Едно работно място в Kaufland България поддържа близо 4 други в българската икономика, а компанията генерира добавена стойност от над 1,25 млрд. лв. в икономиката, което е 1,2% от брутната добавена стойност на страната за 2019 г.

Това показват данните от доклада на австрийската компания denkstatt, която прави оценка на цялостното въздействие на хипермаркета върху икономическия, природния и социалния капитал у нас. Те сочат, че всеки 100 лева, похарчени във веригата, създават нетна положителна стойност за икономиката и обществото в страната в размер на допълнителни 62 лева. Данните от 2019, показват, че нетният принос на Kaufland България към българското общество е 1,066 млрд. лв.

Освен това, положителната стойност, която компанията създава за икономиката и обществото на България, е 7 пъти по-висока от стойността на негативните социални и екологични въздействия от дейността ѝ.

Икономическата активност на Kaufland България в страната създава и поддържа 31 180 работни места. Близо 6500 от тях са служители на компанията, над 1600 са концесионери, а повечето са заети лица в селското стопанство, хранителната индустрия и търговията. Докладът на denkstatt показва още, че в резултат на икономическите взаимоотношения с Kaufland България, ползите за българските директни доставчици са почти 3 пъти повече от тези за самата компания.

Друг основен извод е, че Kaufland е не просто магазин, а търговски център - големият брой клиенти на веригата дава възможност за развитието на редица други бизнеси под покрива на хипермаркетите на компанията. Последното е особено видимо в по-малките градове, където няма други търговски обекти от сравним мащаб, пише в доклада.

Оценката за въздействието на Kaufland България е направена чрез използването на иновативния подход „sustainability accounting“. Този метод представлява най-новата концепция за оценка на устойчивостта в глобален мащаб, при която се взимат предвид както позитивите, така и негативите от дейността на дадена компания и се дава финансово измерение на екологични и социални въздействия.

В световен мащаб концепцията се управлява от „Коалиция за капиталите“ (Capitals Coalition) – платформа, която обединява 370 компании, представители на академичните среди, и неправителствени организации.

Докладът оценява влиянието, което има бизнесът на Kaufland България, изразено в парична стойност. Оценката обхваща преките, непреките, допълнителните и подкрепените въздействия.

Вече над 11 години Kaufland България е сред 10-те най-големи компании в страната. Тя е и най-големият работодател в сектора за модерна търговия – вече две години получава международен сертификат за Топ Работодател. „Но в Kaufland винаги сме вярвали, че нашата лидерска позиция не е само резултат от мащаб и оборот. Съзнаваме своите отговорности към обществото и се стремим да отговаряме на неговите очаквания, като в същото време добавяме стойност към неговото развитие. За нас този доклад е възможност на база конкретни стойности да управляваме още по-добре цялостното ни въздействие върху икономиката, природата и обществото“, обяви председателят на Управителния съвет Иван Чернев.

denkstatt (Денкщат) e водеща консултантска група в сферата на устойчивото развитие в Централна и Източна Европа. Компанията е с 27-годишен опит на европейския пазар, а от близо 14 години помага на фирмите у нас да управляват въздействието си върху околната среда и общностите, подкрепя и организациите в изготвянето стратегии и политики за устойчиво бизнес управление.

Боян Рашев от denkstatt България, който е един от водещите експерти в страната по управление на околната среда и ресурсите, даде положителна оценка за въздействието на Kaufland върху икономиката и българското общество.

„Анализи на нетното въздействие като този играят много важна роля като инструмент за управление на промяната в посока устойчиво развитие. Те подчертават лидерството на една компания в това да прави бизнеса си добре и открито да дискутира предизвикателствата, които среща“, сподели той.