Те не са лични асистенти, секретарки или PR-и, но могат да свършат много работа и все важна. От резервация в труднодостъпен ресторант, през избирането на подходящ подарък за най-близки хора до това, ако човек отиде на почивка и забрави нещо, то все пак да му бъде доставено.
Става дума за консиерж бизнеса - услуга, която в последните години трупа все по-голяма популярност, предимно в градове с концентрация на богати хора като Манхатън, Лос Анджелис и Дубай. Освен битовите услуги, компаниите за консиерж услуги поддържат контакти с водещи представители на всевъзможни индустрии и осигуряват на клиентите си достъп, до различни стоки, преживявани или хора, до които те иначе не биха имали такъв.
Едни от известните в бранша са Quintessentially. Те правят почти всичко – от резервации на почивки и съвети за частни училища, до помощ при покупка на имоти или организиране на частни концерти на поп звезди. Понякога може да става дума и за нещо по-дребно като намирането на човек, който да извежда куче на разходка.
Британската компанията има около 100 000 клиенти по света, включително 800 милиардери, които плащат до 150 000 паунда годишно. Сред тях са Мадона, индийският магнат от стоманената индустрия Лакшми Митал, британският предприемач Ричард Брансън, писателката Дж. К. Роулинг и др.
Quintessentially успява да уреди египетска пирамида за клиент, който иска да предложи брак на своята приятелка пред 300 човека. След официалната част тя е затворена за частно парти, а общата стойност на тържеството възлиза на 31 млн. паунда.
Но най-важното според Аарон Симпсън, главен изпълнителен директор и съосновател на компанията, който разяснява стойността на бизнеса си пред BBC, е, че дори да можете да си позволите подобен разход, надали ще можете да си осигурите пирамида.
Странни поръчки също не липсват. Букет от „цветя“, направен от 100 сгънати банкноти по 1 000 хонконгски долара за Свети Валентин и плаж, покрит с килими, за да не се налага клиентът и приятелката му да стъпват върху пясъка...
Knightsbridge Circle е друго име в същия бранш. Срещу 50 000 долара годишно, плюс такса за присъединяване, фирмата също предлага широка палитра от възможности за своите клиенти. Като това да изпрати свой човек на о. Миконос, за да пази реда на клиент, докато се освободи маса в ресторант.
Основател на компанията е Стюарт Макнийл. Пред The New York Times той обяснява, че част от стойността на услугата им е да се позиционират близо до изпълнителния директор на дадена марка, да правят събития, да създават неформални запознанства и да позволят на клиентите си да изграждат отношения.
Компаниите от индустрията си партнират с луксозни брандове като Sotheby’s и Aston Martin, осигуряват лесен достъп на своите клиенти до глобални събития като US Open или Нюйоркската седмица на модата.
Друг основен акцент за консиерж компаниите е „хиперперсонализацията“ - познаване и удовлетворяване на индивидуалните навици, желания и вкусове на клиента.
Наименованието на консиерж услугите идва от това на хората, които правят резервация в ресторант или викат такси вместо вас, когато отседнете в хотел. Съвременният консиерж бизнес отива далеч отвъд това. Той изгражда дългосрочна връзка с клиента, изучава неговия стил на живот.
Затова и в Knightsbridge Circle наричат хората си "лайфстайл мениджъри".
Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук: