЛ “Софиямед“ и още няколко в София и Сливен).

И въпреки това кампанията „Силата е в нашите ръце“ е силно отличима, защото благодарение на инструментариума на cause related marketing (маркетинг, свързан с кауза) успяхме да ангажираме емоционално нашите клиенти и картодържатели на Visa. Да ги направим съпричастни към нашата инициатива, към смисъла на добротворчеството, към самия акт да подкрепиш и да окажеш помощ, когато има нужда от това.

В знак на признателност за участието и съпричастността клиентите на банката и картодържатели на VISA получиха специален дигитален сертификат, който удостоверява приноса им към нашата инициатива.

Колко от тях (клиентите и картодържатели на банката) се включиха в кампанията, какви бяха очакванията ви и доволни ли сте от постигнатите резултати?

Нашият проект постигна впечатляващи резултати: Кампанията обедини хиляди хора в цялата страна, като повече от 50 000 клиенти на Пощенска банка и картодържатели на VISA се включиха в инициативата. Нещо повече - предварително заложената сума от 125 000 лв. беше събрана в рамките само на един месец след старта на кампанията. Или ако използваме друг измерител – критерий от бизнес гледна точка: в периода на кампанията регистрирахме увеличение от почти 20% на използваемостта на кредитните и дебитните карти от клиентите на банката.

Не мога да не споделя, че сме щастливи от постигнатите резултати. В една силно конкурентна и динамична среда, какъвто е комуникационният пазар в България, още повече в областта на корпоративното дарителство и корпоративната социална отговорност, кампанията на Пощенска банка в подкрепа на българските здравни работници и техните усилия в борбата с COVID-19 се отличава с посланието си за устойчивост, сътрудничество и активен социален ангажимент.

Поласкани сме и от високото признание на професионалната общност, обединена от Българската асоциация на рекламодателите, което получихме за нашата кампания „Силата е в нашите ръце“. Отличието за изключителни постижения в маркетинговите комуникации от BAAwards’21-22 идва да покаже, че не само нашите клиенти и разнообразните ни публики, но и колегите, и широката общественост високо оценяват темите за социалния ангажимент на компаниите и нашите устойчиви активни дейности в посока корпоративна социална отговорност.

Коя е следващата стратегически значима кауза, с подкрепа на която Пощенска банка би се ангажирала и как тя се вписва в цялостната, дългосрочна линия и философия на институцията, свързани с дарителството?

В Пощенска банка сме убедени, че нашият успех като финансова институция е неразривно свързан със сериозните социални аспекти на дейността ни като част от нашата добре структурирана и активна ESG визия. Доброволчеството, дарителството и обществено полезните дейности са ценни инструменти на успешния бизнес, с които заедно – колеги, партньори и клиенти - променяме средата към по-добро. Нека не забравяме, че високите нива на социална ангажираност са, освен всичко друго, и признак за зрелостта на гражданското общество.

Ето защо – и като част от нашата стратегическа визия, и като част от корпоративните култура и ценности на Пощенска банка – ние целенасочено инициираме и подкрепяме множество разнообразни проекти в сферата на образованието, опазването на околната среда, иновациите и дигитализацията.

Благодарение на стратегическите ни партньорства с професионални гимназии, водещи университети и учебни заведения в цялата страна работим за повишаване на финансовата грамотност и за по-тясна връзка между образованието и бизнеса. Инвестираме в развитието на предприемаческата система и не на последно място полагаме активни действия за подобряване на екологичното равновесие и намаляване на въглеродния отпечатък – както като пряко екологично въздействие, така и в нашата основна банкова дейност посредством устойчиво финансиране.

Вероятно част от читателите на Булевард България са запознати с „Вселена от възможности“ – иновативният ни, изцяло дигитален проект в подкрепа на социалното предприемачество, който беше създаден през миналата година по случай нашия 30-годишен юбилей. Това е отговор и на въпроса ви коя е следващата стратегическа значима кауза, с която Пощенска банка ще се ангажира: мащабната програма „Вселена от възможности“ започва за втора поредна година.

На сайта до 15-ти юни онлайн платформата очаква новите проекти в трите ключови области образование, дигитални иновации и опазване на околната среда, които могат да получат безвъзмездно финансиране за своето реализиране в размер до 10 000 лева всеки. По този начин отново поставяме на фокус обществените нужди, за да подкрепим развитието на устойчиви модели и решения за положителна промяна на средата в България. Защото в Пощенска банка вярваме, че можем да използваме силата на утвърдения ни бранд за реализирането на значими и общественополезни каузи.


Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук:

Технологии

Защо Apple слуша руската цензура и спира достъпа до медии

Гигантът трие приложения от App Store за руските потребители

18:06 - 22.11.2024
Бизнес

Това ли е краят на Northvolt - най-голямата компания за батерии в ЕС?

Някогашната надежда на ЕС за пазара на електромобили обяви неплатежоспособност

16:08 - 22.11.2024
Живот

Испания глоби Ryanair и други нискотарифни компании заради допълнителни такси

Доплащането за багаж и място нарушава права на потребителите, смята Мадрид

15:29 - 22.11.2024
Важно днес

Генералният секретар на НАТО ще разговаря с Тръмп за Украйна

Срещата идва на фона на новата ескалация във войната, която Русия води

13:43 - 22.11.2024