Сещате ли се за филма Her, където героят на Хоакин Финикс Тиодор Туомбли се влюби в Саманта (в ролята - Скарлет Йохансон) - виртуален асистент, базиран на изкуствен интелект (AI) и персонализиран чрез човешки глас. Филмът е от “далечната” 2013 година, когато това изглеждаше сценарий от сравнително далечното бъдеще - фантастика, която показва как технологиите водят до самота.
Идеята за филма идва на режисьора Спайк Джоунз, когато прочита статия за сайт, който генерира автоматични съобщения с помощта на изкуствен интелект.
Колко фантастичен ви изглежда този сюжет в 2023 г., точно 10 години след филма. Когато огромна част от услугите се базират на изкуствен интелект. Вече много от нас в твърде заетото си ежедневие си мечтаят за личен асистент - да, изкуствен интелект; за да могат да живеят повече от човешката страна на живота, разполагайки с повече свободно време.
Дали Саманта е първородната майка на Сири и Алекса и тяхната братовчедка Кейт? Коя пък сега е Кейт, ще питате. Кейт е онази страна на AI, която позволява на хората да живеят повече в човешката страна на живота, т.е. да оптимизират ежедневието си.
Кейт е персонален дигитален асистент в мобилното приложение ОББ Мобайл, предлагащ информационни услуги и други функционалности на клиентите на банката.
Кейт “живее” в ОББ Мобайл вече почти цяла година и връзката й с клиентите е двустранна - освен че те могат да се обръщат към нея 24/7 в приложението, тя също може да общува с тях в различни моменти от клиентското им преживяване в банката – или чрез пуш нотификации, водещи към разговор с нея, или директно към функционалност в мобилното банкиране.
Какво прави Кейт?
Кейт разбира, „мисли“ и отговаря на български език. Също така разпознава банкови термини, може да поддържа диалог и дори да води непринуден разговор, без да се стига до пристрастяване и заместване на човешкото общуване, разбира се.
Защо Кейт?
Най-силната страна на Кейт е персоналното съдействие, което тя е в състояние на окаже на всеки един клиент.
Кейт дава конкретна индивидуална информация на клиента като например неговия IBAN, разполагаема наличност по сметка, дата и размер на предстояща вноска по потребителски кредит, чакащи плащания по битови сметки и други.
Не бъркайте Кейт с чат ботовете, които дават само генерична информация, при която липсва персоналния детайл за клиента. Друга особеност на Кейт е възможността тя да се самообучава и да разбира все повече и повече, благодарение на всеки нов разговор с нея.
Кейт е създадена на основата на комбинация от технологии за изкуствен интелект (AI), които ѝ позволяват да има добро ниво на разбиране, логика и комуникация. Клиентите на ОББ с мобилно банкиране могат да се обръщат към нея, както директно с въвеждане на текст от своето мобилно устройство, така и чрез глас чрез наличния в Кейт бутон за микрофон.
Дигиталният асистент на ОББ е естествено продължение на все по-широкото използване на AI технологии в дома, работата, пътуването, а вече и управлението на личните финанси.
Нейната основна цел е да помага на клиентите на банката, като им предоставя персонална информация и им помага по-лесно и на разбираем език да банкират ежедневно, както и проактивно да комуникира с тях в различни моменти от клиентско им преживяване с ОББ.
Може ли Кейт да ви вкара в опасност?
Краткият отговор е: не.
Кейт оказва съдействие и дава информация на клиентите в защитената среда на мобилното банкиране ОББ Мобайл. Това означава, че тяхната сигурност е подсилена чрез индивидуален идентификатор за вход в приложението – биометрични данни или ПИН код, известни само на клиента.
Сигурността на данните на ползвателите на Кейт е допълнително гарантирана, благодарение на използваните технологии за защита на данните в ОББ Мобайл – криптиране на данни и използване на софтуерен токън.
Конкретно - за какво ви е Кейт?
Личният ви асистент от ОББ може да бъде в помощ както в ситуации, които иначе биха взели повече време, например карти - блокиране и деблокиране (тоест пропускате обаждането в банката); активация на 3D Secure; управление на лимити; заявка за издаване на нова карта.
Можете да проверявате разполагаемата наличност по сметките си и да откривате разплащателна сметка или депозит. Кейт ви дава информация за следваща вноска по потребителския кредит – дата, размер на вноската и оставаща обща сума по кредита, заявявате потребителски кредит, получавате пълна информация за ипотечния си кредит, или пък запитвате за такъв. И още много функции, свързани с карти и кредити, които можете да откриете тук.
Кейт е голям помощник в управлението на инвестиции и определянето на инвестиционния профил, както и във всичко, свързано със застраховките ви - Гражданска отговорност, при пътуване в чужбина, имуществена застраховка и т.н.
През Кейт можете да закупите дори е-винетка; да плащате битовите си сметки, да получавате информация за тях. Ако искате да разберете къде е най-близкият клон или АТМ на ОББ, питате, Кейт.
И това е само началото. Кейт се старае да става по-добра с всеки изминал ден и да разширява списъка с компетенции, но дотогава, щом не може да отговори на въпросите ви, ще ви препраща към колегите си от Контактен център.
Може да разговаряте с Кейт и за неща извън работата – има хоби и любим цвят. Открийте кои са, когато я заговорите. Ще я познаете по иконката в горната част на екрана в ОББ Мобайл.
За момента, потребителите на iOS могат да получават отговор на своите въпроси и чрез гласово съобщение от Кейт, а съвсем скоро това ще бъде валидно и за потребителите на Android. За да чуете нейния глас, е необходимо единствено да свалите последната версия на ОББ Мобайл и просто да попитате Кейт с глас как е.
Кейт е тук за всички (стига да сте индивидуален клиент на ОББ, ползващ ОББ Мобайл с версия по-висока от 4.10), но е персонализирана точно за Вас. Щедро, а?
Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук: