Снимка: © Getty Images

Нискотарифната британска авиокомпания EasyJet съобщи, че е станала жертва на „изключително сложна кибератака“, при която хакери са получили достъп до имейлите и пътническите данни на 9 милиона клиенти, съобщи BBC.

Освен това, от компанията съобщават за 2208 клиенти, до чиито кредитни карти хакерите вече имат достъп.

EasyJet е информирала Службата на комисаря по информацията на Великобритания и продължава да разследва кибератаката. От авиопревозвача признават, че са били предупредени за нея още през януари.

„Приемаме изключително сериозно въпросите за сигурността и продължаваме разследването, за да я повишим“, гласи изявлението на компанията.

„Все пак няма доказателства, че е злоупотребено с каквито и да било лични данни от всякакво естество. Ние сме във връзка с приблизително 9 милиона клиенти, чиито пътнически данни са откраднати, за да ги посъветваме да вземат предпазни мерки за намаляване на всякакъв риск от потенциални фишинг измами“, съобщиха от EasyJet.

"Личните данни могат да бъдат използвани от хакерите, за да получат достъп до банкови сметки, открити акаунти, да теглят заеми от името на невинни жертви, да правят мошенически покупки или да продават на други престъпници", предупреждава финансовият анализатор Кевин Пийчи, цитиран от BBC.

"Рисковете за тези, чиито кредитни карти са били компрометирани, са видни. Вече трябва да са блокирали картата и да са си извадили нова", каза той и допълни, че милиони клиенти на компанията трябва да сменят паролите на имейл адресите си.


Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук:

Прочети