Между 35 и 40 хиляди деца няма да могат да се включат ефективно в онлайн обучението, което ще продължи до 21 декември. Това каза образователният министър Красимир Вълчев в интервю за NOVA.
По думите му – причините не са свързани само с липсата на устройства и интернет, но и с липсата на „отношение към образованието“. Над 10% са децата, които не посещават редовно училище, тук не става въпрос само за устройства и за липсата им. По предварителна информация – тези, които няма да могат да се включат онлайн, са между 35 и 40 хиляди.
Вълчев сподели, че учениците, които ще се обучават дистанционно по време на частичния локдаун, са над 700 хиляди.
Той добави, че държавата се нуждае от 105 хиляди устройства, за да може всички ученици да се възползват от онлайн обучението. „Но има два проблема – дългите процедури по покупката и липсата на устройства в глобален мащаб. В целия свят няма устройства. В момента 7-8 хиляди от тези 105 хиляди са доставени, през следващите седмици трябва да имаме още 10 хиляди, но и те са недостатъчни“.
„Имаме случаи на 2-3 деца вкъщи, които трябва да работят с едно устройство. До края на учебната година ще имаме около 100 хиляди нови“, обяви Вълчев.
Образователният министър каза още, че е издал препоръки всички училища, които имат таблети, лаптопи и друга техника, която е в излишък, да ги предоставят на по-малки училища, които нямат достъп до устройства и така да помогнат на учениците в тях. „В Монтана имаме случай на изчезнали устройства, предоставени за онлайн обучение на децата. Ще ги търсим в заложните къщи“.
МОН обмисля по-дълга учебна година за децата от 1. до 6. клас
Вълчев коментира и плана на МОН да удължи с две седмици учебната година за децата от 1. до 6. клас. Това е само идея, която предвижда да не се увеличава броят на уроците, а времето да се използва за проектни дейности.
„Не можем да компенсираме човешките животи, но можем да компенсираме образователните трудности. Там, където има нужда, може да се удължи учебният процес тази година. При малките класове това може да бъде с две седмици“, каза Вълчев.
„Тези, които сега учат и провеждат дистанционно обучение по седмично разписание - накрая тези две седмици ще им останат за проектни дейности или екскурзии. Тези, които сега правят проектни дейности, ще учат през тези две седмици”, каза той. И допълни: „Не удължаваме учебния план, но и не губим време в момента за тези деца, които правят проектни дейности”.
Прочетете още:
Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук: